Läsa E-bok från biblioteket

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Läsa E-bok från biblioteket

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Jag funderar på en IPhone 4. Men jag har en fråga innan jag bestämmer mig. Går det att läsa de E-böcker som man lånar på biblioteken??

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Hur lånar man dem?

Katrine
    Member

@tompasod 72855 wrote:

Hur lånar man dem?

Man går in på bibliotekets hemsida och klickar sig fram till E-böcker, skriver in sitt lånekortsnummer och laddar hem boken, den försvinner efter 25 dagar tror jag att det är

Katrine
    Member

@katrine 72862 wrote:

Man går in på bibliotekets hemsida och klickar sig fram till E-böcker, skriver in sitt lånekortsnummer och laddar hem boken, den försvinner efter 25 dagar tror jag att det är

Du kan gå in på Elib så kommer du till biblioteken som lånar ut E-böcker

E-Minor
    Member
    Post count: 87

Vad jag vet kan man inte läsa låneböcker på iPhone pga. drm skyddet, kanske har det ändrats med iPhone4? Finns dock sätt att ta bort drm.

Tompasod
    Member
    Post count: 175

Ibooks funkar inte?

Katrine
    Member

@tompasod 72878 wrote:

Ibooks funkar inte?

Med biblioteket??

Kurt
    Member
    Post count: 21

Mig veterligen måste du ha Adobe Digital installerad på datorn/telefonen för att kunna läsa E-böcker.

Adobe – Digital Editions

Den är kostnadsfri

E-Minor
    Member

@kurt 72937 wrote:

Mig veterligen måste du ha Adobe Digital installerad på datorn/telefonen för att kunna läsa E-böcker.

Adobe – Digital Editions

Den är kostnadsfri

De allra flesta böckerna man kan låna kommer i fler format, pdf, prc och epub. Problemet är att iphonen inte kan läsa böcker med bibliotekets drm skydd, om man inte tar bort skyddet.

Katrine
    Member

@e-minor 72956 wrote:

De allra flesta böckerna man kan låna kommer i fler format, pdf, prc och epub. Problemet är att iphonen inte kan läsa böcker med bibliotekets drm skydd, om man inte tar bort skyddet.

Går det att ta bort?

E-Minor
    Member

@katrine 78370 wrote:

Går det att ta bort?

Ja, det går. Men hur man gör får du nog googla dig fram till…

Suero
    Member
    Post count: 3

Om boken är .pdf går det att läsa den igenom iBooks.

NDA
    Member
    Post count: 1

Ladda ner Appen Bluefire, leta fram lånekortet och hämta några av de drygt 3000 e-böcker biblioteken erbjuds via elib, helst EPUB. Funkar även på iPad.
    Tänk bara på att det kostar biblioteket ca 20 kronor för varje påbörjad nedladdning. Tyvärr hindrar förlagen dig att låna e-ljudböckerna till mobilen – där man verkligen vill ha dom.

Läs mer på Läs en e-bok i din iPhone eller iPad!

Läs mer om problemen; Alla vill ha e-böcker, men vem ska betala? – Kulturnytt | Sveriges Radio

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.