Köpa Iphone 3Gs i USA 2010

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa Iphone 3Gs i USA 2010

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • Author
    Member
    Post count: 59

Tja!!! Jag ska åka till USA (Florida) i februari (2010):). Och hade tänkt köpa en Iphone 3Gs 32gb!!!

Men jag undrar om det fortfarande funkar att köpa en Iphone 3Gs i en AppleStore (har en amerikansk medborgare som hjälper mig)?
    Behöver man binda sig till AT&T eller kan man säga ett det är en present som man kunde säga förut?

Funkar det att göra så här om man måste binda sig??:
    299$ för luren, 36$ för aktivering och sedan en månad senare 70$ för en månads räkning på AT&T i USA och sen 175$ för att avbryta det.
    Det blir alltså runt 610$ om man lägger till taxering, vilket blir runt 4433 SEK om jag inte minns fel.

Är det jobbigt att jailbreaka telefonen??

Är väldigt tacksam för alla svar!!!:D
    MVH
    QuamraZ

muffins
    Member
    Post count: 1906

@quamraz 52406 wrote:

Tja!!! Jag ska åka till USA (Florida) i februari (2010):). Och hade tänkt köpa en Iphone 3Gs 32gb!!!

Men jag undrar om det fortfarande funkar att köpa en Iphone 3Gs i en AppleStore (har en amerikansk medborgare som hjälper mig)?
    Behöver man binda sig till AT&T eller kan man säga ett det är en present som man kunde säga förut?

Funkar det att göra så här om man måste binda sig??:
    299$ för luren, 36$ för aktivering och sedan en månad senare 70$ för en månads räkning på AT&T i USA och sen 175$ för att avbryta det.
    Det blir alltså runt 610$ om man lägger till taxering, vilket blir runt 4433 SEK om jag inte minns fel.

Är det jobbigt att jailbreaka telefonen??

Är väldigt tacksam för alla svar!!!:D
    MVH
    QuamraZ

Sen får du tänka på att eftersom du tar in telefonen från ett land utanför Europa så tillkommer det även där kostnader.

Att jailbreaka är inte jobbigt, 1-click program som är över under 1 minut.
    Men får du en tele med den nya bootromen så får du en tethered jailbreak.

Ang. tethered jailbreak så tas det mer eller mindre upp överallt, så använd sökfunktionen så kommer du hitta svaret ang. tethered jailbreak.

Mvh

isakk1
    Member
    Post count: 4

Hej!
    Känner en som bor i USA och undrar om det är värt att han köper en och skickar den till mig sen? En Iphone 3Gs 16gb kostar barar 199$ :O Om jag har räknat rätt är det bara ca 1400kr!! Om jag skulle köpa en vad tror ni frakten blir?? Och kommer jag att kunna köra mitt telia simkort på den?
    Mycket tacksam för svar snabbt 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

isak, 199$ låter som en 3GS bunden till ett AT&T kontrakt. Visserligen är iPhone’s billigare i staterna men sök lite i forumet så ska du se att de flesta, 99/100?, faktiskt avstått från att importera och iställt köpt en i Sverige.

Garantin gäller endast i försäljande land så hur gör du om det krävs service/utbyte – ska du skicka tillbaka den till USA om den går sönder?

QuamraZ
    Member
    Post count: 59

Men kan jag köpa en Iphone 3Gs i USA utan några problem och sedan använda den i Sverige med hjälp av jailbreak??
    Kan man fortfarande köpa utan att binda sig till AT&T i USA??:confused:

Är det sant att Apple ska komma ut med en Iphone 4G till sommaren?? Är det någon som vet något om det kanske???

Mycket tacksam för alla svar angånde köp av
    Iphone 3Gs i USA!!!!:D:D:D

DonRon
    Member
    Post count: 96

@quamraz 52413 wrote:

Men kan jag köpa en Iphone 3Gs i USA utan några problem och sedan använda den i Sverige med hjälp av jailbreak??
    Kan man fortfarande köpa utan att binda sig till AT&T i USA??:confused:

Är det sant att Apple ska komma ut med en Iphone 4G till sommaren?? Är det någon som vet något om det kanske???

Mycket tacksam för alla svar angånde köp av
    Iphone 3Gs i USA!!!!:D:D:D

Nej det är inte sant, dom släpper Iphone 5G Nano vecka 14 istället för 4G.
    Åter igen nej, en importerad Iphone 3GS funkar inte att använda i Sverige då kretsarna smälter dirrekt då den känner av att man lämnat det land man köpt den i, tyvärr.
    Hade du testat sökfunktionen så hade du fått reda på allt detta och jag hade sluppit läsa din våldtäckt av smilys och frågetecken i denna tråd.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@donron 53692 wrote:

Nej det är inte sant, dom släpper Iphone 5G Nano vecka 14 istället för 4G.
    Åter igen nej, en importerad Iphone 3GS funkar inte att använda i Sverige då kretsarna smälter dirrekt då den känner av att man lämnat det land man köpt den i, tyvärr.
    Hade du testat sökfunktionen så hade du fått reda på allt detta och jag hade sluppit läsa din våldtäckt av smilys och frågetecken i denna tråd.

