Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp iPhone ärligt!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Har en mobil låst till AT&T!
Vill låsa upp den helt, var kan jag låsa upp en AT&T telefon?
Det är en iPhone 3g. Vill alltså inte låsa upp den genom jailbreak.
Vill också veta vad det kostar.
MVH
Tyvärr, iPhone låsta till at&t förblir låsta till at&t
Är det sant?
Hur gör amerikanerna när dom vill byta operatör då??
AT&T har exclusiv avtal med Apple och bara de kan sälja iPhone i USA.
Vill man ha annan opperatör (T-Mobile) så får man jailbreaka telefonen.
I USA går inte operatörslåsta telefoner att låsa uppLånar tråden lite.
Jag har nyligen köpt en iphone från usa som är låst till at&t med fw 4.2.1. Den måste dock aktiveras med at&t simkort. Vet någon hur jag kan gå tillväga? Kan jag köpa ett at&t sim och aktivera på så vis?
@asnl4life 85904 wrote:
Lånar tråden lite.
Jag har nyligen köpt en iphone från usa som är låst till at&t med fw 4.2.1. Den måste dock aktiveras med at&t simkort. Vet någon hur jag kan gå tillväga? Kan jag köpa ett at&t sim och aktivera på så vis?
först jailbreakar du den och sen hämtar du hacktivator från cydia så fixar den det. Vet inte var den gör men vet att den funkar till det probelmet du har
Köp ett AT&T kort från USA. Så gjorde jag. Kostade allt som allt ca 60 kr med frakt.
Edit: Via Ebay
@asnl4life 85925 wrote:
Jag har gjort det, men vet du om simkortet behöver vara aktiverat innan jag stoppar i det för att aktivera den alltså? Jag har köpt ett men det är inte aktiverat.
Ladda ner Redsnow och installera Cydia, då kan du leka runt med telefonen.
Sen kan du ladda ner Ultrasnow med Cydia för att låsa upp så att du kan använda valfritt sim-kort.
Beror i och för sig på vad du har för modell….
Gör så här
Ladda ned Redsn0w
Ladda ned 4.2.1 ipsw för din telefon (olika för iphone 3g, 3gs 4)
Anslut telefonen till datorn och starta Redsn0w
Du ska välja att aktivera telefonen samt installera cydia.
Beroende på modell så kan du ladda ned ipads baseband också för att låsa upp (fungerar endast med 3g och 3gs rekomenderas dock inte)
När du har aktiverat telefonen och fått in cydia så ska du följa denna guide
http://imedia.nu/hur-man-forbattrar-batteritiden-efter-jailbreak-med-sam/Om du har några fler frågor är du välkommen
Kortet behövs inte kan aktivera med redsn0w och installera sam, sedan avaktivera för att aktivera med sam och allt är frid och fröjd
men jag kan inte låsa upp den utan att ha jailbreak va? eller kortet dvs.
@asnl4life 86031 wrote:
men jag kan inte låsa upp den utan att ha jailbreak va? eller kortet dvs.
Nej det kan du inte. Jailbreaka om du vill kunna
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.