låt blir till album i iTunes

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone låt blir till album i iTunes

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

Frågan har varit uppe tidigare men har inte fått svar så jag ska försöka förtydliga mig.

Jag har lagt in ett album på iPhonen som innehåller 35 låtar (trippel-CD). När jag sen tittar i iPhonen så är albumet där men alla låtar har lagts sig som separata album så man får bläddra mycket när man sen ska se övriga album.

Hoppas någon förstod mitt problem nu och gärna har en lösning på det. :confused:

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@cls 49712 wrote:

Frågan har varit uppe tidigare men har inte fått svar så jag ska försöka förtydliga mig.

Jag har lagt in ett album på iPhonen som innehåller 35 låtar (trippel-CD). När jag sen tittar i iPhonen så är albumet där men alla låtar har lagts sig som separata album så man får bläddra mycket när man sen ska se övriga album.

Hoppas någon förstod mitt problem nu och gärna har en lösning på det. :confused:

de 35 Låtarna har inte samma metadata. I iTunes ska du markera alla separata filer, eller hela katalogen. Högerklicka och välj ‘Visa Info’. Informationen du ser här skall vara identisk för all. 35 filerna men är det just nu inte. Så, uppdatera artistnamn, skiva, genre, årtal mm tills dess det håller i ihop på din iPhone

CLS
    Member
    Post count: 223

Funkar kanonbra!

Tack för svaret och god jul! 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

God Jul själv 😉

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.