Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Min iPhone är helt död?
-
AuthorPosts
-
Flera gånger har iphonen stängt av sig och när man håller in start knappen händer ingenting.. då har man fått lov o hålla in både start och home knappen för att få igång den… men nu fungerar inte ens de. Händer alltså ingenting när man försöker få igång den, skärmen är helt svart. Någon som varit med om liknande?
/Anders
efter att den suttit på laddning ett tag (30min) så gick den helt plötsligt igång.. o då va batteriet typ full laddat så de måste ju varit bra med kräm innan oxå? va äre för jävla skit-telefon som stänger av sig lite då o då och ibland startar den inte alls..
börjar lessna på de här skiten!!Testat att återställa den?
Har du låst upp den (eller är den köpt upplåst)?
Jag har köpt den låst och låst upp den med iliberty+.
den stänger av sig själv hela tiden och måste starta den med home+on, ibland går den igång. ibland inte. går den inte igång måste den ligga i en 30min o sen hoppar den igång. grymt störande då den ofta bara är igång kanske 1 timme innan de lägger av.
har provat återställa den 2 gånger utan resultat.
har testat lite olika grejer nu..
startade om telefonen efter att den hängt sig och gick in i massa olika applications så som mail, installer, sms och lite annat sen satte jag på låset och 10minuter senare hade den slagit av sig.. då provade jag starta upp den utan att starta nå program och nu har den inte slagit av sig på en timme.börjar fundera på om de kan va nå minnesläckor i ilibertys upplåsningsprogram? jag la in fixen för att vissa inställningar inte sparas och efter de har de blivit såhär. undra om de kan ha nåt med saken att göra?
ska prova när jag kommer hem från jobbet att installera om iliberty utan den patchen o se om de funkar bättre då.vad tror ni?
/Anders
@archen 1949 wrote:
har testat lite olika grejer nu..
startade om telefonen efter att den hängt sig och gick in i massa olika applications så som mail, installer, sms och lite annat sen satte jag på låset och 10minuter senare hade den slagit av sig.. då provade jag starta upp den utan att starta nå program och nu har den inte slagit av sig på en timme.börjar fundera på om de kan va nå minnesläckor i ilibertys upplåsningsprogram? jag la in fixen för att vissa inställningar inte sparas och efter de har de blivit såhär. undra om de kan ha nåt med saken att göra?
ska prova när jag kommer hem från jobbet att installera om iliberty utan den patchen o se om de funkar bättre då.vad tror ni?
/Anders
Jag tycker det låter som det är något glapp i batteriet. antagligen inte något i mjukvaran eftersom du har återställt 2 gånger.
Annars kan du ju testa att gå tillbaka till BL 4.6 med hjälp av tex pwnage. Eller så kan du ju testa att låsa upp den med Iplus istället ,jag har hört att det är minder buggar i det. Jag har dock själv låst upp med Iliberty utan något som helst problem. Och det är jag tacksam för… 🙂
Har slopat iden om ramminnet.. jag provade ringa till telefonen när den “dött” och de går faktiskt fram signaler! när jag hållt in home + off i några sekunder och sedan provar ringa igen så är telefonen avstängd och jag kommer direkt till t2 svar (tele2’s mobilsvar). Känns som skärmen fastnar i sömn läge på något sätt.. så både skärm och touch är avstängd.
senaste är att jag körde en radera allt innehåll och inställningar från menyn i telefonen och sedan dess har den faktiskt hållt sig vaken. får se hur länge de håller. kommer flasha om den när pwnage kommer ut till windows.
/Anders
Kan ju vara så pass enkelt att någon applikation som ligger och buggar, testa att stänga av autolåset under inställningar vad händer då? Kanske ide att testa återställa den annars?
// h
efter att ha återställt och rensat allt innehåll från inställningar menyn på TELEFONEN så fungerar den fint nu. räckte alltså inte att återställa den i iTunes.
Nu fungerar den klockrent.
Skönt för dig 🙂 så du kan andas ut …
Possitiva med detta är ju att du har lärt dig känna telefonen lite bättre 😉 eller?
absolut 🙂 och kanske till o med hjälp någon annan i liknande situation. 🙂 allt dåligt för något bra med sig 🙂
A….mig kan du kanske hjälpa? Jag har köpt iphone nu. Den gamla modellen. När jag nu ska ladda den med hjälp av usb laddningen så hittar inte datorn mobilen! Jag kan inte starta den på något sätt…
A….mig kan du kanske hjälpa? Jag har köpt iphone nu. Den gamla modellen. När jag nu ska ladda den med hjälp av usb laddningen så hittar inte datorn mobilen! Jag kan inte starta den på något sätt…
Min mobil är detsamma. Igår kväll när jag skicka sms la den bara av? dessutom får jag alla sms och jag hör att någon ringer MEN skärmen är helt svart? vad ska jag göra? ska jag lägga in den på lagring eller? börjar bli trött på detta! HJÄLP MIG NÅGON!
