Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Läsa E-bok från biblioteket
-
AuthorPosts
-
Jag funderar på en IPhone 4. Men jag har en fråga innan jag bestämmer mig. Går det att läsa de E-böcker som man lånar på biblioteken??
Vad jag vet kan man inte läsa låneböcker på iPhone pga. drm skyddet, kanske har det ändrats med iPhone4? Finns dock sätt att ta bort drm.
Mig veterligen måste du ha Adobe Digital installerad på datorn/telefonen för att kunna läsa E-böcker.
Den är kostnadsfri
@kurt 72937 wrote:
Mig veterligen måste du ha Adobe Digital installerad på datorn/telefonen för att kunna läsa E-böcker.
Den är kostnadsfri
De allra flesta böckerna man kan låna kommer i fler format, pdf, prc och epub. Problemet är att iphonen inte kan läsa böcker med bibliotekets drm skydd, om man inte tar bort skyddet.
Om boken är .pdf går det att läsa den igenom iBooks.
Ladda ner Appen Bluefire, leta fram lånekortet och hämta några av de drygt 3000 e-böcker biblioteken erbjuds via elib, helst EPUB. Funkar även på iPad.
Tänk bara på att det kostar biblioteket ca 20 kronor för varje påbörjad nedladdning. Tyvärr hindrar förlagen dig att låna e-ljudböckerna till mobilen – där man verkligen vill ha dom.Läs mer på Läs en e-bok i din iPhone eller iPad!
Läs mer om problemen; Alla vill ha e-böcker, men vem ska betala? – Kulturnytt | Sveriges Radio
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.