Min 3Gs slutade bara att fungera…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min 3Gs slutade bara att fungera…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

    Hej hej.

    Min iPhone har dött. Tänkte kolla om det finns någon som eventuellt kan ha
    någon aning om vad det kan vara, om någon stött på ett liknande problem
    eller nåt sånt.

    Innan hade jag en vanlig 3G som fungerade precis som den skulle. För ca
    1,5 månad sedan sålde jag den i och med att jag fick hem min nya 3Gs. Denna
    telefon har fungerat mycket bättre än min föregående 3G tycker jag… fram
    tills för en stund sedan.

    Det hela gick till såhär:
    1. Jag satt på pizzerian och väntade på min pizza. Under tiden använde jag
    min telefon, visade kompisarna några videoklipp o.s.v. Där efter la jag ner
    telefonen i fickan, hämtade pizzan, satte mig i bilen, åkte hem och satte mig
    i soffan. Det hela tog kanske 10 – 15 minuter.
    2. Väl hemma tog jag upp telefonen för att kolla vad klockan var. Då är
    telefonen HELT död.

    Det går inte att ladda telefonen (varken via dator eller
    via jacket), det går inte att stänga på/av telefonen, inga knappar funkar,
    telefonen är HELT död!

    Kör jag igång iTunes med telefonen ikopplad får jag ett felmeddelande som
    säger att den inte kan koppla till iPhonen och att det blev något fel vid
    försöket och därmed avbryts allt.

    Jag har testat att ta ur SIM-kortet, bytt SIM-kort o.s.v…. inget funkar,
    det är som att den är avstängd hela tiden.

    Någon som har någon som helst aning om vad det kan tänkas vara?
    Jag har hört hur dåligt det kan vara med garantierna på just iPhone genom
    Telia. Detta är ju för jävligt eftersom att jag nyligen tecknade ett nytt
    abonnemang för att få denna 3Gs. Så frågan är om jag kommer att få detta
    fixat utan att betala något!?

    /Jacob

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Testa en reset: håll ned Power+Homeknapparna samtidigt i 10 sekunder tills Äpplet dyker upp. Det är klart du har garanti, du har ju inte direkt köpt den av ngn på gatan…

    Hexenhammer
    Member
    Post count: 165

    @freebo 67143 wrote:

    Testa en reset: håll ned Power+Homeknapparna samtidigt i 10 sekunder tills Äpplet dyker upp. Det är klart du har garanti, du har ju inte direkt köpt den av ngn på gatan…

    Det funkade inte. Dock fungerade telefonen som vanligt när jag vaknade imorse,
    efter det att batteriet tagit slut – Alltså var telefonen på, trots att inget gick
    att göra. Nu verkar det som att telefonen fungerar som det ska. Frågan är ju
    om det kommer att hända igen; Ska man ta chansen och gå ner till Telia och
    säga som det är att telefonen bara dog under gårdagen? Det tyder ju på något
    glapp eller liknande. Och att jag kanske missar en deadline genom jobbet p.g.a
    att min mobil var död hela dagen igår säger ju en del också…

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @hexenhammer 67162 wrote:

    Det funkade inte. Dock fungerade telefonen som vanligt när jag vaknade imorse,
    efter det att batteriet tagit slut – Alltså var telefonen på, trots att inget gick
    att göra. Nu verkar det som att telefonen fungerar som det ska. Frågan är ju
    om det kommer att hända igen; Ska man ta chansen och gå ner till Telia och
    säga som det är att telefonen bara dog under gårdagen? Det tyder ju på något
    glapp eller liknande. Och att jag kanske missar en deadline genom jobbet p.g.a
    att min mobil var död hela dagen igår säger ju en del också…

    Om inte den metoden startar upp/startar om din iPhone så har du ett problem. Innan du lämnar in den skall du återställa den utan att läsa in någon backup (backupen i sig kan nämligen innehålla problem som gör att den buggar även efter en återställning).

    Du möts av olika ställningstaganden i olika Teliabutiker men tror det är ganska fruktlöst att lämna in en iPhone som fungerar och hänvisa till att den “betedde sig underligt”, den bör alltså vara död när du lämnar i den

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.