Köp av iPhone 3GS 16GB från Tre

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köp av iPhone 3GS 16GB från Tre

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Hej!
    Jag har funderat på att köpa en iphone 3GS med kontantkort från Tre, då de är billigast. Så jag har 2 frågor jag behöver ha hjälp med innan jag bestämer mig för att köpa en.

Fråga 1.
    Om jag beställer en iPhone med kontantkort från Tre, kommer denna ha fw 3.1eller finns det risk för det? jag vet att 3.1 officielt inte har släppts och att denna förmodligen inte går att låsa upp i början när den kommer. Vill bara inte beställa telefonen, om den inte går att låsa upp, så jag kan använda mitt Comviq kort på den.

Fråga 2.
    Jag undrar också om man kan skriva APN inställningarna i telefonen om jag köper telefonen från Tre? Jag har läst om att man inte ska kunna skriva in de, d.v.s de skrivs in automatiskt? frågan är lite luddig, men hoppas att ni förstår!

Tack!!

dinsajt.com
    Member
    Post count: 1

Hej!

Vill bara säga att du ska vara beredd på att inte få din mobil än p ål’nge om du bestämmer. Alla iPhones i hela sverige fren alla återförsäljare är slut och en ny leverans dröjer mellan 1-3 veckor.

flummo
    Member

håll er till tråden är ni snälla^^

Robert L
    Member
    Post count: 403

Kan vara en idé att lägga den i rätt forumdel också…

Du har lagt din fråga i köp&sälj, dvs den del där man annonserar om man vill köpa eller sälja något, inte köpråd!

snook
    Member
    Post count: 2190

@robert L 39660 wrote:

Kan vara en idé att lägga den i rätt forumdel också…

Du har lagt din fråga i köp&sälj, dvs den del där man annonserar om man vill köpa eller sälja något, inte köpråd!

*Fixat*

Robert L
    Member
    Post count: 403

Fråga 2 kan jag svara på.

Det stämmer. Du kan inte lägga in APN på de som är från 3. Misstänker att de kommer via “Carrier data” och iTunes. Blev mycket konfunderad själv när jag skulle in och konfigurera APN. Samma med MMS, det kommer du inte heller åt.

flummo
    Member

@robert L 39680 wrote:

Fråga 2 kan jag svara på.

Det stämmer. Du kan inte lägga in APN på de som är från 3. Misstänker att de kommer via “Carrier data” och iTunes. Blev mycket konfunderad själv när jag skulle in och konfigurera APN. Samma med MMS, det kommer du inte heller åt.

Efter att ha pratat med Snook, så har jag förståt det så att när man kopplar in sin telefon i itunes, kommer det upp en ruta som ser ut så här typ:

http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1970/HT1970_01-en.png

Frågan är, om man tar cancel nu kommer APN inställningarna bli synliga

Om någon har gjort detta så får ni gärna yttra er.

Tack

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.