Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone från International-orders.com
Tagged: international-orders.com, köpa iphone
-
AuthorPosts
-
Hej!
Då det är stor efterfrågan på iPhones och många som undrar vart man kan få tag på en iPhone relativt billigt, så startar jag en tråd dedikerat till International-orders.com
Som är en pålitlig butik där man kan få tag i en iPhone relativt billigt.
Ni som har handlat får gärna dela med er av era erfarenheter i denna tråd.
Ni som funderar på det får gärna ställa frågor.
Tack.
16 gb iphone kostar ca 3500 på international-orders. men de är utan frakt,tull oså? så hur mycket blir de total ungefär?
@cr1bbe 847 wrote:
16 gb iphone kostar ca 3500 på international-orders. men de är utan frakt,tull oså? så hur mycket blir de total ungefär?
Räkna med 100-150 dollar frakt, det är ganska dyrt eftersom det endast tar 2-3 dagar innan du har ditt paket. Skickas med FedEx.
Många som har beställt 8GB har landat på 3400-3600 kr när dom har skickat som 99$ gift. Det är ett bra pris.
Har inte beställt därifrån själv, men läst en hel del. Lär komma fler och berätta om deras International-orders.com-erfarenheter.
Som jag skrev i en annan tråd angående detta så är International-orders väldigt smidigt och enkelt. En 8 gb som jag köpte utan extra tillbehör gick på cirka 3400 kr inklusive frakt. Leveransen gick fort, beställde en onsdagkväll och fick den fredagförmiddag, de kom ända fram till dörren. Betalade med kort, MasterCard och tog paketet som gift för 99$, då slipper man momsen. Jag är mycket nöjd med köpet kan jag tillägga.
Jag beställde även min Iphone på international orders. Mycket bra och säker sida som man kan lita på.
Ps: ni får även uplåsta och svenska på telefonen samt kan ni välja på många bra tillbehör =)Sammanfattningsvis så är det en bra deal att handla ifrån International-orders.com
@flixer 863 wrote:
Jag beställde även min Iphone på international orders. Mycket bra och säker sida som man kan lita på.
Ps: ni får även uplåsta och svenska på telefonen samt kan ni välja på många bra tillbehör =)Alla för väl inte detta? De fick man ju välja till extra om man skulle ha den hackad å så ELLER???
Jag la min beställning igår tisdag, på kvällen. Dock inte sett så mycket av den.
Dom ändrade min order till “Confirmed” nu precis för någon timme sedan. Och vad det innebär vet jag inte.
SJälv så tror jag ju inte att jag kommer ha den hos mig i mon eftermiddag. Å eftersom det är påsk kommer jag lätt få den på tis-ons någonting, vilket jag tycker e tråkigt.Har även skickat ett mail till dom för 8timmar sedan som dom ej svarat på. Mycket tråkigt de med.
4001 :- SEK har jag betalt för min 16gb. Tar tullen den blir de ju dock mer tyvärr.
Fungerar perfekt, och priserna är ju helt okey dom med. Du kan välja till om du vill ha den upplåst, och med Svenska menyer men finns även helt “originala” telefoner. Gick rätt snabbt fast jag hade billigaste fraktalternativet, kom dock lite otajmat en fredag till Sverige så fick vänta helgen innan den kördes ut. Annars 3-4 dagar skulle jag tro, och du får följa paketet på FedEx hemsida så du ser hela tiden var det befinner sig!
Landade på 3280kr ungefär inkl frakt och “gift package” som jag valde till för att slippa tull + en hundralapp min bank tog ut i någon valutaomväxlingsavgift. Betalningen kan verka lite konstig, för du skickas vidare till Google Checkout på något vis men så ska det vara. Du får sen 2-3 mail när allt är klart, ett av google, ett av IO och kanske FedEx om jag inte minns fel.
