Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Metros artikel 2008-08-08
-
AuthorPosts
-
Är det någon som har läst artikeln om iphone på Metros förstasida idag?
Den finns att läsa här:Metro – Dolda fel i Telias iPhone i Sverige
Jag bor i Göteborg och har inte upplevt några större problem med 3G täckningen, någon som bor ute på “landet” som kan ge sin bild? 🙂
Bara BS, har inte haft en sekund problem med 3G. Funkar som smort även då jag begav mig ut i vildmarken till stugan!
Har ganska stora problem med 3G inne i stan, har nästan hela tiden para en stapel, men när jag åker till min flickvän som bor en bit ut på landet så har jag full 3G teckning :S
Ligger nästan alltid på 3-5 staplar i Malmö, så jag har inget att klaga på.
Bor hyfsat centralt i Göteborg och pendlar mellan 2 och 0 staplar. För tillfället är det 2.
Låter ju som att de som bor centralt har sämre täckning än “bönderna”.
Kan det vara så att iPhone’s mjukvara har problem att hantera för många centraler? Och därför det funkar bättre ut åt landet?
En ren gissning, men.. Vad kan det annars vara? 🙂
Hos mig pendlar det mellan Edge och 3G hela tiden. Inte samma problem när jag sätter samma sim i min Tytn, så något är inte som det ska.
@antonfjanton 8594 wrote:
Bara BS, har inte haft en sekund problem med 3G. Funkar som smort även då jag begav mig ut i vildmarken till stugan!
Med en sådan kommentar gör du nästan skäl för nicket… 😉
@jompao 8610 wrote:
Hos mig pendlar det mellan Edge och 3G hela tiden. Inte samma problem när jag sätter samma sim i min Tytn, så något är inte som det ska.
Samma för mig, bor i centrala Norrköping och det räcker med att jag går inomhus så kan täckningen gå ner på en till två staplar på 3G eller tom gå över till edge.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.