“Bilhållaren kommer att lanseras under sista kvartalet 2009, förmodligen under oktober. Det rekommenderade priset är 1 195 kronor, men då ingår inte kartprogrammet, som kostar 659 kronor med Nordiska kartor eller 949 kronor med kartor över Västeuropa. Hållaren är kompatibel med iPhone 2G, 3G samt 3GS, men med iPhone 2G fungerar inte navigeringsprogrammet, skriver Appleinsider.”
Om man köper hållaren för 1.195 kronor och den nordiska versionen för 659 kronor kommer man upp i 1.854 kronor totalt. Är det då inte bättre att sattsa på en “riktig” TomTom som har betydligt fler funktioner? Exempelvis finns TomTom One V4 Nordic från 970 kronor.
Jag är själv TomTom fan men tycker att deras iPhone lösning är för dyr. Köpte Navigon till min iPhone eftersom den kom först och jag hade som vanligt bråttom. Sedan har jag läst att Navigons iPhone version spöar TomTom’s i dom tester jag har läst.
Nu har jag som sagt själv Navigon och är väldigt nöjd med den. Har läst att TomTom’s version inte har vettig 2D navigering. (Du kan navigera med 2D vy men då bara ha “norr upp”. Kartan roterar alltså inte.) Personligen föredrar jag 2D vy.