Min tur att knäcka displayen..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Min tur att knäcka displayen..

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Tjo!
    Igårkväll tappade jag min älskling (iPhone 4) i asfalten och det som inte fick hända hände. Glaset sprack. 🙁

Då undrar jag, vart ska jag reparera detta? Billigast,smidigast,göteborgtrakterna osv.. Ge era rekommendationer!

Samt, ni som är företagare här på forumet, om ni kunde hjälpa mig med det här!

imser75
    Participant
    Post count: 78

Ett par kompisar har bytt sina glas på Home Media i Gbg o varit väldigt nöjda med det. Finns säkert billigare alternativ av företagen här på forumet.
    Läs på Home Media

youfixit
    Member
    Post count: 81

Aj, jag lider verkligen med dig!

För att komma billigast undan så rekommenderar jag att byta det själv. Är de fram eller baksida?Vi säljer reservdels-kit och på vår sida finns det även instruktioner på hur du byter ut det

Vår kundtjänst svarar oftast på mail inom 2 timmar. Så har du några funderingar så maila oss.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du vill att vi utför jobbet 1299:- inkl tur/retur frakt iPhone 4 Byte av Retina Display samt Glasbyte – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte
    Om du vill göra jobbet själv 949:- inkl frakt iPhone 4 Retina Display inkl. Glas och Touch Svart – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte
    Har du frågor eller funderingar är du välkommen att ställa de här eller eposta oss via kontaktsidan i webshopen.

steffeiphone
    Participant

Det är framsidan..
    Att byta själv är inget för mig, oteknisk som jag är!
    Ska definitivt fundera på alla förslag, tack!

steffeiphone
    Participant

@iPhoneReservdelar.se 90806 wrote:

Om du vill att vi utför jobbet 1299:- inkl tur/retur frakt iPhone 4 Byte av Retina Display samt Glasbyte – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte
    Om du vill göra jobbet själv 949:- inkl frakt iPhone 4 Retina Display inkl. Glas och Touch Svart – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte
    Har du frågor eller funderingar är du välkommen att ställa de här eller eposta oss via kontaktsidan i webshopen.

Just nu är ditt alternativ riktigt “hett”, men kan man fixa så
    IPhonen blir vit när vi ändå är igång? Priser? 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member

Om du vill göra om den till vit så kostar det 1599:- inkl tur retur frakt. iPhone 4 Vit – iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte

bagetti
    Member
    Post count: 2

Mumien.se fixar detta och dem finns ju i Göteborg. Dem har ett bra rykte också 😀

iPhoneReservdelar.se
    Member

Mumien har varit med länge, har dock själv haft kunder som haft sina ip3 inne på mumien för glas byte, samtliga av dessa var limamde med snabblim i kanterna, altså det satt fast så att man inte kunde byta glas igen, och det var fritt fram för damm att tränga in.
    För att inte nämna att de är betydligt dyrare….

youfixit
    Member

Va?! Lim i kanterna?!
    Varför gör de så?

Skruvarna finns ju där av en anledning…
    Det blir dessutom jobbigt för dem om de ska laga en av sina egna kunders telefoner igen..

iPhoneReservdelar.se
    Member

@youfixit 90915 wrote:

Va?! Lim i kanterna?!
    Varför gör de så?

Skruvarna finns ju där av en anledning…
    Det blir dessutom jobbigt för dem om de ska laga en av sina egna kunders telefoner igen..

Jag pratade om 3gs 🙂 har inte hafft några ip4 som varti inne på mumien så kan inte uttala mig om hur det går till där, eller om det för den delen är alla ip3 som limmades med snabblimm. Jag fick ringa till kunderna för att få byta ramen också och passade på att fråga hur de fick snabblim där, samtliga svarade att telefonen varit inne på mumien.

youfixit
    Member

@iPhoneReservdelar.se 90923 wrote:

Jag pratade om 3gs 🙂 har inte hafft några ip4 som varti inne på mumien så kan inte uttala mig om hur det går till där, eller om det för den delen är alla ip3 som limmades med snabblimm. Jag fick ringa till kunderna för att få byta ramen också och passade på att fråga hur de fick snabblim där, samtliga svarade att telefonen varit inne på mumien.

Jag pratade inte om iPhone 4.

Trodde du menade att dem hade limmat fast ramen i kanterna av baksidan. Men nu fattar jag.

De använde inte dubbelhäftande tejpen utan superlimm istället.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@youfixit 90949 wrote:

Jag pratade inte om iPhone 4.

Trodde du menade att dem hade limmat fast ramen i kanterna av baksidan. Men nu fattar jag.

De använde inte dubbelhäftande tejpen utan superlimm istället.

Precis, och det går sällan att ta bort glaset då utan att skada ramen. + att skräp lättare kommer in mellan glaset och lcd

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.