Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Major problem, iphone startar inte ..
-
AuthorPosts
-
På väg hem från skolan tänkte jag starta om min iphone, som jag gör ca varannan vecka, så den inte ska bli alltför slö(som den iofs inte blir, men känns bra att starta om den ibland, och då jag har en bakgrundsuppdaterade med random bakgrundsbilder som slutar efter en vecka eller så så tänkte jag få den att börja om ..). Så jag stänger av den, tar ca dubbelt så lång tid som vanligt, vilket jag tyckte var konstigt, och sedan startade den inte. Brukar få hålla in lock-knappen i 2-3 sek innan den startar, men kan hålla in 1 min utan att något händer. Detta ska inte ha någon effekt men att hålla in home-knappen och/eller lock-knappen samtidigt gör heller inte något.
Stoppar jag in min iphone i datorn så händer inget, får inte upp att den laddas. När jag stängde av den så hade den ca 50% batteri. Datorn får ingen indikation om att en iphone sitter i och den indikerar heller inget när den sitter i datorn. Min iphone är en 2G som jag köpte för 1.5 år sedan(augusti förrförra sommaren) och har fungerat finfint sedan jag köpte den, tappat 2 ggr så den har några bucklor men inget annat. 2-3 ggr(inte den senaste tiden dock) har skärmen fastnat och jag har blivit tvungen att vänta tills batteriet tog slut då inget händer när jag försökte stänga av etc. då bilden fastnat. När batteriet de gångerna tagit slut och jag startat den så har det funkat fint. Dock inte detta som är problemet nu, utan jag stängde av och den vill inte starta.
Sedan en tid tillbaka så har det samlat en del smuts i “laddningshålet” eller vad man skall kalla det, tog upp en del nu med en nål men när jag sätter i sladden så sticker den ändå ut lite, dock har den alltid laddats tidigare trots att den sticker ut lite och det har inte varit något problem.
Snabb formulering av mitt problem: Jag stängde av mobilen och innan dess hade den närmaste tiden inte haft något problem. Dock startar den inte och datorn känner inte av den samt den börjar inte laddas.
Någon som vet vad jag ska kunna göra? Vill självklart ha min iphone tillbaka då jag älskar den och troligen inte har någon annan mobil .. Det ska nog lösas, men vill ju ha min iphone!
Så, några tips? :'(
Det där med att skärmen låser sig och att du måste vänta på att den laddar ur helt är säkert relaterat till felet du har just nu. Det låter som en skakig FW installation eller risig jailbreak, mitt enda råd just nu är att låta den ligga på laddning (vägguttag) ett tag och sedan jobba med Home+Power i 10 sekunder. Om det nu inte är ett HW fel som blivit värre och nu hunnit i kapp dig…
Får du igång den så återställ till 3.1.2 och jailbreaka om den.
Keep us posted
Skulle kunna vara så men jag vet inte. Den funkade ju fint och senaste gången skärmen låst sig var för över ett halvår sedan. Den stängdes av bara att det tog längre tid och skärmen låste sig inte(verkade det som) .. Den är ju helt avstängd nu, men vill inte starta. Tror jag har 2.1 och var ett tags edan jag uppdaterade firmware, vilket jag iofs tänkt göra. Gör som du säger och låter den ladda ett tag, så får vi se, lär väll få ligga under natten.
Kmr uppdatera varje dag, har du minsta tips eller hint, skriv då. Är alltid så stolt när jag tar upp min iphone på tuben, men nu :/
YES!
Det måste ha varit batteriet. Var så 100 på att det inte ksulle vara batteriet, + när jag satte i den idatorn hände inget, men när jag satte i väggen så kom direkt en batteriladdningsindikator upp, och 1 min senare vibrerade den till och den startade 😀
Nu står batteriet på 21%, vilket är konstigt, då det inte kan ha varit urladdat tidigare då. Nåväl .. Den startade! Ska uppgradera till nytt firmware imorgon 🙂
Gör det, skönt att det löste sig innan du somnade. Annars hade sömnen blivit dålig 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.