Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Köpt telefon från USA, Blivigt Låst!
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Jag köpte en telefon på Tradera för dryga 1 vecka sedan. Telefonen var Jealbreakad och hade iOS 4.01.
Det han påpekade var att jag absolut inte fick uppdatera några uppdateringar på Itunes får då skulle telefonen bli låst.Det som har hänt är att den nu har tagit del av den nya versionen iOS 4.02 genom Itunes, vilket ledde till att telefonen blivigt låst.
Men detta vill jag säga att jag är förvirrad och kan inte så mycket om detta.
Jag undra nu om det på något sätt går att låsa upp telefonen igen?
Den är ju som sagt köpt i USA
Jag kommer inte in på själva telefonen, står bara nödsamtal.Det är en Iphone 3g med iOS 4.02
Tack på förhand / Pontus
Du kan googla efter redsn0w downgrade iphone 3g to 4.0.1 så hittar du allt du behöver
alt sök på forumet detta har besvarats säkert 1000 ggr@challamalla 77682 wrote:
Hejsan!
Jag köpte en telefon på Tradera för dryga 1 vecka sedan. Telefonen var Jealbreakad och hade iOS 4.01.
Det han påpekade var att jag absolut inte fick uppdatera några uppdateringar på Itunes får då skulle telefonen bli låst.Det som har hänt är att den nu har tagit del av den nya versionen iOS 4.02 genom Itunes, vilket ledde till att telefonen blivigt låst.
Men detta vill jag säga att jag är förvirrad och kan inte så mycket om detta.
Jag undra nu om det på något sätt går att låsa upp telefonen igen?
Den är ju som sagt köpt i USA
Jag kommer inte in på själva telefonen, står bara nödsamtal.Det är en Iphone 3g med iOS 4.02
Tack på förhand / Pontus
Det är för att du måste aktivera telefonen.
Gör du inte det så kommer det stå nödsamtal bara.
Aktivera telefonen gör du antingen genom att använda ett simkort som telefonen är låst till eller att du jailbreakar och hacktiverar. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.