Va batteriet typ full laddat så de måste ju varit bra med kräm innan oxå, va äre för jävla skit-telefon som stänger av sig lite då o då och ibland startar den inte alls. börjar lessna på de här skiten!!. så gick den helt plötsligt igång..
Plats DatumHar hänt EXAKT likadant för mig, mobilen “dör” och blir helt svart. Men går att ringa och vibberationen samt ljudet fungerar, dock lite svagare.
om det går, är det värt att lämna in den på lagning?
Hemknapp + Låsknappen 5 sekunder och starta om den?
Ibland låser sig min på nåt sätt, men då äre bara att trycka på låsknappen så tar den ett screenshot och sen hemknapp så kan jag låsa upp den igen.. Verkar som att min hemknapp så att säga låser sig.. säkert nån buggig app i mitt fall
Ni som upplever dessa konstiga problem, lämna in den, för så ska det ju inte vara! 🙂 Se dock till att testa mobilen efter en total återställning utan någon upplåsning eller så för att utesluta att det är eller inte är mjukvarufel.
@jorjanklykan1973 27709 wrote:
Va batteriet typ full laddat så de måste ju varit bra med kräm innan oxå, va äre för jävla skit-telefon som stänger av sig lite då o då och ibland startar den inte alls. börjar lessna på de här skiten!!. så gick den helt plötsligt igång..
Plats DatumFatal error: Call to undefined method vB_ReportItem_Post::set_extrainfo() in /home/web29734/domains/iphoneinfo.se/public_html/forum/report.php on line 60
Fixa rapporteringsfunktionen, eller fixa en aktiv moderator som ser till att sånt här spamm inte förekommer.
Det är sjukt störande!
@Mr EmCom 31177 wrote:
Fatal error: Call to undefined method vB_ReportItem_Post::set_extrainfo() in /home/web29734/domains/iphoneinfo.se/public_html/forum/report.php on line 60
Fixa rapporteringsfunktionen, eller fixa en aktiv moderator som ser till att sånt här spamm inte förekommer.
Det är sjukt störande!
Gick ut med ett allmänt meddelande om det för ett tag sedan iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige – Allmänna meddelanden i forum : Allt om iPhone
Men vad anser du är spam i det inlägget?
Jag har fått en iphone 3G S 16GB i julklapp jag har snart haft den 1 vecka (tidig julklapp) I alla fall. Den har funkat utmärkt pröva lite olika apps osv.. Uppdaterade WoW armory appen idag 15/12-09. Den funkade bra gick från skolan och pratade imobilen (innan för luva och mössa och med en sk “strumpa på” så det kom troligtvis ingen snö på den. när jag väl var hemma fukade den inte.. Den startade inte jag laddade den den funkade inte jag koppla in den i datorn itunes märkte det inte.. Jag visste inte vad som hänt prövade sedan koppla in den i datorn och hålla in home och start knappen då kom äpplet upp och itunes hittade den nu funkar den.. Jag undrar vad detta beror på (sorry har inte läst hela tråden).. Stänger den av sig som den vill eller? Jag hade ca 20% batteri när den kom igång den hadde dock legat och laddat i ca 30 min.. Är det så att om den får slut på kräm måste den ladda i ca 30min 1 timme för att sedan kunna starta?:eek:
@iphonenisse 49091 wrote:
Jag har fått en iphone 3G S 16GB i julklapp jag har snart haft den 1 vecka (tidig julklapp) I alla fall. Den har funkat utmärkt pröva lite olika apps osv.. Uppdaterade WoW armory appen idag 15/12-09. Den funkade bra gick från skolan och pratade imobilen (innan för luva och mössa och med en sk “strumpa på” så det kom troligtvis ingen snö på den. när jag väl var hemma fukade den inte.. Den startade inte jag laddade den den funkade inte jag koppla in den i datorn itunes märkte det inte.. Jag visste inte vad som hänt prövade sedan koppla in den i datorn och hålla in home och start knappen då kom äpplet upp och itunes hittade den nu funkar den.. Jag undrar vad detta beror på (sorry har inte läst hela tråden).. Stänger den av sig som den vill eller? Jag hade ca 20% batteri när den kom igång den hadde dock legat och laddat i ca 30 min.. Är det så att om den får slut på kräm måste den ladda i ca 30min 1 timme för att sedan kunna starta?:eek:
Har du dränerat batteriet fullständigt brukar telefonen vilja ligga ca 30 min på laddning innan den ens startar, glöm USB-laddning om du har bråttom – här är det kärnkraft direkt ur väggen som gäller 🙂
@freebo 49097 wrote:
Har du dränerat batteriet fullständigt brukar telefonen vilja ligga ca 30 min på laddning innan den ens startar, glöm USB-laddning om du har bråttom – här är det kärnkraft direkt ur väggen som gäller 🙂
När min laddar ut så brukar den komma igång efter 5 min på laddning. Betyder det att jag har POWERkärnkraft från min vägg då 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.