Konvertera filmer i iTunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Konvertera filmer i iTunes

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • mrlodjur
    Member
    Post count: 3

    Så fort jag ska konvertera en film i itunes till telefonen så tappar jag ljudet, hur konverterar jag?????

    mrfestis
    Member
    Post count: 59

    Kör Allok Video Converter…

    ripperoo
    Member
    Post count: 236

    Själv kör jag på Vidora Iphone Converter 🙂
    Prova båda vad som känns bäst för dig ^^

    dopamin
    Member
    Post count: 3

    Videora Ipod Converter… Funkar kanon. Den konverterar och lägger till auotmatiskt i itunes. Har du dessutom en srt fil med undertexten så åker den med i konverteringen också.

    J-la smått med textremsa på den gamla 5g podden, men i iphone blir det kalas i widescreen. 😀

    ptr
    Member
    Post count: 248

    Jag har testat lite olika program och hittade till slut ett som jag fick både ljud och bild med, men ALLA filmer och serier jag lagt in har “hack” i sig så när man kommer till det hacket så stoppas filmen och man kommer in i spellistan :S spolar man över hacket så går det att kolla vidare, men sen stöter man på ett annat hack 5min senare :/ någon som vet vad det kan bero på?

    haren
    Member
    Post count: 200

    @ptr 3535 wrote:

    Jag har testat lite olika program och hittade till slut ett som jag fick både ljud och bild med, men ALLA filmer och serier jag lagt in har “hack” i sig så när man kommer till det hacket så stoppas filmen och man kommer in i spellistan :S spolar man över hacket så går det att kolla vidare, men sen stöter man på ett annat hack 5min senare :/ någon som vet vad det kan bero på?

    ett tipps är nog att inte hålla på med andra program samtidigt som du konverterar. För vissa så kan det bli hack och störningar då.

    ptr
    Member
    Post count: 248

    @haren 3536 wrote:

    ett tipps är nog att inte hålla på med andra program samtidigt som du konverterar. För vissa så kan det bli hack och störningar då.

    den kör ju till 100% och sen “finished” och har ingen långsam dator så borde ju inte vara några problem, men det är ju alltid värt ett försök! 🙂
    ultima inställningarna då? de flesta programmen har ju typ lika många alternativ. vilken upplösning är bäst om det ska täcka PRECIS hela skärmen? family guy och liknande är ju 4:3 från början mene hittade en “iphone extra” inställning i Xilisoft mp4 converter som fixade så att det täckte hela skärmen. Men hackproblemen kvarstår 🙁

    iPhone3
    Member
    Post count: 53

    @dopamin 3531 wrote:

    Videora Ipod Converter… Funkar kanon. Den konverterar och lägger till auotmatiskt i itunes. Har du dessutom en srt fil med undertexten så åker den med i konverteringen också.

    J-la smått med textremsa på den gamla 5g podden, men i iphone blir det kalas i widescreen. 😀

    funkar den till mac?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.