Jag må vara onykter men 4g och 5g nano? Lol! Det finns inga bevis eller fakta på det..

Vafan är det för stil du kör med? Visst att kille. Inte söker men att du tar dig den tid att skriva meningslöst skit är bara tragiskt. Alla gör misstag och alla har varit nya en gång. Svara ordentligt eller XXXX XXXX!

Svar på op; du kan köpa en 3gs i staterna och låsa upp den med blacksn0w. Genom att installera blackra1n först. Men det skiljer sig inte allt för mycket i priset. Ha så kul med garantin sen.. Jag skulle antagligen gå på Telias till vänner 12 månader för 5300kr för en låst 16gig 3gs och låsa upp den sen.

Onödigt med såna kommentarer, inlägg redigerat.
    §1 Respekt
    Var trevlig och respektera andras åsikter. Inga personliga påhopp!

H3NR11K
    Member

Du varnar mig men inte mr dryg?

Med tanke på att det var mer allmänt så fattar jag inte..

usanorden
    Member
    Post count: 10

@h3nr11k 53702 wrote:

Jag må vara onykter men 4g och 5g nano? Lol! Det finns inga bevis eller fakta på det..

Vafan är det för stil du kör med? Visst att kille. Inte söker men att du tar dig den tid att skriva meningslöst skit är bara tragiskt. Alla gör misstag och alla har varit nya en gång. Svara ordentligt eller XXXX XXXX!

Svar på op; du kan köpa en 3gs i staterna och låsa upp den med blacksn0w. Genom att installera blackra1n först. Men det skiljer sig inte allt för mycket i priset. Ha så kul med garantin sen.. Jag skulle antagligen gå på Telias till vänner 12 månader för 5300kr för en låst 16gig 3gs och låsa upp den sen.

Onödigt med såna kommentarer, inlägg redigerat.
    §1 Respekt
    Var trevlig och respektera andras åsikter. Inga personliga påhopp!

Man har visst garanti på sin USA-köpta lur i Sverige.

Läs på innan du skriver! Eller visa källa.

kenjon
    Member
    Post count: 64

@usanörden 53705 wrote:

Nej, det har du inte. Apple har garanti över gränserna på datorer, men inte på iPhone. Du kan inte ens vända dej till Apple när du får problem, de hänvisar till din mobiloperatör (som ska ha varit den som sålde iPhonen till dej). Och ingen mobiloperatör i Sverige lär ta på sej garantiansvar för en iPhone du har köpt i USA. Så du behöver nog läsa på själv, det står i Apples villkor (inte de allmänna, men de för iPhone).
    Men lycka till. Tror du oss inte, så hoppas jag du slipper utnyttja garantin…

Freebo
    Member

@usanörden 53705 wrote:

Innan det uttalandet cementerar sig som sanningen så bör du nog utveckla det en smula.

Du har garanti, absolut – men du kan inte lämna in den i Sverige, den måste returneras till USA

DonRon
    Member

Herre lol, hoppas ni kan se in era hjärtan och förlåta mig för mitt respektlösa inlägg. Ang Iphone 5G nano så hoppades jag på att folk insåg min ironi i detta inlägg.

henrik, high five för fan 😉

H3NR11K
    Member

@usanörden 53705 wrote:

Du läser inte den tråden du själv skapat? LÄS PÅ SJÄLV.

Källa: Apple – Support – iPhone – Service FAQ

1. Can I get my iPhone serviced outside the country of purchase?
    No, service for eligible repairs is only available in the country where your iPhone was originally purchased.

Kan langa flera bevis men jag orkar inte. Har bättre saker för mig.

DonRon; Såg inte ironin i det hela. Blev bara förbannad att du orkar läsa igenom hans inlägg, skriva en massa nonsens och BS..

DonRon
    Member

@h3nr11k 53722 wrote:

DonRon; Såg inte ironin i det hela. Blev bara förbannad att du orkar läsa igenom hans inlägg, skriva en massa nonsens och BS..

Haha ok. Sry om jag att jag väckte sådan vrede inom dig 🙂
    One love!

H3NR11K
    Member

@donron 53724 wrote:

Haha ok. Sry om jag att jag väckte sådan vrede inom dig 🙂
    One love!

Det är okej.. Jag är bara lite sådär nu.. Funderar på om jag stannar eller ej

DonRon
    Member

@h3nr11k 53808 wrote:

Det är okej.. Jag är bara lite sådär nu.. Funderar på om jag stannar eller ej

Du kommer stanna 😉

Freebo
    Member
    imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@freebo 53825 wrote:

Henrik och jag

Grotesco <3

H3NR11K
    Member

@thian 53832 wrote:

Grotesco <3

Min Faur Freebo<3

Jag stannar! He he 😛

Ska vi gå tillbaka till op eller? 😛

svensson431
    Member
    Post count: 210

Köp en iphone i sverige istället det tjänar du på. Och om det kostar 1-2tusen extra du har all service allting i sverige. Ingen mening att köra en iphone med tex ett kontantkort.

