Låst

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Kan alla iPhones låsas upp?

bozz
    Member
    Post count: 1199

ja, det kan man

Surf
    Member
    Post count: 8

ok tack :D:D

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Man kan låsa upp på flera sätt men nyaste mjukvaran med nytt baseband går inte låsa upp utan ett sk fake sim och de verkar fungera ganska dåligt

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Det beror på vad man menar med låsa upp… Vissa ser jailbreak som en upplåsning, men upplåsning är ju att låsas upp för andra operatörer, så:

Alla iPhones kan jailbreakas.

Alla iPhones med baseband 02.28.00 kan låsas upp för andra operatörer på ett stabilt sätt med yellowsn0w. För detta krävs jailbreak. Och du kan se ditt baseband i Inställningar>Allmänt>Om och kolla längst ner efter modemfirmware 🙂

Om du har under 02.28.00 är det bara att uppdatera till firmware 2.2 för att få 02.28.00, annars funkar inte yellowns0w.

Alla med 02.30.03 kan låsas upp med s.k. fakeSims, t.ex. RebelSIM, men detta brukar vara väldigt instabilt, och går inte att lita på.. Men för vissa fungerar det mkt bra 😀 Och för detta krävs inget jailbreak.

Hoppas detta gav dej svar 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Efter 12 månader kan telia låsa upp för 300 spänn.

glidare
    Member
    Post count: 10

Tjenare!
    Jag har precis skaffat mig en iphone 3g, 8gb o den är låst till telia o jag vill använda tele2, Den har p.v. version 2.2.1 o modemfirmware 02.30.03?

Mekke
    Member

@glidare 31634 wrote:

Tjenare!
    Jag har precis skaffat mig en iphone 3g, 8gb o den är låst till telia o jag vill använda tele2, Den har p.v. version 2.2.1 o modemfirmware 02.30.03?

Antingen byter du till Telia lr köper ett RebelSIM. Med BB 02.30.03 och BL 5.9 lr högre, går endast RebelSIM 😉 Men om du fick den begagnad är det en helt annan sak, är den det? 🙂

glidare
    Member

Okej, tack för tipset!

Mekke
    Member

Så den är inte begagnad?

glidare
    Member

jo jag köpte den beg

Mekke
    Member

Okej, det var en annan sak.. Är den jailbroken? 🙂

glidare
    Member

tror inte det, men hur man kan kolla det?

Mekke
    Member

@glidare 31641 wrote:

tror inte det, men hur man kan kolla det?

Har den nått program som heter Cydia lr Installer?

glidare
    Member

nej, det har den inte, jag har tom återstället pv
    men kan man inte göra downgrading?

Mekke
    Member

Om den är köpt ganska tidigt så, men hmm… Kolla i Inställningar>Allmänt>Om och sen Serienumret. Vilka är siffrorna 4-5? 🙂

glidare
    Member

den börjar på 07

Mekke
    Member

07… Ajdå 🙁 Då är den för ny, du har troligtvis BootLoader 6.2, du behöver ha under 5.8 för att det ska funka 😉 Så köp ett RebelSIM 😀

glidare
    Member

Jag tackar så mkt

carpe
    Member
    Post count: 904

Och om man har siffrorna 30 ?

Mekke
    Member

Då är det lite skumt… Köptes denna iPhone precis när dom släpptes i Sverige?

carpe
    Member

Nop…den införskaffades runt…då denna tråd skrevs:

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3423-olyckan-var-framme.html

Du menar väl siffrorna 4 OCH 5?…ifrån höger så är nummer “4” en 3a, och nummer “5” en 0a

Mekke
    Member

@carpe 31656 wrote:

Nop…den införskaffades runt…då denna tråd skrevs:

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3423-olyckan-var-framme.html

Du menar väl siffrorna 4 OCH 5?…ifrån höger så är nummer “4” en 3a, och nummer “5” en 0a

Från höger? Nej, från vänster..

carpe
    Member

Grovt fel där av mig, menade givetvis ifrån vänster. fortfarande 30 som gäller.

Mekke
    Member

@carpe 31664 wrote:

Grovt fel där av mig, menade givetvis ifrån vänster. fortfarande 30 som gäller.

Okej.. Men det lät lite odd.. För siffrorna 4-5 är nämligen veckan som iPhonen tillverkades. Låter skumt med en vecka 30 i februari :confused: Men om den ändå är jailbreakad kan du ju kolla BootLoadern via minicom, kan ju inte skada 🙂

EDIT: Hur man kollar BootLoadern

carpe
    Member

86830 börjar det på…och så lite bokstäver o ett par siffror till. Ska försöka ge mig på att kolla upp min BT

Viewing 26 posts - 1 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.