Köpa iphone 4, jailbreak frågor.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iphone 4, jailbreak frågor.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej! Jag registrerade mig på detta forumet nyss för att kunna ställa den här frågan, jag har letat runt lite men hittar ingenting som kan besvara alla mina frågor så jag tänkte ställa några frågor om jailbreak här.

1a. När jag köper iphonen och de eventuellt frågar om de ska uppdatera den i butik, ska jag svara ja eller nej?

1b. Om de inte frågar och bara börjar uppgradera den, vore det fel att BE dem sluta?

2. När jag får hem iphonen, ska jag säkerhetskopiera något även fast den är ny?

3. När den eventuella säkerhetskopieringen är klar, är det bara att tuta och köra eller borde jag göra något annat med en helt ny iphone t.ex ändra inställningar, bli van med den eller liknande?

4. Om jag säkerhetskopierar något, går det att få tillbaka allt i original skick ifall något händer eller kommer det alltid att synas att den varit jailbreakad?:confused:

Förlåt om frågorna varit besvarade redan men trådnamnen är rätt lika här i frågoforumet. Jag är även ledsen om frågorna är dumma, idiotiska eller självklara men jag är inte särkilt insatt, har aldrig ägt en macintosh produkt i hela mitt liv.:eek:

Kunde inte riktigt bestämma mig om det här skulle i “köpa iphone” delen eller “jailbreak” delen men jag hoppas den kom rätt nu.:o

Tack för eventuella svar, trollare, lögnare samt gramatik nazister undanbes.

qwee
    Member
    Post count: 15

Lånar din tråd lite genom att säga att jag vill ha svar på samtliga frågor som Purshe01 ställde ovan. Förutom 1a och b eftersom jag får den hemskickad!

Förlåt för att jag inte svarade på någon fråga, men kan bumpa denna tråden eftersom jag vill ha svar på samma frågor 🙂

Purshe01
    Member

Tack för bumpen Qwee, här verkar det rätt dött, borde man anta att det bara finns trollare, lögnare och gramatiknazister här? :/

ELLER så kanske ingen vet svaret och det vore nästan lika illa. :/

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Hej! Jag registrerade mig på detta forumet nyss för att kunna ställa den här frågan, jag har letat runt lite men hittar ingenting som kan besvara alla mina frågor så jag tänkte ställa några frågor om jailbreak här.
    Välkommen får man då säga

1a. När jag köper iphonen och de eventuellt frågar om de ska uppdatera den i butik, ska jag svara ja eller nej?
    Dom kommer inte fråga det

1b. Om de inte frågar och bara börjar uppgradera den, vore det fel att BE dem sluta?

Den kommer skapa en säkerhetskopia automatiskt när du kopplar den till itunes

3. När den eventuella säkerhetskopieringen är klar, är det bara att tuta och köra eller borde jag göra något annat med en helt ny iphone t.ex ändra inställningar, bli van med den eller liknande?
    Det är bara att tuta och köra som du säger, ställ in den efter eget tycke.

4. Om jag säkerhetskopierar något, går det att få tillbaka allt i original skick ifall något händer eller kommer det alltid att synas att den varit jailbreakad?:confused:
    När du återställer så syns det inte att den varit jailbreakad, varken eller om du återställer den som ny eller via säkerhetskopia. fast för att vara på den säkra sidan, så är det bäst att återställa den som “ny iphone” när du skickar in den vid eventuella fel

Förlåt om frågorna varit besvarade redan men trådnamnen är rätt lika här i frågoforumet. Jag är även ledsen om frågorna är dumma, idiotiska eller självklara men jag är inte särkilt insatt, har aldrig ägt en macintosh produkt i hela mitt liv.:eek:
    Tror du menar apple produkt 😉

Kunde inte riktigt bestämma mig om det här skulle i “köpa iphone” delen eller “jailbreak” delen men jag hoppas den kom rätt nu.:o

Purshe01
    Member

@pongo 85107 wrote:

Välkommen får man då säga

Den kommer skapa en säkerhetskopia automatiskt när du kopplar den till itunes

Det är bara att tuta och köra som du säger, ställ in den efter eget tycke.

Ja, det är bara att återställa den som ny och inte välja säkerhetskopian, utan återställ som ny iphone

Tror du menar apple produkt 😉

Tack, jo jag menade nog Apple produkt, var nog lite trött när jag skrev det där, alla svaren är perfekta. Nu är det bara att vänta in smartphonen och komma på vem som ska få min dumbphone. 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.