Oregistrerade
March 19, 2008 at 20:45Post count: 0Så här såg min beställning ut:
iPhone 8GB International Worldphone (Language Default Setting: English
Firmware version: Ver 1.1.3
Protection Case: black ($5.00)
Car Charger: None
International Adapter: Europe ($6.00)
Optional Headset: None
Insurance: Declare my item as Gift $ 99*)Subtotal : $490.91
Shipping : $103.07
Tax Total : $37.41
Total: $593.98Men de glömde eller missade att fylla i gift, så de hade deklarerat fullt värde på försändelsen vilket innebar att jag fick betala € 64,72 (jag bor inte i Sverige) i moms och avgifter, så för mig slutade notan på ungefär 4 300 kronor. Men jag beställde den strax efter lunch i måndags (17/3) och fick den innan lunch i dag (19/3). Så där gjorde de en liten miss… De hävdar att de skickat den som gift, men det står inget om det på paketet och en fullt synlig orderbekräftelse med samma uppgifter som på min order ovan. Så det kan ju kanske vara en idé att trycka lite extra på det vid beställningen, eller välja det dyrare fraktalternativet där de tar hand om tullkostnaderna.
Dessutom beställde jag den med engelska som språkinställning, till Belgien, men det var svenska som standard när jag fick den. Inte helt kul att få ett språk man inte förstår, även om det nu råkade gå bra. Kanske väldigt många beställningar till Sverige just nu? Eller blandade de ihop min med någon annans?
Extremt snabba svar från deras kundservice däremot, stort plus.
/ Jumpcut
Vilken av dessa (bifogad bildfil) är lämpligast att beställa hem?
Vilken kommer säkrast fram?
Är det något som saknas för att kunna använda iPhonen när du beställer något av de 2 jag visat?Säg gärna bu eller bä.
@doiz 880 wrote:
Vilken av dessa (bifogad bildfil) är lämpligast att beställa hem?
Vilken kommer säkrast fram?
Är det något som saknas för att kunna använda iPhonen när du beställer något av de 2 jag visat?Säg gärna bu eller bä.
Du bör ju inte ta “declare as full value” eftersom då kommer du få betala moms, d.v.s. 25 % av köpessumman. Skicka send as gift 99$ och läs noga vad folk har skrivit på föregående sidan.
Båda kommer ju lika säkert och fort.
Och ja, båda går att använda utan problem.
Oregistrerade
March 20, 2008 at 07:06Post count: 0@iPhoneinfo.se 888 wrote:
Du bör ju inte ta “declare as full value” eftersom då kommer du få betala moms, d.v.s. 25 % av köpessumman. Skicka send as gift 99$ och läs noga vad folk har skrivit på föregående sidan.
Båda kommer ju lika säkert och fort.
Och ja, båda går att använda utan problem.
Det är ju trots allt säkrare att deklarera fullt värde, om någonting skulle hända i frakten, och sedan betala den dyrare frakten där de tar hand om customs charges, dessutom billigare i slutändan än om de klantar sig som de gjorde med min beställning. Två saker som kan vara värda att tänka på…
/ Jumpcut
Frågan e vad som händer med min iPhone och mitt mail.
Verkar inte vara någon mer än jag som beställt 16gb å därmed fått bekymmer. Kanske slut eller nått.
Min order har på en hel arbetsdag (räknat från deras sida sett) gått från när jag beställde
2008-03-18, 24,00 Status Processing
2008-03-19 17,00 Stauts Confirmed
2008-03-20 01,00 Status OrderedHur ska ja tolka detta? Dom har ju inte skickat varan än, och hur kommer det sig att min order tar sådan tid. har ju lagt en beställning på enklaste möjliga.
iPhone 16GB International Worldphone
Protection Case: None
International Adapter: US
Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($5.00)
Language Default Setting: Swedish
International Warranty: NoneHmm, och som sagt inget svar på mitt mail ännu. Också konstigt när andra upplevt det som om att dom har varit ruskigt snabba.
@frukostfrillan 896 wrote:
Frågan e vad som händer med min iPhone och mitt mail.
Verkar inte vara någon mer än jag som beställt 16gb å därmed fått bekymmer. Kanske slut eller nått.
