Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kredikort (AppStore)
-
AuthorPosts
-
Om jag inte har kreditkort (eftersom jag bara är 14 år) och det enbart är min pappa som har det så undrar jag om man kan typ koppla något konto till mitt kort som gör det möjligt att använda app store? Hoppas ni förstod annars skriver ni så försöker jag förklara bättre
@jolinjom 7612 wrote:
Om jag inte har kreditkort (eftersom jag bara är 14 år) och det enbart är min pappa som har det så undrar jag om man kan typ koppla något konto till mitt kort som gör det möjligt att använda app store? Hoppas ni förstod annars skriver ni så försöker jag förklara bättre
tror tyvärr inte det, är inte helt säker, men om din pappa har swedbank så kan han skapa ett E-kort (som skall fungera ungefär som visa) som man för över några kronor på, då får man ett tillfälligt visa-liknande nummer som man eventuellt skulle kunna använda som konto för Itunes. (så slipper man ju lämna ut sitt kortnummer)
har dock inte testat detta själv..
Kör också med E-kort, så man inte av misstag ska kunna köpa upp alla pengar på kontot 😛
Aahh! Smart, nu fick jag lära mig ngt nytt. E-kort alltså.. Blir att skaffa, tack för tipset!!!
Inte så kul att ha det knutet till lönekontot, hähä 😉Man kan oxå köpa iTunes presentkort.
Själv köper presentkort från usa via ebay.
På det sättet kan man handla på amerikanska iTunes.
Dom har lite mer grejor på sin sajt tex. Film, tv-serier, veckans singel m.mFunkar hur bra som helst!
Det var en av de första grejerna som jag inte gillade med iStore. Sen när jag suttit och laddat ner massa gratis apps till telefonen fick jag ett mail dagen efter med rubirken: iStore billing control eller nåt. Blev skiträdd för att dem skulle börja dra en massa pengar. Sen när man kollar i listan: Total amount bought for: $0. Lönt att låta mig veta att jag handlat för ingenting.
@froggen 8049 wrote:
Man kan oxå köpa iTunes presentkort.
Själv köper presentkort från usa via ebay.
På det sättet kan man handla på amerikanska iTunes.
Dom har lite mer grejor på sin sajt tex. Film, tv-serier, veckans singel m.mFunkar hur bra som helst!
Precis, det gör jag oxå. Känns lite säkrare att handla på Tradera för dom har också USA Gift Cards och priset är ungefär detsamma. Hos tradera kan du betala direkt till svenskt bankkonto utan kreditkort också, vilket väl var målsättnigen med tråden…
Hittade också en bra steg för steg instruktion hur du ställer in din iTunes för USA store här: FAQ -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.