Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kretskortsproblem, hjälp!
-
AuthorPosts
-
En kompis till mig tänkte byta skal på sin mobil, allt gick bra tills han råkade slita av kabeln till antennen..
Istället för att börja prata med mig så skulle han på och löda och ha sig..
I samma veva gick även 2 saker på kretskortet av, jag tänkte kolla om någon tekniksnubbe kan svara mig vad dom sakerna gör, om det bara är något motstånd eller liknande som man kan bortse ifrån?
Jag har beställt reservdelar och ska se om man får igång antennen (och mobilen) men innan dom kommer fram så kan man ju skapa en disskution och få lite inblick om vad sakerna är på mobilen
Jag skickar med en bild på kretskortet (ej mitt, utan en som bara visar vad som gått sönder)
Jag försökte ta en bild på mitt egna kretskort, men jag behöver en bättre kamera..
Och en förstoring på stället ifråga…
Då inte all lödning försvann så är det inte samma passform, den lär knappast kunna “klickas i”.. vad tror ni, går det att sätta någon sorts lim på kontakten och denna kontakt, så det kan funka ändå?
Försök svara om ni endast vet, om ni vet att annat forum som man kan vända sig till så får ni gärna berätta!
Förra gången jag testade telefonen (med den trasiga antennkabeln) så funkade allt förutom sändningen..
Om någon har någon idé, eller vet hur man kan fixa. Tacksam som tusan för svaren!
mvh-tompa
De tre piggarna som du pratar om är viktiga, de ska vara med, rätt vända och dit lödda.
Antennkontakten ska också lödas dit, tror inte det fungerar om du limmar dit den.
Det kommer att vara extremt svårt att löda dit “de tre små piggar” då det får göras med varmluft. Antenkontakten ska inte vara nåt problem. Där kan man använda lödpenna (ska dock vara duktig på att löda) annars varmluftslödning här med.
Det skulle vara bättre om du skickade in bild på din logikkort istället.Tack för snabbt svar!
Har tyvärr ingen kamera som tar bra bilder på närhåll, så får lösa det genom att låna någons systemkamera eller liknande, vet du vad dessa piggar har för funktioner?
Låter väldigt komplicerat, känner du till något ställe som skulle kunna fixa detta arbete för en penning?
Dvs sätta dit piggarna som är av i mitten (som bilden på förstoringen visar) samt löder dit antennkabeln så den sitter där den skall och får kontakt som den ska!
MVH – Tompaco (jag bor i stockholm)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.