Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mappar i Bilder
-
AuthorPosts
-
Det skulle vara trevligt med att få olika mappar när man kollar på bilder, så inte alla 666 bilderna lägger sig i en och samma mapp.
Skulle vara trevligt att ha dessa mappar tex.Kamerarulle
Partybilder
Öland 2008
JobbfestÄr det någon som har en guide på hur man gör detta? för jag och Itunes är inte så bra kompisar 🙂
Jag kör Mac och kör iPhoto – där har jag dumpat flera mappar, så jag kan visa kunder mina bilder (fotograf). Dels finns det ett huvudbibliotek, men sedan finns det som sag “album” med de olika bilderna som jag dunkat in också.
Iphot är säker nice om man har en Mac som inte jag har 🙂
Några andra förslag?För dem som kör Windows är det bara att peka på en rootmapp för dina bilder. I denna lägger du sedan undermappar i vilka du placerar dina bilder.
Ex.
C:iPhoneBilder
C:iPhoneBilderPartybilder
C:iPhoneBilderÖland 2008
C:iPhoneBilderJobbfestI följande exempel väljer du att synka C:iPhoneBilder. Du kommer då få samtliga undermappar som mappar i din iPhone.
Min synkning i Windows ser ut på följande sätt. Mapparna som syns är undermappar i den mapp som jag valt att synka med (My iPhone).
För att ändra mapp trycker man bara på “My iPhone” på bilden ovan. Förmodligen står det något annat på din dator.
Tack. Det fungerade klockrent.
Tack! Ska ta och göra några mappar själv 🙂
Bra svarat, tur att det finns folk i “båda lägren” så både win och mac-användare får mesta möjliga ur telefonen!
666 bilder? 😮 har satan en iPhone
Gah de där funkar inte för mig. Jag kan inte heller få bort bilderna som ligger i min iphone.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.