Min order har på en hel arbetsdag (räknat från deras sida sett) gått från när jag beställde
2008-03-18, 24,00 Status Processing
2008-03-19 17,00 Stauts Confirmed
2008-03-20 01,00 Status OrderedHur ska ja tolka detta? Dom har ju inte skickat varan än, och hur kommer det sig att min order tar sådan tid. har ju lagt en beställning på enklaste möjliga.
iPhone 16GB International Worldphone
Protection Case: None
International Adapter: US
Insurance: Declare my item as Gift $ 99* ($5.00)
Language Default Setting: Swedish
International Warranty: NoneHmm, och som sagt inget svar på mitt mail ännu. Också konstigt när andra upplevt det som om att dom har varit ruskigt snabba.
Kom på att ordered, de måste väl betyda att dom skickat den eller hur funkar det? Brukar inte köpa grejer via nätet, så jag e lite ny vad det gäller alla termer å så!
Men de jag tycker e skumt är att jag inte fått någont “tracking number”.
Och med hjälp av de ska man ju kunna spåra var varan befinner sig? right?
Och har man då inget tacking number fått så borde ju det betyda att den ej skickats?Någon som vet?
De har två adresser, en support och en kontakt. Det var supportmailen som var snabb… Tänkte bara om du kanske skickade till den andra?
När status är “ordered” så betyder det att de bekräftat betalningen och skickat ordern till sitt lager. När de packat ner din order så skickar de info till FedEx och då får du mail från både io och FedEx med trackingnummer. Sedan är det bara att vänta på att FedEx ska hämta upp och leverera din telefon.
Min vän köpte en iPhone ifrån International-orders.com och han fick betala runt 3800/3900 SEK.
Men då har man ju läst lite här att man kan få den för runt 3400 SEK… är det om man vill ha svenska på den man får betala extra eller ?@phille 956 wrote:
Min vän köpte en iPhone ifrån International-orders.com och han fick betala runt 3800/3900 SEK.
Men då har man ju läst lite här att man kan få den för runt 3400 SEK… är det om man vill ha svenska på den man får betala extra eller ?Isåfall är det väll onödigt, för det går väll ganska lätt att fixa.
okej? det låter ju härligt är man smålänning så är man kan man spara de extra hundralapparna så är det ju bara bra (: men att fixa med svenskt tangenbord och meny är alltså inga problem?
Phille;972 wrote:okej? det låter ju härligt är man smålänning så är man kan man spara de extra hundralapparna så är det ju bara bra (: men att fixa med svenskt tangenbord och meny är alltså inga problem?Nej, det är väldigt enkelt 🙂 Bara att installera några paket via Installer sen har du en “svensk” iPhone 😀
Hej var inne och kolla på international-orders.com efter en iphone, men så ser jag att det finna två olika sorter på både 16gb och 8gb.
Den ena sorten har “International Worldphone” efter sig och den andra sorten “New” men jag ser inte nån skillnad i beskrivningen bara priset.Vet ni vad som är skillnaden?
Mvh: JJ
Ny här så vill bara Skriva hej 🙂
nu till frågan
Kollade på deras sida och såg att man kunde välja ” International Warranty:
” för 42,22 dollar…Nu hittade jag.. man kan tydligen skicka tillbaka den för reparation.. men gäller det även Sverige??
hur säkert är det att beställa från dom?
Mvh: Copa
@copa 1047 wrote:
Ny här så vill bara Skriva hej 🙂
nu till frågan
Kollade på deras sida och såg att man kunde välja ” International Warranty:
” för 42,22 dollar…Nu hittade jag.. man kan tydligen skicka tillbaka den för reparation.. men gäller det även Sverige??
hur säkert är det att beställa från dom?
Vi är väl minst ett tiotal här och på flashback.info som beställt från io.com och ingen är särskilt missnöjd (utom jag då de glömde att skriva gift på mitt paket så att jag fick betala 650 spänn extra i tull och momsavgifter).
Försäkringen har jag ingen aning om. Maila dem på support@International-Orders.com och fråga.
Okej… blir nog och beställa därifrån..
Sista frågan är om det är nödvändigt och ta “International Adapter: Europe ($9.00)”??
Är det nåt man måste ha för och kunna ladda den eller gör man det via USB-sladden?
@copa 1058 wrote:
Okej… blir nog och beställa därifrån..
Sista frågan är om det är nödvändigt och ta “International Adapter: Europe ($9.00)”??
Är det nåt man måste ha för och kunna ladda den eller gör man det via USB-sladden?
