Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Min 3G stänger av sig
-
AuthorPosts
-
Hejhej!
För fyra dagar sedan köpte jag en begagnad 3G från blocket. Jag känner inte säljaren men han verkar vara väldigt ärlig efter som att han sa att det är en spricka i skalet.
Jag åkte och hämtade den tillsammans med min pappa och vi skrev ett kvitto på plats. Han som jag köpte den av hade omformaterat den precis innan jag kom och hämtade den.När jag kom hem installerade jag den och började använda. Dagen efter stängde den av sig pga dåligt batteri, jag kopplade in laddaren men kunde inte starta den, det som hände var att logon kom upp och sedan blev det svart efter en halv minut ungefär, jag testade i datorn, samma sak hände där. Efter ca en timma försöker jag igen, då startar den. Klockan och datumet är omställt (1 Jan 2000 kl 01.00).
Jag tänker att det bara är en engångshändelse, men det har hänt ca 5 gånger efter det också. Fast då har inte batteriet tagit slut. Utan de senaste gångerna är i samband med att jag klickar på låsknappen. Det går inte att starta den direkt utan jag måste ha laddaren ikopplad. Ändå är iphonen fulladdad. Vad är det som är fel?Det mest troliga är att batteriet är dåligt och behöver bytas.
Okej, vet du hur mycket de kostar? Kan man byta batteriet själv eller måste jag lämna in telefonen?
Det kostar väl inte mer än 250kr hoppas jag.
Vi har inte fått in några till vårt sortiment ännu. Det kommer till sommaren.
Byta batteri är fullt möjligt att göra själv. Är du lite händig och så borde du klara det. Följ instruktioner på iFixit: The free repair manual
Oj, det låter väldigt billigt och bra!
Fast det blir nog först om en månad som jag får fixa det, ska resa bort och då ska jag ändå inte ha med mig min telefon.Åh, nu stänger den av sig så fort jag tar ut laddaren.. Tid och datum återställs när jag startar den. Men ska till AppleStore imorgon, se om de kan göra något. Kanske kan köpa ett batteri där.
Köpa ett batteri på Applestore?
Skulle vara något nytt för mig:)
Beställ ett batteri på ebay nu, du hittar säkert ett för 100-200kr. Frakten tar ett tag, men om du kan vänta 1 månad så är de ju lugnt.
Om du har brottom
iPhone 3GS Batteri – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte
Du får den på måndag eller tisdag om du beställer idag -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.