Mappar i Bilder

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Mappar i Bilder

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Det skulle vara trevligt med att få olika mappar när man kollar på bilder, så inte alla 666 bilderna lägger sig i en och samma mapp.
    Skulle vara trevligt att ha dessa mappar tex.

Kamerarulle
    Partybilder
    Öland 2008
    Jobbfest

Är det någon som har en guide på hur man gör detta? för jag och Itunes är inte så bra kompisar 🙂

CyberPet
    Member
    Post count: 12

Jag kör Mac och kör iPhoto – där har jag dumpat flera mappar, så jag kan visa kunder mina bilder (fotograf). Dels finns det ett huvudbibliotek, men sedan finns det som sag “album” med de olika bilderna som jag dunkat in också.

zidewinder
    Member

Iphot är säker nice om man har en Mac som inte jag har 🙂
    Några andra förslag?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Undrar också 😀

iohan
    Member
    Post count: 167

För dem som kör Windows är det bara att peka på en rootmapp för dina bilder. I denna lägger du sedan undermappar i vilka du placerar dina bilder.

Ex.

C:iPhoneBilder
    C:iPhoneBilderPartybilder
    C:iPhoneBilderÖland 2008
    C:iPhoneBilderJobbfest

I följande exempel väljer du att synka C:iPhoneBilder. Du kommer då få samtliga undermappar som mappar i din iPhone.

Min synkning i Windows ser ut på följande sätt. Mapparna som syns är undermappar i den mapp som jag valt att synka med (My iPhone).

20080806231009et5.jpg

För att ändra mapp trycker man bara på “My iPhone” på bilden ovan. Förmodligen står det något annat på din dator.

zidewinder
    Member

Tack. Det fungerade klockrent.

JosefMusic
    Member
    Post count: 53

Tack! Ska ta och göra några mappar själv 🙂

geezarn
    Member
    Post count: 197

Bra svarat, tur att det finns folk i “båda lägren” så både win och mac-användare får mesta möjliga ur telefonen!

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

666 bilder? 😮 har satan en iPhone

olsn
    Member
    Post count: 6

Gah de där funkar inte för mig. Jag kan inte heller få bort bilderna som ligger i min iphone.

iohan
    Member
    Post count: 167

@olsn 8583 wrote:

Gah de där funkar inte för mig. Jag kan inte heller få bort bilderna som ligger i min iphone.

Du har inte valt “Selected folders” och missat att bocka i vilka mappar du vill synka? Väljer man selected måste man bocka i varje objekt som man önskar skicka över till telefonen.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.