Köpa iPhone 3G eller 2G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 3G eller 2G?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 51

Jag är ute efter i iphone men kan inte riktigt bestämma mig vad jag egentligen behöver. Jag vet i stort skillnaderna men det hade varit perfekt att höra lite andra för/nackdelar med versionerna. 2g kan man ju hitta en hel del billigare än 3g. Som sagt låt diskussionen rulla.

Måste ju lägga till också att det är helt skruvat vad priserna skiljer om man kollar Blocket till exempel. Skumt också att så många väljer att ha en bild från nätet i stället för ett foto på sin egen lur…

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Ja, vad ska man säga? iPhone 3G är bättre helt enkelt 😀

Det är i princip samma telefon bara att iPhone 3G är bättre på vissa (många) punkter. Hade helt klart köpt en iPhone 3G, ser inga skäl till att köpa en iPhone 2G nu.

Enda fördelen jag ser med iPhone 2G är att det finns en mjukvaruupplåsning till den, så du kan köra vilken operatör du vill utan problem. Men finns SIM-upplåsningskort till iPhone 3G som låter dig att köra vilken operatör du vill. Sen går 2G nog också att hitta för ett hyffsat pris.

iPhoneinfo.se
    Member

Det är i princip samma telefon bara att iPhone 3G är bättre på vissa (många) punkter. Hade helt klart köpt en iPhone 3G, ser inga skäl till att köpa en iPhone 2G nu.

Enda fördelen jag ser med iPhone 2G är att det finns en mjukvaruupplåsning till den, så du kan köra vilken operatör du vill utan problem. Men finns SIM-upplåsningskort till iPhone 3G som låter dig att köra vilken operatör du vill. Sen går 2G nog också att hitta för ett hyffsat pris.

iPhoneinfo.se
    Member

pinnen
    Member

Tack för svaret. Det är ju just priset jag tänker lite på. Sen vill man ju inte skaffen telefon som sen blir “omodern” inom kort. Vad är rimligt att betala för de olika?

pinnen
    Member

Tack för svaret. Det är ju just priset jag tänker lite på. Sen vill man ju inte skaffen telefon som sen blir “omodern” inom kort. Vad är rimligt att betala för de olika?

pinnen
    Member

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.