Måste synka två gånger för att allt ska komma med

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Måste synka två gånger för att allt ska komma med

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 64

Har uppdaterat till iOS4 och den senaste iTunes på PC. Men har problem med att jag måste oftast synka två gånger för att få med allt. Tex bilder och kontakter följer inte med vid första synkningen utan måste klicka synka igen. Gäller också när jag plockar bort tex bilder från telefonen. Detta började iom att jag uppgraderade till iOS4 och senaste iTunes.

Sen ibland gnäller iTunes precis när synkning är klar, den säger något i stil med “Kan inte backa upp telefonen pga av den kopplades loss” och det har jag ju såklart inte gjort. Det hjälper dock oftast med att starta om iTunes sen försvinner det här felet. Har inte provat att ominstaller iTunes eller återställa telefonen, tänkte kolla här först om någon känner igen de här problemen… Det är intressant att Apple alltid lyckas få iTunes PC att suga ännu hårdare efter varje uppdatering : / … Hoppas den funkar bättre på Macen …

naitsirhc
    Member
    Post count: 6

Sedan jag uppdaterade min iphone till iOS 4.0 så har jag fått exakt samma problem med att jag måste synka två gånger innan allt överförs. Jag har senaste iTunes på mac så problemet verkar ej vara kopplat till Windows-version… Sjukt irriterande är det iaf 😡

Flash
    Member

Ja, verkligen tröttsamt är det! Jag har upptäckt att när det gäller bilder I alla fall, så efter att ha tryck synk första gången. Så dyker de nya bilderna upp som svarta rutor på iPhonen, trycker man sen synk igen, så dyker dom upp. Samma när man tar bort bilder, så blir dom först svarta och sedan efter andra synkningne så försvinner dom helt.

Jag gillar iPhonen, men den är verkligen en liten strulfest, speciellt när man blandar in iTunes… *suck*

yabbah
    Member
    Post count: 3

Det jag har märkt är att efter man syncat in bilder från itunes (bakgrunder tex) så syns dom inte i katalogen på iPhonen. Man måste då gå in i multitask-menyn och “döda” bilder-appen, sen så syns dom som vanligt.

Flash
    Member

yabbah: Hmmm… det ska jag ta och prova. Låter som det skulle kunna vara problemet; att den inte uppdaterar om appen är “igång” sas … tack för tipset!

Men undrar varför jag får “Kan inte backa upp telefonen pga av den kopplades loss”, det borde ju inte vara kopplat till synk problemet i så fall… Och är det fler än jag som har problem med att nedladdningar i iTunes avbryts hela tiden med kryptiska felmeddelanden sedan uppdateringen av stinkTunes?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.