Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kontrollera döda pixlar innan köp?
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har en kontakt i USA som kan köpa och skicka ner en iPhone till Sverige.
Har dessvärre läst att ganska många har fått sina iPhones med döda pixlar på skärmen. Finns det möjlighet att kunna kontrollera detta i butiken (apple store) då man köper den?/Mvh
PäronHej!
Vart har du läst om folk som har fått döda pixlar på skärmen?
Jag har både sett och pillat på massor av iPhones (ca 50 st) och ingen av dom hade en enda död pixel. Men det finns säkert exemplar som har det, men väldigt få tror jag.
Jag har dock ingen aning om man har möjlighet att kontrollera det i butiken, men man kan ju alltid fråga, det skadar inte.
Om ni inte får kontrollera i butiken, så kan din kontakt köpa en iPhone och öppna upp iPhonen och kontrollera så det inte är döda pixlar. Om det är en död pixel är det bara att byta ut den hos Apple. Bör gå att kontrollera det direkt i butiken, tycker man.
Lycka till! 🙂
Folk är så otroligt oroliga. Känns det jobbigt att lägga ~4000 på en iPhone så gör inte de. Är ni likadana när det gäller plasma, tft, lcd, mobil etc i sverige? Jag ser iPhonen som en “labbmobil” då den varken är anpassad för svenska nätet eller går att jämföra med en fungerande anpassad top-of-the-line företagsmobil idag.
Oregistrerade
March 11, 2008 at 20:01Post count: 0Har en kompis som nyligen köpte en iPhone o hade 2 döda pixar på den.
Googlade lite på ämnet o fick lite träffar. Döda pixlar är för mig ganska irreterande då man ser på film o annat… men men, får hoppas att den är fri från döda pixlar då.
TACK FÖR SUPPORTEN!@iPhoneinfo.se 563 wrote:
Hej!
Vart har du läst om folk som har fått döda pixlar på skärmen?
Jag har både sett och pillat på massor av iPhones (ca 50 st) och ingen av dom hade en enda död pixel. Men det finns säkert exemplar som har det, men väldigt få tror jag.
Jag har dock ingen aning om man har möjlighet att kontrollera det i butiken, men man kan ju alltid fråga, det skadar inte.
Om ni inte får kontrollera i butiken, så kan din kontakt köpa en iPhone och öppna upp iPhonen och kontrollera så det inte är döda pixlar. Om det är en död pixel är det bara att byta ut den hos Apple. Bör gå att kontrollera det direkt i butiken, tycker man.
Lycka till! 🙂
Varken läst om detta någonstans, än mindre sett det med egna ögon och det är nog en 30 lurar som passerat mina händer.
Låter rätt underligt faktiskt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.