Låsa upp iphone 4 comviq

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Låsa upp iphone 4 comviq

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • filip961122
    Member
    Post count: 48

    Jag undrar eftersom jag har telia abonemang och vill köpa en iphone 4 kontant. Men jag hittar ingen som har telia låsta iphone i lager. Jag undrar nu eftersom jag har hittat en butik som säljer comviq kontant. Går det att låsa upp den (utan att jailbreaka) för en viss kostnad vi comviq så jag kan använda den till mitt telia abonnemang?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Visst går det men mitt råd är att vänta på ett Telialåsta kommer in i lager, du besparar dig en massa problem på det sättet…

    filip961122
    Member
    Post count: 48

    Är det bara att gå in i en comviq återförsäljare eller hur gör man?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Du kan inte betala Comviq för att låsa upp, oavsett vad ngn här kanske påstår. Det är bara TRE som säljer med kontantkort – där kan du låsa upp direkt

    filip961122
    Member
    Post count: 48

    så att jag kan bara köpa med tre och låsa upp?

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @filip961122 74281 wrote:

    så att jag kan bara köpa med tre och låsa upp?

    Japp, köp kontant och be om att få den upplåst samtidigt vid köpet mot kostnad.

    filip961122
    Member
    Post count: 48

    Har någon testat om det verkligen funkar isåfall är det väl bara tre som kan låsa upp och det verkar lite märkligt.

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Tror du vi hittar på?

    Jag har själv gjort det

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @filip961122 74346 wrote:

    Har någon testat om det verkligen funkar isåfall är det väl bara tre som kan låsa upp och det verkar lite märkligt.

    Ja det funkar.
    Men om du ska vara så tvär och inte tro oss, ring till tre eller besök en butik som säljer abonnemang/telefoner från tre och fråga dom så kommer du få samma svar.

    rebinrr
    Member
    Post count: 91

    @freebo 74355 wrote:

    Tror du vi hittar på?

    Jag har själv gjort det

    Hur mycket kostar då iPhone 4 med tre kontantkort och sedan upplåsningen?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Allt finns på TRE’s web – upplåsningen kostar 350:- och tar mellan 3-10 dagar att gå igenom

    rebinrr
    Member
    Post count: 91

    Hur mycket jag än kollar på deras hemsida så hittar jag bara priset på iPhone 3Gs men kontantkort, jag hittar inte 4ans pris.

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @rebinrr 74368 wrote:

    Hur mycket jag än kollar på deras hemsida så hittar jag bara priset på iPhone 3Gs men kontantkort, jag hittar inte 4ans pris.

    Tre har säljstopp just nu för köp av telefon kontant med kontantkort. Detta pga att det ej finns tillräckligt med telefoner.

    Smart gjort av tre.
    De har bara kö på de som tecknar abonnemang då tre får nya abonnemangs-kunder.
    Det är så dålig marginal på iPhones i dagsläget hos operatörer, så jag förstår att de gör på detta vis för att få fler kunder som tecknar abonnemang i första hand.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.