Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa upplåst Iphone
-
AuthorPosts
-
Hejsan allihopa!
Nu är det så att jag har en kompis till mig som vill sälja sin Iphone. Den är köpt från telia men är upplåst med firmvare 2,2, skulle någon vänlig skäl kunna förklara lite hur det fungerar etc. Fungerar garantin fortfarande osv.
Priset ligger på 3900 och är i väldigt fint skick, är priset rimligt?@comethi 27465 wrote:
Hejsan allihopa!
Nu är det så att jag har en kompis till mig som vill sälja sin Iphone. Den är köpt från telia men är upplåst med firmvare 2,2, skulle någon vänlig skäl kunna förklara lite hur det fungerar etc. Fungerar garantin fortfarande osv.
Priset ligger på 3900 och är i väldigt fint skick, är priset rimligt?Den kan vara upplåst med yellowsn0w (mjukvaru-upplåst) eller med ett fake-sim (ett litet chip mellan ditt sim)?
Hur som helst så ska du INTE uppdatera den i iTunes till senaste mjukvaran, då kommer du troligen aldrig att låsa upp den igen med yellowsn0w, bara efter 12 mån hos Telia. Så klicka bort om det kommer en förfrågan att uppdatera till 2.2.1 i iTunes.
När den är upplåst med yellowsn0w så är den jailbrekad, och då gäller inte garantin. Men skulle det bli något fel så är det enkelt att återställa den, och då gäller den igen. Och det kommer inte att synas om den har varit upplåst osv.
Priset låter ganska rimligt, antar att det är en 8 Gb?
En sak att tänka på är att om du behöver skicka iväg den på reparation så kommer Anovo, de som sköter servicen för Telia, att uppdatera telefonen till senaste mjukvaran som inte kan låsas upp…
ERA i Polen har börjat sälja sina iphones utan operatörslås! På allegro.pl (polska ebay) så
finns de att få tag på för ca 1600-1700 zl ( ca 4500 kr ) och då har man 2 års garanti i Polen. Med släktingar där så tar väl ett garantiärende 1 vecka längre pga att man ska skicka den fram och tillbaka men det kan jag leva med.Då beställer iaf jag därifrån nu under veckan, var på väg att köpa en hos telia idag. Det hade varit en tabbe!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.