Adaptern behöver du bara om du ska använda väggladdaren som medföljer i kartongen. Men det är billigare att köpa en sådan i någon elbutik hemma (http://www.allelectronics.com/cgi-bin/item/AP-EU/910100/USA_TO_EURO_PLUG_ADAPTER_.html så ser den ut) för en tia eller två.
Du kan lika gärna använda dig av USB-sladden som du kan koppla in i vilken apparat som helst med USB-kontakt. TV:n, datorn, digital-tv-dekodern, stereon eller liknande om du vill.
Hejs!
Beställde en från IO, men klanta till det rejält.
när man skulle fylla i sin mail address så hade jag glömt
en . i mellan för å efternamn, så min fråga är dessa mail som man skulle
få.Vad det nått som man skulle bekräfta att man hade gjort en beställning?
Man hade ju redan skrivit in konto siffrorna och skickat i väg.//lexus
@lexus 1190 wrote:
Hejs!
Beställde en från IO, men klanta till det rejält.
när man skulle fylla i sin mail address så hade jag glömt
en . i mellan för å efternamn, så min fråga är dessa mail som man skulle
få.Vad det nått som man skulle bekräfta att man hade gjort en beställning?
Man hade ju redan skrivit in konto siffrorna och skickat i väg.//lexus
Maila support@International-Orders.com och förklara läget. Om du går in på My Account på deras hemsida så ser du din beställning, där har du även ordernumret som du kan bifoga i mailet till dem om du vill underlätta för dem.
Det var ingenting man skulle bekräfta, däremot kan det ju vara kul att få reda på när saker och ting händer med din beställning 😉
Hej hej… 🙂
Funderar på att köpa via International-Orders och har ett par frågor som inte har besvarats tidigare i denna tråd (inte vad jag kan se i alla fall)
Funderar på att beställa “iPhone 16GB International Worldphone”. Det står “Works with any GSM sim card”. Min fråga är då följande: Är det någon som vet om den är “fulupplåst”? Alltså, måste jag låsa upp den varje gång jag uppdaterar den, eller är den lagligt upplåst och alltså från grunden så att säga operatörs-neutral? Vill gärna slippa göra något otillåtet med den, mest för att veta att man har en garanti som gäller ifall någonting skulle strula…
Undrar också om 1 year international warranty (tillval) verkligen gäller i sverige och hur det funkar om man nu skulle behöva skicka tillbaka den för reparation etc.
Otroligt tacksam för svar! (pheew, det är ju en djungel det här med att köpa iphone… :p)
@karin 1222 wrote:
Hej hej… 🙂
Funderar på att köpa via International-Orders och har ett par frågor som inte har besvarats tidigare i denna tråd (inte vad jag kan se i alla fall)
Funderar på att beställa “iPhone 16GB International Worldphone”. Det står “Works with any GSM sim card”. Min fråga är då följande: Är det någon som vet om den är “fulupplåst”? Alltså, måste jag låsa upp den varje gång jag uppdaterar den, eller är den lagligt upplåst och alltså från grunden så att säga operatörs-neutral? Vill gärna slippa göra något otillåtet med den, mest för att veta att man har en garanti som gäller ifall någonting skulle strula…
Undrar också om 1 year international warranty (tillval) verkligen gäller i sverige och hur det funkar om man nu skulle behöva skicka tillbaka den för reparation etc.
Otroligt tacksam för svar! (pheew, det är ju en djungel det här med att köpa iphone… :p)
Jag tror inte den är upplåst, utan det måste du själv göra. Det fick jag göra när jag beställde därifrån. Dock finns det en som heter iPhone 8Gb Unlocked Swedish version som antagligen är upplåst. Garantin gäller med största sannolikhet enbart hos dem.
@skouboe 1223 wrote:
Jag tror inte den är upplåst, utan det måste du själv göra. Det fick jag göra när jag beställde därifrån. Dock finns det en som heter iPhone 8Gb Unlocked Swedish version som antagligen är upplåst. Garantin gäller med största sannolikhet enbart hos dem.
