Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Köpa iPad från utlandet?
-
AuthorPosts
-
Någon som har erfarenhet och kan tipsa om seriösa butiker att köpa sig en iPad, om man inte orkar vänta till plattan släpps i Sverige?
Snook beställde sin wifi från International-Orders.com :: Intlo.com :: Apple iPad, Google Nexus One och jag har lagt en beställning på en 3G-modell
@freebo 61666 wrote:
Snook beställde sin wifi från International-Orders.com :: Intlo.com :: Apple iPad, Google Nexus One och jag har lagt en beställning på en 3G-modell
32Gb 3G med fodral landar på 8000kr, knappt 10000kr om tullen fiskar upp paketet. Kostar att vara först… 🙂 Skulle vara kul å veta hur priserna blir i Sverige.
@andlin 61716 wrote:
32Gb 3G med fodral landar på 8000kr, knappt 10000kr om tullen fiskar upp paketet. Kostar att vara först… 🙂 Skulle vara kul å veta hur priserna blir i Sverige.
Aja, jag orkade inte vänta in 3G-modellen och bestämde mig för att tethra via MyWi på min jailbreakade iPhone 3GS som jag iaf alltid har i fickan så det fick bli en wifi-modell.
20 minuter efter lagd order aviserade International Orders den för leverans via Fedex… yay, på torsdag kväll är den framme vid min dörr.
I promise, Stockholm är adressen och för första gången är jag lite sugen på att ta ett par unboxing foton eller till och med filma lite. Nerdfaktor 100
@freebo 61722 wrote:
Aja, jag orkade inte vänta in 3G-modellen och bestämde mig för att tethra via MyWi på min jailbreakade iPhone 3GS som jag iaf alltid har i fickan så det fick bli en wifi-modell.
20 minuter efter lagd order aviserade International Orders den för leverans via Fedex… yay, på torsdag kväll är den framme vid min dörr.
😀
Min var i Frankrike och snurrade i går, får nog den till dörren i morgon.
@freebo 61841 wrote:
Ja? =) Fick du pynta tull?
Nu snurrar min runt i Paris hos FedEx men kommer säkerligen imorgon (om nu inte Pongo kapar budkillen…)
När jag handlade hos I-O förra gången så kom det en räkning på Posten efter ca: 2 veckor. Handlade en iPhone då, räkningen var på ca: 350 kr.
Tack bada tva!
Jag maste forst fa access till US AppStore, enklare sagt an gjort visade det sig…. Och sa var det far med svenska tecken…. Hmm den e ascool men jag vill ha mina appstore 🙂
@freebo 61841 wrote:
Nu snurrar min runt i Paris hos FedEx men kommer säkerligen imorgon (om nu inte Pongo kapar budkillen…)
Fan, jag försov mig!!
måste säga grymt att se bilderna (bättre än att se från någon random amerikan)väntar nu på en ärlig recensionen från dig, gick det inte att ställa in med ÅÄÖ?
Jävlar Freebo! Riktigt läckert!
Mmmm…läcker som 17. Återstår bara att se vad man ska ha den till..:-)
@freebo 61919 wrote:
Tack bada tva!
Jag maste forst fa access till US AppStore, enklare sagt an gjort visade det sig…. Och sa var det far med svenska tecken…. Hmm den e ascool men jag vill ha mina appstore 🙂
Håll in bokstäverna du vill ha till svenska, t.ex. “A” för “Å” eller “Ä” osv.
Får inte min förrän i morgon pga fedex’s miserabla leveransförsök.
Men är glad för din skull, jätteglad………….
😉
Tack för ÅÄÖ
Jag är glad att du är glad för min skull….=)
Ni som har fått era plattor, kan ni ge exempel på en app som inte går att köpa i Sverige utan att skaffa att man sätter upp ett amerikanskt iTunes konto?
Apparna börjar trilla in i Svenska AppStore nu men ett par exempel är NYTimes, WSJ, BBC etc. Listan är lång på de appar som nog aldrig kommer hit. Många av spelen saknas oxo, framföralltt Angry Birds och många av Gamelofts kalaslir
@freebo 61973 wrote:
Apparna börjar trilla in i Svenska AppStore nu men ett par exempel är NYTimes, WSJ, BBC etc. Listan är lång på de appar som nog aldrig kommer hit. Många av spelen saknas oxo, framföralltt Angry Birds och många av Gamelofts kalaslir
Jag har inga problem att ta hem de appar du skriver ovan med mitt svenska konto, har även köpt tre spel. Det är inte min mening att visa mig duktig utan jag undrar varför alla verkar ha problem med iTunes utan jag, vad är det som spärrar för er? :confused:
Kanske för att jag aldrig har kopplat in en iPad i iTunes?? Kör VPN via Rotterdam men det kan knappast påverka tycker jag.
@andlin 61975 wrote:
Jag har inga problem att ta hem de appar du skriver ovan med mitt svenska konto, har även köpt tre spel. Det är inte min mening att visa mig duktig utan jag undrar varför alla verkar ha problem med iTunes utan jag, vad är det som spärrar för er? :confused:
Kanske för att jag aldrig har kopplat in en iPad i iTunes?? Kör VPN via Rotterdam men det kan knappast påverka tycker jag.
Se på f-n, nu ser även jag dessa apps. Coolt!
@andlin 61975 wrote:
Om man köpt en app för iPhone, t.ex. Angry Birds, måste man köpa om den igen för iPad eller är den då gratis att ladda ner?
@ponyboy 61987 wrote:
Om man köpt en app för iPhone, t.ex. Angry Birds, måste man köpa om den igen för iPad eller är den då gratis att ladda ner?
