Min iPhone kommer inte ur recovery mode!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iPhone kommer inte ur recovery mode!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hejsan. Kan börja med att säga att jag har sökt, men inga av de lösningar som blivit presenterade hittills har hjälpt mig.
    Jag har Windows XP SP2 och absolut senaste versionen av iTunes. Firmware 1.1.4 på telefonen.
    Har precis köpt en begagnad iPhone, men det verkar som om jag borde anat ugglor i mossen. Det är nämligen så att, som titeln säger, min iPhone har fastnat i recovery mode.
    Har prövat ett antal program utan några vidare framgångar…

• iLiberty – Hittar telefonen, men kan inte försätta den i Normal Mode. När jag väl utför operationerna i recovery mode så dyker det upp en massa text på telefonen, “No such file or directory” hinner man skymta ett par gånger innan den stänger av sig själv och jag är tillbaks på ruta ett.
    • ZiPhone 3.0 – Trycker på “Do it all”-knappen, står att den hittar iPhonen, står att den utför operationerna men inget händer på iPhone-skärmen.
    • winpwn 1.0.0.3RC1 – Skapar ett nytt firmware från officiella 1.1.4-firmware, trycker på iPwnr. Ingenting händer på iPhone-skärmen
    • iBrickr 0.91 – Hittar också telefonen, testade först att downgradea till 1.0.2 men den fastnar vid Step 2: Phone in DFU mode. Prövade sedan att trycka på “Boot the phone”, skärmen på telefonen blir då grön vilket innebär att man skall återställa den med iTunes. Detta för mig till mit absolut strösta problem…
    • iTunes -Kopplar i telefonen och ett fönster där det står att jag måste återställa den dyker upp. Trycker på “Restore” (Använder officiella 1.1.4 ispwn). Kommer till “Preparing iPhone” och sedan “Waiting for iPhone” och där kör den fast! Har väntat länge på att något skall hända men det gör det inte.

Har också försökt med att försätta den i DFU mode med ZiPhone eller iLiberty för att sedan göra en återställning via iTunes men samma problem med iTunes kvarstår.

Givetvis har jag startat om allt som går, bytt USB-uttag och låtit batteriet ta slut.
    Jag har däremot inte prövat på en annan dator…

Är det helt kört eller finns det något/någon som kan hjälpa mig?
    Fanns det inte någon “refurbish”-knapp i tidiga versioner av ZiPhone som man kunde använda?

rattmuffen
    Member
    Post count: 2

Ingen som kan hjälpa till? 🙁

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Apple måste kunna hjälpa till. Testa att maila dom.

william_3000
    Member
    Post count: 111

Jag tycker det låter som ett trasigt baseband…

Regga på Hackintosh.org och fråga samma fråga i “Software unlock” delen av forumet, så kan jag garantera att du får ett vettigt svar.

/W

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.