Tack för snabbt svar! 🙂 Men jag är nog fortfarande lite förvirrad… Köpte du den som heter International Worldphone? De borde väl inte skriva att den funkar med alla sim-kort om den inte är upplåst? Hmm…
Nån annan som vet nåt??? :confused:
@karin 1222 wrote:
Hej hej… 🙂
De telefoner som heter “international worldphone” och där det anges att de fungerar med samtliga SIM-kort fungerar och är upplåsta. Det är bara att stoppa in ditt SIM-kort, tuta och köra.
Garantin är IOs egna, det vill säga att du skickar in den till dem – inte till Apple – så fixar de den eller byter ut den. Köper du däremot en olåst telefon så gäller Apples egna garanti, som slutar gälla samma sekund som du låser upp den.
Till skillnad från tidigare svar så gissar eller tror jag ingenting :rolleyes:
Kan någon säga vad det är för skillnad på dessa två:
Det jag vill ha svar på är varför den första är flera hundra kr billigare än den andra?
Betyder detta att den första som jag länkade inte har dockstation och hörlurar etc.
@william_3000 1232 wrote:
Kan någon säga vad det är för skillnad på dessa två:
Det jag vill ha svar på är varför den första är flera hundra kr billigare än den andra?
Betyder detta att den första som jag länkade inte har dockstation och hörlurar etc.
Det verkar ju tveklöst vara exakt samma telefon. Tillbehören ligger i kartongen, så det är ju jävligt konstigt om de skulle plocka ut dem utan att säga nåt 🙂
Köp den billigare, skulle jag gjort 🙂 Eller maila dem och fråga.
En fråga till jag plusade ihop frakt summan (Express International ( 2 Day delivery) 626 kr och själva iphonen som slutade på 2995 och fick ihop det till 2631 kr? Hur fick ni ner det till 3300-3400 kr?
Skriv gärna vilka alternativ ni tog osv.
Trodde det skulle vara billigare…:confused:
@william_3000 1237 wrote:
En fråga till jag plusade ihop frakt summan (Express International ( 2 Day delivery) 626 kr och själva iphonen som slutade på 2995 och fick ihop det till 2631 kr? Hur fick ni ner det till 3300-3400 kr?
Skriv gärna vilka alternativ ni tog osv.
Trodde det skulle vara billigare…:confused:
Alla priser, utom själva telefonen, ändras dagligen verkar det som.
Jag köpte telefon för USD 479, frakt USD 103 och sen åkte jag på moms också, så jag landade på totalt 4 300 spänn typ.
Kan man inte betala den på faktura, vill hälst inte lämna ut mitt kortnummer och så. Finns det någon liknande lösning, hur fungerar tex google checkout, Tacksam för snabba svar vill jubeställa:)
Om du har Swedbank och internetbanken så kan du ju använda deras E-kort.. den fixar ett “låtsas” kort med enbart den summan du skriver in samt giltighetstid.. Funkar precis som ett vanligt Visa/Mastercard.
Då får dom inte ditt riktigt kortnummer..
Är det någon som upplevt några problem med telefoner köpta vid IO?
Alla har fungerat med svenska språket och upplåsta? Är det swephone dem använder?
Ingen som har någon rabattkod till I-O.com? det vore ju guld om någon satt på en 😀
Får se om jag får en Iphone nästa vecka eller om jag får beställa från I-O.com…
Om man nu sitter på en rabattkod tror jag inte man ger bort den även fast man är Jättejätte snäll
@flixer 863 wrote:
Ps: ni får även uplåsta och svenska på telefonen samt kan ni välja på många bra tillbehör =)Jag undrar när man beställer från International-orders, ska man klicka i full value för 37,89 dollar eller wholesale för 27,06 dollar eller a gift för 16,24? 🙂
@tonyesso 1366 wrote:
Jag undrar när man beställer från International-orders, ska man klicka i full value för 37,89 dollar eller wholesale för 27,06 dollar eller a gift för 16,24? 🙂
Detta har tagits upp i många poster tidigare här på forumet. Jag rekomenderar att du väljer gift om du vill slippa momsen på 25%. Risken då är att du får bara tillbaka 99USD om ditt paket skulle försvinna av någon anledning. Det är iaf så jag har förstått det hela men jag kan ha fel. Om någon läser detta och VET hur det ligger till rätta mig gärna.
