Konsekvenser med jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Konsekvenser med jailbreak

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hejsan,

Jag är intresserad av att skaffa mig en iPhone och även jailbreaka den. Men min fråga är då, vilka konsekvenser får jag?

Eftersom du modifierar iPhone’ens firmware antar jag direkt att garantin försvinner direkt. Men kan man komma runt detta?

Kan man ta backup på firmwaren ifall man skulle behöva lämna in och få den fixad?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

garantin försvinner bara om du är klantig och lämnar in den jailbreakad.
    men för att komma runt det så, innan du lämnar in den så är det bara att göra en återställning så försvinner allt. så det finns inga konsekvenser egentligen

Pilen
    Member

Okej och hur utför man återställningen?

Äger en HTC just nu och återställningen på den kan man göra genom att trycka in ett par knappar och göra en sk. hårdvaru återställning.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

kopplar in den i itunes och klickar på återställning/restore

Pilen
    Member

Haha okej, verkar väldigt enkelt och bra. Då antar jag att man gör backupen i iTunes då också.

Tackar för hjälpen, blir en iPhone då 😀

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@pilen 46105 wrote:

Haha okej, verkar väldigt enkelt och bra. Då antar jag att man gör backupen i iTunes då också.

Tackar för hjälpen, blir en iPhone då 😀

Yes, det görs i iTunes (manuellt eller automatiskt)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Det finns ju återställning i telen också..

Zike
    Member
    Post count: 571

Var noga med en del jailbreakade appar som Categories och om du byter Carrier-texten att du återställer dessa manuellt innan du återställer hela telefonen

DiiM
    Member
    Post count: 13

@zike 46228 wrote:

Var noga med en del jailbreakade appar som Categories och om du byter Carrier-texten att du återställer dessa manuellt innan du återställer hela telefonen

Ok!

Dum fråga kanske men.. varför är detta viktigt?

imported_Thian
    Member

@diim 46342 wrote:

Ok!

Dum fråga kanske men.. varför är detta viktigt?

Det är viktigt om du återställer och använder en säkerhetskopia.
    (Apps “försvinner” i categories, din egengjorda cerriertext är kvar efter återställning)

Återställer du den och ställer in den som ny iPhone så ska det inte vara några problem.

Ska du lämna in den, så bör du ändå ställa in den som ny iPhone för att få bort allt som har med jailbreak att göra från telen.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

vad är carrier-texten för något?

imported_Thian
    Member

@kurtson 46351 wrote:

vad är carrier-texten för något?

Operatörs-texten uppe i vänster hörn. I mitt fall Telia.

Krille84
    Member
    Post count: 3

Jag har hört att många med 3GS har haft problem att återställa telefonen som vanligt i iTunes efter att ha jailbreakat med Blackra1n. Detta pga att det blir något konstigt med något IPSW eller dylikt? Vad innebär detta?

jag är rätt ny på det här och har kört detta jailbreak. Är duktigt nojig att återställa när jag läste det här.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@krille84 46445 wrote:

Jag har hört att många med 3GS har haft problem att återställa telefonen som vanligt i iTunes efter att ha jailbreakat med Blackra1n. Detta pga att det blir något konstigt med något IPSW eller dylikt? Vad innebär detta?

jag är rätt ny på det här och har kört detta jailbreak. Är duktigt nojig att återställa när jag läste det här.

Var har du läst det? En Restore skall aldrig vara något problem

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

@freebo 46447 wrote:

Var har du läst det? En Restore skall aldrig vara något problem

Varning för att JB och låsa upp 3GS – kod ändras – 99.se

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@dannewalle 46454 wrote:

Varning för att JB och låsa upp 3GS – kod ändras – 99.se

Killen vill att någon skall skicka honom en fungerande original vanilla Apple IPSW…. det där är bara SBS.

Jag vidhåller att en Restore återställer telefonen till ny, ev med en nyare FW än vad den hade när du plockade upp den ur kartongen men likförbenat – en ny telefon. Att folk sedan inte lyckas ladda ned filer från http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/*%5B/CODE%5D utan att misslyckas är en annan sak.[CODE]http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/*[/CODE] utan att misslyckas är en annan sak.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.