köpa iphone i usa och använda mitt 3 abonnemang

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone köpa iphone i usa och använda mitt 3 abonnemang

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej
    jag har en kompis som är i usa nu och ska köpa en iphone till mig där borta.
    men nu har jag läst en massa på olika sidor om att den inte kommer att fungera med mitt 3 abonnenmang.
    stämmer detta!? går det att lösa på något sätt!?

tacksam för snabba svar då min polare snart åker hem igen.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Vart har du läst det?
    Det du måste göra är en jailbreak & mjukvaru-upplåsning.
    En iPhone 2G tex kommer inte fungera med ditt 3-abonnemang iaf, då iPhone 2G inte har stöd för 3G-nätet.
    Men har du en iPhone 3G eller 3GS så är det ingen fara.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Köper du en iphone i USA så kommer den att vara operatörs låst och för att kunna använda ditt 3 abbonemang så måste du jailbreaka den och ta bort operatörs låset. Om det är en 3Gs som du ska köpa så kommer den säkerligen att ha den nya bootromen och då kan du för tillfället endast få en tethered jailbreak. Läs här om jailbreak, tethered och upplåsning.

robrob
    Member
    Post count: 2

oj hönni detta låter ju jobbigt, så om telefonen skulle stängas av så kan jag inte starta den utan min dator? stämmer detta.
    dessutom har jag letat efter onlinebutiker som man kan köpa o skicka telefonen från till en amerikansk adress, men jag hittar ingen bra. jag vill ju bara köpa den cash o inte som de har på alla sidor att man ska t ex binda den i 24 mån hos at&t. har ni några tips?

mvh robin

muffins
    Member
    Post count: 1906

@robrob 52227 wrote:

oj hönni detta låter ju jobbigt, så om telefonen skulle stängas av så kan jag inte starta den utan min dator? stämmer detta.
    dessutom har jag letat efter onlinebutiker som man kan köpa o skicka telefonen från till en amerikansk adress, men jag hittar ingen bra. jag vill ju bara köpa den cash o inte som de har på alla sidor att man ska t ex binda den i 24 mån hos at&t. har ni några tips?

mvh robin

Ja det stämmer, om du har den nya bootromen.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@robrob 52227 wrote:

mvh robin

Yep, stämmer att du inte kommer kunna starta den utan en dator om du får en tethered JB.
    Har inte använt den själv, men International-Orders.com – Stores har jag hört är många som använt. Finns även en låång tråd om det här

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@bozz 52232 wrote:

Yep, stämmer att du inte kommer kunna starta den utan en dator om du får en tethered JB.
    Har inte använt den själv, men International-Orders.com – Stores har jag hört är många som använt. Finns även en låång tråd om det här

IO säljer dock inga Factory Unlocked, de kör med Blacksn0w

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.