Front page › Forums › Övriga ämnen › macbook 2ghz eller 2.4ghz
-
AuthorPosts
-
tjenare jag sitter i ett litet dilemma, har planerat att investera i en ny laptop och även byta från pc till mac.
Till dilemmat.
jag sitter och funderar på om det är värt att köpa 2.4ghz eller om man ska välja 2ghz och köpa till 4gb ram-minne istället. det är så att jag är sjukt trött på att lägga massa pengar på en på tok för dyr dator (värsting) men vill endå ha en som inte böhöver bytas ut efter bara något år. jag har även noll koll på mac så jag vet inte vad som behövs i burken för att datorn ska fungera flytande.
Marcus Storm@storm 23951 wrote:
tjenare jag sitter i ett litet dilemma, har planerat att investera i en ny laptop och även byta från pc till mac.
Till dilemmat.
jag sitter och funderar på om det är värt att köpa 2.4ghz eller om man ska välja 2ghz och köpa till 4gb ram-minne istället. det är så att jag är sjukt trött på att lägga massa pengar på en på tok för dyr dator (värsting) men vill endå ha en som inte böhöver bytas ut efter bara något år. jag har även noll koll på mac så jag vet inte vad som behövs i burken för att datorn ska fungera flytande.
Marcus StormJag tycker att Macbookarna med 2.0 är pigga, har en “plastbook” med 2.0 ghz (Har även Macbook Air som har 1.6 Ghz, känns pigg den också 🙂 )
Du “sparar” 3000:- jämfört med en 2.4, har du inte så stora krav så kan du köra på det i ett par år.
Lägg nån tusenlapp på minnen i stället, köp inte från apple. Minnen kan du köpa hos tex macoteket.se, mycket billigare.
Men det handlar om vad man prioriterar.
@storm 23951 wrote:
Till dilemmat.
Marcus StormJag tycker att Macbookarna med 2.0 är pigga, har en “plastbook” med 2.0 ghz (Har även Macbook Air som har 1.6 Ghz, känns pigg den också 🙂 )
Du “sparar” 3000:- jämfört med en 2.4, har du inte så stora krav så kan du köra på det i ett par år.
Lägg nån tusenlapp på minnen i stället, köp inte från apple. Minnen kan du köpa hos tex macoteket.se, mycket billigare.
Men det handlar om vad man prioriterar.
Slänger in min fråga här med, känns onödigt med ny tråd.
Min Compaq-laptop gick sönder igårkväll och jag har länge sneglat på en Macbook white så nu får det bli en sådan.
Undrar lite över RAM-minnet.. Räcker det med 2gb ?
Sen undrar jag om det går att spela spel på den? De personer i min omgivning som är lite “anti-Mac” säger att det inte går att spela på dem ?
låt oss säga Counter strike för enkelhetens skull, går det att spela ?@thian 24200 wrote:
Slänger in min fråga här med, känns onödigt med ny tråd.
Min Compaq-laptop gick sönder igårkväll och jag har länge sneglat på en Macbook white så nu får det bli en sådan.
Undrar lite över RAM-minnet.. Räcker det med 2gb ?
Sen undrar jag om det går att spela spel på den? De personer i min omgivning som är lite “anti-Mac” säger att det inte går att spela på dem ?
låt oss säga Counter strike för enkelhetens skull, går det att spela ?Det räcker med 2gb men ju mer desto bättre 🙂 4gb är max(ram-minne är billigt idag).
Mac är inte en spel dator egentligen, men visst du kan spela på den. Om du t.ex. ska spela CS så rekommenderar jag att du installerar win xp i bootcamp och dualbootar med Mac osx. Du får mer ut av hårddvaran då.
Annars kan du spela igenom Vmware fusion “mjukinstallerat” win xp.
Okej, tack för svaret!
Det blir en 2gb. 🙂Edit: Blev lite osäker igen.. Denna gången gäller det Wifi, Någon som vet om det flyter fint med en dlink router tillsammns med Macbooken ? 🙂
@thian 24227 wrote:
Okej, tack för svaret!
Det blir en 2gb. 🙂Edit: Blev lite osäker igen.. Denna gången gäller det Wifi, Någon som vet om det flyter fint med en dlink router tillsammns med Macbooken ? 🙂
Borde väl inte spela roll vilken router man har… min dlink router fungerar ju perfekt med iPhonen, o båda är ju apple, så förhoppningsivs är det ingen skillnad? 😀
Brukar vara ett ständigt klagande om att dlink inte funkar som det ska, och jag har haft en del problem med att få den att funka.. Och man vill ju att det ska flyta på smidigt när man har en MB 🙂
2.4 ghz har ju också upplyst tangentbord vilket ofta kan vara bra att ha 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.