Okej men om man nu tar full value så är det den säkraste att välja eller? då betalar man så mycket och sen blir det inge mer med det? vill gärna veta för ska beställa idag:)
Okej men om man nu tar full value så är det den säkraste att välja eller? då betalar man så mycket och sen blir det inge mer med det? vill gärna veta för ska beställa idag
Många verkar ha beställt härifrån..
Är det verkligen ingen som kan svara på hur upplåsningen och svenskan fungerar? Är det Swephone som är installerat?
Beställde min igårkväll men på 16h har det inte hänt något med ordern.
@westgren 1370 wrote:
Många verkar ha beställt härifrån..
Är det verkligen ingen som kan svara på hur upplåsningen och svenskan fungerar? Är det Swephone som är installerat?
Beställde min igårkväll men på 16h har det inte hänt något med ordern.
Ingen aning om ifall det är swephone eller inte, men det är i alla fall svenska menyer. Däremot måste man ju själv installera svenskt tangentbord och det verkar som att swephone har en hel drös grejer som jag inte märkt på min lur… Så det är nog inte swephone 🙂
Jag beställde visserligen på engelska, men den var inställd på svenska när jag körde igång den. Så det är nog någon slags standard…
Upplåsningen funkade fint. Det var bara att stoppa in mitt simkort och knappa in pinkoden.
Du får tänka på att de är nio timmar efter oss, det kan mycket väl vara så att din order inte hann behandlas under deras arbetsdag i går, och nu är klockan fyra på morgonen där. Stresspelle, ta ett chill-pill 😉
Skickade beställningen av 16 gb worldphone på måndag kväll, fanns på Arlanda kl 08.30 onsdag morgon. Väntade på leverans under dagen men ringde sen fedex vid 14-tiden där beskedet var att man måste betala moms innan de släpper iväg paketet och att någon skulle höra av sig om detta (skulle förstås fyllt i gift ist för full value vid beställningen). En kille från fedex ringde efter en halvtimme och meddelade att det skulle kosta 1165 kr. Jag lämnade mina kortuppgifter och betalade per telefon och sa att jag åker till arlanda och hämtar grejerna idag (annars tvungen att vänta till tors-fre). Gjorde så (mycket smidigt) och ons 15.30 packade jag upp en fullladdad iphone med svenska menyer o dyl (precis som svensk ipod touch) och telefonen tog mitt sim direkt (alltså helt upplåst från IO). Känner mig otroligt nöjd och det är skönt att slippa mekka själv!:)
@roffeman 1389 wrote:
Skickade beställningen av 16 gb worldphone på måndag kväll, fanns på Arlanda kl 08.30 onsdag morgon. Väntade på leverans under dagen men ringde sen fedex vid 14-tiden där beskedet var att man måste betala moms innan de släpper iväg paketet och att någon skulle höra av sig om detta (skulle förstås fyllt i gift ist för full value vid beställningen). En kille från fedex ringde efter en halvtimme och meddelade att det skulle kosta 1165 kr. Jag lämnade mina kortuppgifter och betalade per telefon och sa att jag åker till arlanda och hämtar grejerna idag (annars tvungen att vänta till tors-fre). Gjorde så (mycket smidigt) och ons 15.30 packade jag upp en fullladdad iphone med svenska menyer o dyl (precis som svensk ipod touch) och telefonen tog mitt sim direkt (alltså helt upplåst från IO). Känner mig otroligt nöjd och det är skönt att slippa mekka själv!:)
Taskigt. Jag kunde betala FedEx-snubben (var iofs en kvinna, men ändå) vid leverans. Undrar varför inte du kunde det?
@roffeman 1389 wrote:
Måste först säga grattis till din Iphone =)
Men hur är det med jailbreaking osv när du beställer från IO?
Som jag uppfattat det som så är IO telefonerna endast SIM-Upplåsta.
Alltså ej jailbreakade, stämmer detta?Och då är inte heller BL nergraderad till 3,9 om jag förstått allt rätt?
Är du inte så insatt så saknar du t.ex. ikonen “Install” på home skrivbordet.
-
AuthorPosts
- The topic ‘Köpa iPhone från International-orders.com’ is closed to new replies.