Liggande tangentbord fungerar inte i kalendern

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Liggande tangentbord fungerar inte i kalendern

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Har ingen iPhone men funderar starkt på att skaffa en. En kompis till mig har en 3G och efter det han hade installerat 3.0 så lekte jag lite med hans telefon.

Jag tyckte att det fungerade väldigt bra med liggande tangentbord och testade med att skriva i anteckningar och det fungerade jättebra. Men sen när jag skulle göra samma sak i kalendern så fungerade inte liggande tangentbord. Nu undrar jag om det är någon som vet, om man kan göra något speciellt för att få detta, eller om Apple av glömt av att fixa detta i det programmet.

Jag har testat 4 iPhones och det är samma sak med alla.

Mvh
    Anders

carpe
    Member
    Post count: 904

Detta kan väl inte vara avgörande för om du skaffa en iPhone eller inte?

Cyber
    Member

@carpe 36616 wrote:

Detta kan väl inte vara avgörande för om du skaffa en iPhone eller inte?

Har jag skrivit det?

carpe
    Member

Fick den känslan. Luren har inte liggande t-bord i alla lägen/program. Och det är väl utan utrymmesskäl.

Cyber
    Member

Ingen fara.

Det är säkert som du tror, men det är synd att det inte går, för jag tycker att det är klart lättare att skriva med liggande tangentbord.

Men ok jag har ju bara skrivit på den i max tio minuter så egentligen kan jag inte skapa mig en riktig uppfattning ännu. Men å andra sidan så är det ju inte helt otroligt att detta är en viktig detalj eftersom den kom med i 3.0.
    Den känns viktigare än mms för mig i alla fall. Men vad som är viktigt har kanske med åldern att göra. 🙂 Man har ju en tendens att se sämre med åren, haha.

Mvh
    Anders

carpe
    Member

Och speciellt svårt blir det ifall du har “korvfingrar” oxå =). Själv så är jag ung och har fingrar som ET, så jag har vant mig mer vid “stående” T-bord.

Cyber
    Member

Den som ändå vore ung igen, haha. Fan jag är bara 43, rena barnet mot en 90 åring. 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Jag har stor erfarenhet av korvfingrar,jävligt kukigt att messa.

Cyber
    Member

En sak som jag har undrat över, men som jag accepterar. Varför har inte Apple en funktion som T9. Man har på siffran 2 abc osv. Då hade man haft mera plats för större rutor. Vilket hade gjort att man hade haft lättare att skriva oavsett korvfingrar eller inte.

carpe
    Member

Cyber, efter ett tag kommer du att skriva snabbare och tycka att det är smidigare med iPhones lösning.

steffe, Fetto!

steffe
    Member

Hade T9 på diverse Nokia och ericssonprylar,det bästa med T9 är att det går att stänga av skiten.

Vadå fetto?Stor och stark heter det,småpöjkar!

Cyber
    Member

Ja det kanske är så.

Synd att Palm Pre inte har kommit till Sverige ännu. Den verkar vara en bra mobil och skulle gärna vilja klämma på den innan jag helt har bestämt mig.

Men å andra sidan gillar jag skarpt att det finns så mycket program att ladda ner till iPhonen. Det är en klar styrka som iPhone har och marknaden kommer ju bara att växa. Har faktiskt redan kollat in vilka program som jag ska köpa 🙂

Cyber
    Member

@steffe 36633 wrote:

Hade T9 på diverse Nokia och ericssonprylar,det bästa med T9 är att det går att stänga av skiten.

Vadå fetto?Stor och stark heter det,småpöjkar!

Jaja, smaken är som baken:D

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@steffe 36625 wrote:

Jag har stor erfarenhet av korvfingrar,jävligt kukigt att messa.

Kombinerat med fredagsfylla så får du en relativt svåranvänd telefon. Men dem som äger en iPhone kanske är lite mer kultiverat folk och stannar hemma och spelar wow istället. För det gör folk.
    @cyber 36639 wrote:

Jaja, smaken är som baken:D

Korv sades det.

steffe
    Member

Fredagsfylla eller inte så är T9 inget jag någonsin kommer att sakna.
    Ni som lirar WoW hela er fritid kanske skulle fundera lite på att nån gång skaffa ett liv också! Inget ont om gaming,men det finns andra saker i livet också.
    Brukar spela lite själv ibland,dock inte WoW,kör mest action och luftstridssim.
    Ha så kul.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.