Låna ljudböcker.

Front page Forums Övriga ämnen Låna ljudböcker.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Har precis upptäckt att det går att låna ljudböcker på biblioteket “online” och få dom streamade till datorn. (Tror att man får låna ljudboken i 28 dagar.) Helt suveränt. Min fråga är om någon av er vet om den tjänsten finns till mobiltelefonen. Det vore ännu mer suveränt om jag kunde få dom streamade till min iPhone.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@6295gl 60520 wrote:

Har precis upptäckt att det går att låna ljudböcker på biblioteket “online” och få dom streamade till datorn. (Tror att man får låna ljudboken i 28 dagar.) Helt suveränt. Min fråga är om någon av er vet om den tjänsten finns till mobiltelefonen. Det vore ännu mer suveränt om jag kunde få dom streamade till min iPhone.

Ljudböcker Talböcker & Språkkurs med Nedladdning till Mobil! – Storytel som tidigare hette BokiLur samt Audiobooks for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är väl två ganska bra exempel

6295gl
    Member
    Post count: 220

Njae.. Jag var ute efter om någon visste om biblioteket hade en sådan tjänst. Storytel verkar bra, men lite dyr. Ska kanske inte säga att den är dyr men om man slår ihop iPhone + fri surf + Spotify + vad-det-nu-kan-vara så blir det en rätt stor slant.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Min fru testade Bibliotekstjänsten i höstas, det gick att streama till datorn men vi fick aldrig igång joxet med kombinationen iPhone/Safari. Det gick att logga in men inte att starta strömmen.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Hur ser det ut på ljudboksfronten nuförtiden? Satt idag och lyssnade på Herman Lindqvist sommarprat och blev plötsligt väldigt sugen på att lyssna på lite ljudböcker.
    Vilka alternativ (på svenska) finns det? hittar bara storytel. Tyvärr är det för tok för dyrt tycker jag…men finns det inget annat får det bli det iaf.

Finns det andra alternativ än appar? typ, som storytel fast man laddar ner (för en viss måndskostnad) en mp3 från nätet som man sedan kan slänga in i iphonen..

#host#någontorrentsida(PM)?#hoooost# sorry, satt nåt i halsen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.