Ljusstyrkan på skärmen?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ljusstyrkan på skärmen?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Om man går in på inställningar >> ljusstyrka så kan man ju välja om man vill ha automatisk ljusstyrka eller inte. Men om man väljer det så går det ändå att ändra ljusstyrkan med reglaget ovanför.
    Är det då maxstyrkan man ställer in och sen så arbetar “automatiken” utefter det eller hur funkar det?
    Jag kan inte komma fram till något annat…:rolleyes:

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@maggelito 6589 wrote:

Om man går in på inställningar >> ljusstyrka så kan man ju välja om man vill ha automatisk ljusstyrka eller inte. Men om man väljer det så går det ändå att ändra ljusstyrkan med reglaget ovanför.
    Är det då maxstyrkan man ställer in och sen så arbetar “automatiken” utefter det eller hur funkar det?
    Jag kan inte komma fram till något annat…:rolleyes:

hej, tog ett tag för mig , samt lite frågor och läsning på diverse forum. Till slut fick ´jag reda på detta

om du ska använda auto-ljus så skall du ställa reglaget på det du anser är minsta möjliga ljus som skärmen skall ha i mörker, sedan reglerar iphonen ljuset mellan det värdet och max-värdet beroende på omgivning.
    OBS: Telefonen ändrar automatiktr om du går från ett mörkt rum till ett ljust, men inte tillbaka. Om du varit ute i ljuset och går in så måste telefonen stängas av och på för atrt den skall bli mörkare.

Hoppas det förklarar det lite iaf

Maggelito
    Member

@cybertron 6598 wrote:

OBS: Telefonen ändrar automatiktr om du går från ett mörkt rum till ett ljust, men inte tillbaka. Om du varit ute i ljuset och går in så måste telefonen stängas av och på för atrt den skall bli mörkare.

Hoppas det förklarar det lite iaf

Trodde det skulle vara en energisparande funktion som ändrade sig hela tiden.
    Om det är som du säger så är den ju helt värdelös! Ett ljust rum och hela iden går ju förlorad. Många människor stänger ju inte av sin mobil på flera veckor/månader och då är ju funktionen helt värdelös!
    Är du säker på att det fungarar på detta idiotiska sätt?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    Maggelito;6601 wrote:
    Trodde det skulle vara en energisparande funktion som ändrade sig hela tiden.
    Om det är som du säger så är den ju helt värdelös! Ett ljust rum och hela iden går ju förlorad. Många människor stänger ju inte av sin mobil på flera veckor/månader och då är ju funktionen helt värdelös!
    Är du säker på att det fungarar på detta idiotiska sätt?

Jag tror du missförstår. Det är en ljussensor som kontrollerar om du är i ett ljust/mörkt rum och reglerar ljusstyrkan efter det. Så att du ska få bäst möjliga bild.

Maggelito
    Member

Så hade jag förväntat mig att det ska vara.
    Men Cybertron säger att om jag går till ett ljust rum så ändrar den inte tillbaka när jag går in i ett mörkt igen??? Verkar ju inte riktigt stämma eller?
    Är reglage knappen som Cybertron säger, minsta tänkbara ljus man kan tänka sig i ett mörkt/ljust rum? (Med automatisk ljusstyrka på)

CyberTron
    Member

@maggelito 6604 wrote:

Så hade jag förväntat mig att det ska vara.
    Men Cybertron säger att om jag går till ett ljust rum så ändrar den inte tillbaka när jag går in i ett mörkt igen??? Verkar ju inte riktigt stämma eller?
    Är reglage knappen som Cybertron säger, minsta tänkbara ljus man kan tänka sig i ett mörkt/ljust rum? (Med automatisk ljusstyrka på)

det är så det fungerar, men oftast har du ju autolås efter 1-5 minuter och då när du låser upp den så ändrar den efter ljuset i rummet igen.
    Anledningen till att apple gjort på detta sätt är att det blev väldigt märkliga effekter när man hade det auto åt båda hållen.

Har du slidern längst ner, och du är i ett väldigt ljust rum så kommer skärmen vara ljus. Låser du telefonen och låser upp den i ett mörkt rum kommer skärmen justera sig neråt alltså bli mörkare. och är du i ett helt mörkt rum kommer du få den ljusnivå som du ställde in med reglaget.

obs! när jag skrev stänga av menar jag inte helt stänga av utan när du antingen låser iphonen eller stänger av skärmen (med powerknappen) vilket du gör oftare än varannan vecka d.s

Maggelito
    Member

Ok då är jag nöjd med min iPhone igen!;)
    Tack för infon!

CyberTron
    Member

@maggelito 6609 wrote:

Ok då är jag nöjd med min iPhone igen!;)
    Tack för infon!

härligt!!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.