Freebo
    Member

Om TS köper iPhone i USA ska jag äta upp mitt silikonskal, han är nu på väg att köpa alla modeller av iPad…

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

(Sökte lite men priserna ändras ju ständigt)

Min kompis ska till USA och köpa sig en iPhone när han ändå är där. Och vad kostar dessa iPhones utan abbonemang? 🙂

iPhone 3G 8GB
    iPhone 3G 16GB
    iPhone 3Gs 16 GB

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@steffeiphone 54250 wrote:

(Sökte lite men priserna ändras ju ständigt)

Min kompis ska till USA och köpa sig en iPhone när han ändå är där. Och vad kostar dessa iPhones utan abbonemang? 🙂

iPhone 3G 8GB
    iPhone 3G 16GB
    iPhone 3Gs 16 GB

$499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)

🙂

Edit: Vet dock inte fall som säljer 16GB som 3g längre. Det är nog bara 3Gs.

LouiseN
    Member
    Post count: 1

Hej!
    Jag undrar vad det finna för nackdelar och fördelar med att köpa en Iphone i usa? Går det utan att behöva något abonnemang? Hur mycket billigare är det?
    Tack för svar!

Inlägg flyttat till “rätt” tråd /Freebo

carpe
    Member
    Post count: 904

typ 500-1000kr billigare, om ens det. Så jag anser inte att man tjänar nå vidare på det, med tanke på att du måste skicka tillbaka den vid garantiärenden, och att andrahandsvärdet lär bli lågt.

H3NR11K
    Member

$599 (16GB), or $699 (32GB) 3GS
    Detta är alltså låst till AT T utan abb

Så de blir runt 4200kr för 16GB och vilket är 1000kr billigare än Telia och 32 kostar 4900.

räknat på 7kr per dollar

Lunotor
    Member
    Post count: 1

Sitter i USA just nu. Funderar mycket starkt på att köpa en Iphone 3GS 16 GB. Köper den olåst här, men innebär det att jag kan göra någonting med den i Sverige så att jag kan använda mitt Comviq simkort?

Har just nu Comviq Kompis Kontantkort. Jag tänkte att för att kunna använda internet måste jag byta till ett abbonemang för att kunna betala för ett visst antal MB/månaden osv. Då tänkte jag Comviq Kompis Studen Abbonemang.

Är inte alls teknisk, men skulle detta fungera? Skulle jag kunna få en helt fungerande Iphone med Comviq Kompis Abbonemang, internet, ringa mail osv?

Tacksam för svar!

Tråd flyttad /Ponyboy

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@lunotor 61437 wrote:

Sitter i USA just nu. Funderar mycket starkt på att köpa en Iphone 3GS 16 GB. Köper den olåst här, men innebär det att jag kan göra någonting med den i Sverige så att jag kan använda mitt Comviq simkort?

Har just nu Comviq Kompis Kontantkort. Jag tänkte att för att kunna använda internet måste jag byta till ett abbonemang för att kunna betala för ett visst antal MB/månaden osv. Då tänkte jag Comviq Kompis Studen Abbonemang.

Är inte alls teknisk, men skulle detta fungera? Skulle jag kunna få en helt fungerande Iphone med Comviq Kompis Abbonemang, internet, ringa mail osv?

Tacksam för svar!

Jag har inte testat men hört att Tele 2 och Comviq funkar inte även fast den är olåst,bara om man jailbreakar.
    Jag kan ha fel men det finns säkert någon på forumet som vet mer exackt.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag vet inte vad som är problrmet med Comviq, min tjejs iphone strular alltid när 3Gn är på och hennes är upplåst från Telia. Kanske för att Comviq använder Telias 3G nät men jag har svårt att förstå hur det kan krångla till det så mycket. Det finns vissa i forumet som använder Comviq och de har inte upplevt några problem men om man söker så hittar man massor som har problem just med kombinationen iPhone + Tele2.

Min åsikt är att alltid köpa från Sverige, vill man använda Tele2 så kan man köpa från Tre med kontantkort och få den “fabriksupplåst”. Köper man från andra länder så gäller garantin inte i Sverige och köper man operatörslåst så kan man få problem när nya uppdateringar kommer. Det är bara att kolla på dem som nu fastnat med en operatöslåst iPhone på fw 3.1.3. Köper man från USA nu ska man se till att den inte har uppdaterats till fw 3.1.3 och man måste även vara medveten att skulle iphone strula och behöva en återställning blir man fast med en iPod Touch istället.

H3NR11K
    Member

De som har problem med tele2, har de installerat IPCC?

Viewing 30 posts - 1 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.