Jag köpte Angry Birds till iPad och därefter till iPhone, fick betala för båda. Så en kvalificerad gissning är att det kostar även åt andra hållet.
@andlin 61989 wrote:
Jag köpte Angry Birds till iPad och därefter till iPhone, fick betala för båda. Så en kvalificerad gissning är att det kostar även åt andra hållet.
7:- till iPhone och 38:- för HD-varianten till iPad. Trots att jag varvat spelet på iPhone så var det mina bäst spenderade 38:-. Lätt!
Hur gjorde ni som köpte ipad i USA med skatten på den? Det står att man ska betala den vi ankomst, hur mycket extra är det?
så det blir att lägga på typ 2000 på priset man får från International order då!
@tehfiskk 62652 wrote:
när ska du jaila den ? ;D
Hade jag haft access till Spirit hade jag nog redan gjort det, iaf testat. Som det ser ut nu ser jag dock ingen större poäng att göra det, först måste jag hitta brister som ett JB rättar till + det ganska avgörande faktumet att det inte finns några Cydia apps =)
Ni som har beställt från usa.. Va har ni fått betala föt total summa för eran ipad?
@freebo 62655 wrote:
Hade jag haft access till Spirit hade jag nog redan gjort det, iaf testat. Som det ser ut nu ser jag dock ingen större poäng att göra det, först måste jag hitta brister som ett JB rättar till + det ganska avgörande faktumet att det inte finns några Cydia apps =)
sant, men jb e status ;D hehe nä skämt o sido. ipadden ser riktigt trevlig ut! jailandet lär ju komma mer och mer för den så småning om.
kul för dig iaf att du har en nu.. eller 2 .. :rolleyes:
@puttedge 62660 wrote:
Ni som har beställt från usa.. Va har ni fått betala föt total summa för eran ipad?
Import via International-Orders.com :: Intlo.com :: Apple iPad, Google Nexus One
Apple iPad (Capacity: 32 GB (+ €147.76)
3G Option (Ships by end of April): None
iPad Case: iPad Case (+ €36.38)
iPad Keyboard Dock: None
iPad Dock: None
iPad Camera Connection Kit: None
iPad USB Connection Kit: None
iPad USB Power: None
Wireless US Keyboard: None
International Adapter: Europe (+ €21.53)
iPad International Warranty: One Year (+ €28.96)
Sales Tax: California (+ €43.81)
Insurance: Declare Full Value (+ €36.38)
Customs and Duties: I_will_pay_on_arrival)€685 + frakt som går på ytterligare €100 = 7595:-
Sedan kan det tillkomma tullavgift samt moms på 25%, det beror lite på hur vakna Tullverket är.
Suck, då får vi vänta yterliggate på plattan här i norr. 🙁 Går att förhandsaboks 10 Maj för Europa, okänt om Apple räknar in oss i Europa… Okänt lev datum.
Beställer nog från Tyskland eller England så slipper jag momsen, om jag orkar att vänta. 🙂
What´s up!
Fick min iPad 16Gb WiFi levererad till dörren i Skåne den 6:e April runt 11:00 av en trevlig snubbe från FedEx. Kör nu med amerikanskt konto på iPaden och svenskt konto på iTunes på burken. Jag synkar hejvilt med olika konton och mellan olika enheter och har inte stött på några problem, hittills… 😀
Jag gav ca 6300SEK för själva iPaden+poweradaptern från I-O (inkl frakt).
Är jag nöjd? – Absolut, har varit det varje sekund sedan jag fick den 🙂
Jag är en indiedeveloper och har lite smått börjat på ett head-to-head multiplayerspel som jag tänker göra klart efter mitt nuvarande iPhoneprojekt. Verkligen fantastiskt med så stor skärm 🙂 Slänger ut några redeem codes när det blir lanserat, vilket dock kan ta ett tag 😛
Annars väntar jag på Jailbreak så att man kan fixa ÅÄÖ och annat nyttigt 😀
Peace off!
Köpa från Ebay?
Kollat lite på Ebay efter iPads.. Men har aldrig köpt något därifrån så undrar lite.
Brukar man kunna lita på de som är “Top-seller”? Ibland står det Fri frakt worldwide, men sen när man går in på annonsen och väljer Sverige står det att det kostar 500spänn iaf. Är det bara vad det hade kostat?!
Hur betalar man? Hört att Paypal har nån variant där man kan kalla tillbaka pengarna om man inte får något, stämmer det?
Får man betala tull på grejer man köper på eBay (skillnad om man köper från US eller UK tex?)Anledningen till att jag inte köper från I-O är för att det skiljer 2-3 tusen!
Ja, jag är sugen på en iPad 😀
Jag har aldrig blivit blåst. se bara till att de ha någelunda bra % i feedback samt att de tar paypal. allt annat är krångligt/scam
@bozz 63547 wrote:
Ok, hur funkar det med paypal då? kan man betala och sen häva “köpet” om man inte får grejen?
Om du inte får grejerna så kan du öppna en dispute med säljaren och sen kommer ni få lägga fram olika bevis eller liknande på att du inte fått varorna sen bestämmer Paypal om du får tillbaka pengarna eller inte.
@jmsevoro 63575 wrote:
Om du inte får grejerna så kan du öppna en dispute med säljaren och sen kommer ni få lägga fram olika bevis eller liknande på att du inte fått varorna sen bestämmer Paypal om du får tillbaka pengarna eller inte.
Precis! Jag har aldrig hamnat i en sådan situation. Så länge du kollar lite lätt på feedback som säljaren har. Om de är runt 95-100% positiv så är de lugnt. Vissa kan ha fått negativ flera år tillbaka i tiden. Lätt att se när man väl kollar på feedbacken de fått.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.