Front page › Forums › Övriga ämnen › maxhöjd över havet ?
-
AuthorPosts
-
Råkade se i “teknisk information” på apples sida att ipad och iphone hade något om maxhöjd 3000m över havet. Menar man att man inte kan ringa/koppla upp sig över denna höjd när man flyger? Det får man väl inte ändå. Man måste väl kunna använda i sk flygplansläge, alltså lyssna på musik, ljudbok mm.?
Syftar man kanske på om man är nere på jorden men högt upp i berg el. ?
Förmodligen gör jag bort mig nu med dum fråga men va f-n frågar man inte så får man ju inte veta………man kan faktiskt undra det,
en iphone 4 har även varit uppe i “rymden”
Homemade Spacecraft on Vimeo
sedan så har jag i veckan haft min på flyget i veckan, både med flygplansläge och utan.
fick mottagning då och då.Har med tryck att göra, den funkar nog ovan, men det är inte rekommenderat. I ett flygplan så är det samma tryck som på marken. men om du öppnar ett fönster kanske det blir problem :p
@trub 82214 wrote:
Har med tryck att göra, den funkar nog ovan, men det är inte rekommenderat. I ett flygplan så är det samma tryck som på marken. men om du öppnar ett fönster kanske det blir problem :p
Om inte jag sov bort fysiklektionerna, borde jag kunna det här bättre. Nåja, jag har för mig att det finns en tryckkabin inne i flygplanet som skapar samma tryck som vid 2000 meters höjd, och inte samma som vid markytan.
@iash 82217 wrote:
Om inte jag sov bort fysiklektionerna, borde jag kunna det här bättre. Nåja, jag har för mig att det finns en tryckkabin inne i flygplanet som skapar samma tryck som vid 2000 meters höjd, och inte samma som vid markytan.
Stämmer, det är ett övertryck (kabintryck). Lufttrycket är detsamma som på 2000 meter. Ju högre upp du kommer desto mindre blir lufttrycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.