Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Laga din iPhone 4 själv, kör reservdelar billigare
-
AuthorPosts
-
@iPhoneReservdelar.se 89964 wrote:
Där leverantören har garanterat att saker är original så har vi sagt det samma.
Vi har inte haft några kunder som har klagat på varken kvalitet utseende eller känsla på delar där det står att de är original.Sedan kan jag hålla med dig om att det kan vara svårt att veta. Det är dock inte upp till mig, jag köper original, jag tullar in de som original, och vist blir det stickprovskontroller och just ett parti vita och svarta baksidor hadde fastnat i GBG, tog en vecka innan tullen var färdig, men sedan kom de som vanligt.
Jag har aldrig haft problem med att något fastnar i tullen.
Jag tror inte de har problem med delar som inte har apple loggan på sig. Dvs framsida 3gs, 3g, samt iphone 4.Baksidorna har dock apple loggan, och det är kanske därför de fastnar.
Det är ingen tullavgift på telefon-reservdelar. “Bara” 25% moms.Jag varnar mer er som köper från Ebay och dylikt. Det är svårt att få tillbaka produkter på garanti om du köper som privatperson från Kina. Du vet inte heller om du får original eller en kopia. Men det är väl de riskerna man tar om man vill betala mindre.
@youfixit 89965 wrote:
Jag har aldrig haft problem med att något fastnar i tullen.
Jag tror inte de har problem med delar som inte har apple loggan på sig. Dvs framsida 3gs, 3g, samt iphone 4.Baksidorna har dock apple loggan, och det är kanske därför de fastnar.
Det är ingen tullavgift på telefon-reservdelar. “Bara” 25% moms.Jag varnar mer er som köper från Ebay och dylikt. Det är svårt att få tillbaka produkter på garanti om du köper som privatperson från Kina. Du vet inte heller om du får original eller en kopia. Men det är väl de riskerna man tar om man vill betala mindre.
Ingen logga dock står det Apple och Foxcon på de flesta delarna.
@iPhoneReservdelar.se 89963 wrote:
Den är inte ens från kina 🙂 Köpte ett parti i Danmark 🙂
Altså original Apple…
Fattar inte varför ni helt plötsligt är på mig ?
konkurrens ?
Konstigt i så fall, då vi mest håller på med serviceHar bara problem när folk säger att det är original, när det uppenbarligen inte kan vara det (vit bak- och framsida tänker jag på).
Men visste inte att de kom upp senare.
@iPhoneButiken.se 89973 wrote:
Har bara problem när folk säger att det är original, när det uppenbarligen inte kan vara det (vit bak- och framsida tänker jag på).
Lungt..
Alla kan ha fel 🙂@iPhoneReservdelar.se 89963 wrote:
Den är inte ens från kina 🙂 Köpte ett parti i Danmark 🙂
Altså original Apple…
Fattar inte varför ni helt plötsligt är på mig ?
konkurrens ?
Konstigt i så fall, då vi mest håller på med serviceJag är inte emot dig Esmir! Konkurrens är bra! Och du/ni gör ett bra jobb.
Ett parti i Danmark behöver inte betyda att de är original. De är ursprungligen från Kina i vilket fall. Kineser är luriga att handla med. Men du har säkert en bra leverantör.
Inte ens Ifixit.com har alla sina reservdelar i Original (OEM). Men de har vita, och det betyder att de säljs som OEM, om man vill lita på Ifixit.
Jag litar dock aldrig på att leverantörerna alltid talar sanning. Säger min leverantör/fabrik att det är original så testar jag dem innan jag säljer dem. Det är ändå mitt ansvar att sälja rätt produkter.
Skildnaden på iPhone 4 baksida “super copy” och “oem” är mycket liten. Men priset kan skilja mycket.
Vi har i princip en leverantör från kina
Ang. Danmark så har vi köpt från ett bolag som gått i konkurs och väskorna kommer från apple distributören i Danmark. Sen kan de i sin tur ha piratkopior, mycket tveksamt dock.
Ang Kina, så har jag handlat med de sedan 2000 och ska man ha rediga grejer så måste man ha “eget” folk på plats i Kina som kontrolerar.
Ett ord som kineser borde lära sig är “jag förstår inte” saken är den att det kvittar vad du säger så är svaret YES NO PROBLEM 🙂
Där av har vi en kontakt i Shenzen och en i Hong Kong som vi litar på och som ser till att våra leverantörer inte fuskar och håller det de lovar. Har man inte folk på plats kan man i princip få vad som helst 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.