Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 506

Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt!

Det är många som undrar hur man låser upp iPhone 3G. Just nu finns ingen mjukvaruupplåsning till iPhone 3G. utan man måste låsa upp den via en SIM-adapter (X-SIM etc). Ett “kort” man sätter mellan “sim-hållaren” och simkortet. SIM-adaptern lurar iPhonen att det sitter ett godkänt SIM-kort i den, och därmed kan du använda vilken operatör du vill. Ett sådant kort kostar ca 300-400 kr
    iPhone 3G upplåst med X-SIM

Läs mer om det här på iClarified

Här står det mer om hur man köper en obunden iPhone 3G i Italien
    Upplåsningsvideo (X-SIM)

När jag sökte runt lite på google om iPhone, ja, lite allt möjligt hittade jag denna artikel. Väldigt intressant, men det står inte när den är skriven eller vem som skrivit den.
    Jag gick in på iphoneinfo.se hem och letade efter artikeln men kunde inte hitta den, så det fick mig att tro att det kanske var fel info och därmed raderad artikel?

Om det nu ändå är så att det är sann info, vart kan man köpa dessa kort då? Och är det någon här som testat det på just iPhone 3G?
    Kan jag då t ex ge bort mitt telia abonemang till en släkting och använda Tele2?

snook
    Member
    Post count: 2190

Finns redan en tråd om detta https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/1100-sim-hack-iphone-3g.html

Låser därför denna tråd.

*Tråd låst*

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • The topic ‘Låsa upp iPhone 3G från Telia – enkelt!’ is closed to new replies.