MMS program att ta emot i

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone MMS program att ta emot i

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 174

Hejsan, jo jag undrar om det finns ett bra program till iPhone så man kan ta emot mms direkt till telefonen utan att behöva gå in på t.ex halebop för att kolla dom.

Jag vet om Swirly mms men hittar inte det i Cydia, antar att jag saknar en source eller så, men något tips? Gärna ska man kunna skicka mms också men det är inte nödvändigt.

KloN
    Member
    Post count: 125

swirlyspace.com/SwirlySpace.xml tror jag är korrekt source…

swirly är så vitt jag vet det absolut bästa mmsappet…
    går att både skicka och ta emot utan att få länkar till att hämta på nätet o så …

ParazIT
    Member
    Post count: 3

är det någon som har rätt inställningar för tele2 till swirly?

Jag kan skicka mms men när jag ska ta emot får jag bara ett sms och en internetlänk. Använder comviq kompis ifall det gör någon skillnad över huvudtaget

och yes, jag har testat alla inställningar som finns på swirlys hemsida men ingen av dom funkade, ville se ifall någon kan bekräfta någon kod.

KloN
    Member
    Post count: 125

Har funkat för mig men börjar också få det problemet
    Jag antog att det var för att jag hade dålig täckning, eftersom jag var på kryssning. Men nu är det fortfarande samma problem…

steffe
    Member
    Post count: 2452

Lungna er gott folk! Den 19 juni kommer lösningen på MMS-problemen,åtminstone för oss med officiella operatörer!
    Det kallas iPhone OS 3.0!

ParazIT
    Member
    Post count: 3

enligt det jag har hört så löser inte 3.0 MMS problemet för folk med 2g.

steffe
    Member
    Post count: 2452

@parazit 33107 wrote:

enligt det jag har hört så löser inte 3.0 MMS problemet för folk med 2g.

Ajfan,du har helt rätt,tänkte inte på det.

huggerfanta
    Member
    Post count: 6

någon som vet en lösning på MMS frågan om man har 3 som operatör?

benhur
    Member
    Post count: 28

Nä har ingen lösning på det problemet, men kan tala om att jag har SwirlyMMS2 i min 2G lur NU och har betalt för en upgradering och det fungerar mycket bra.Behöver inte ens starta GPRS som innan det gör på automatik så det är bara att skicka o ta emot utan att behöva göra någonting.Däremot försökte jag “replaya” tillbaka till den som skickade men då startar meddelande proget upp, men det är nog inget konstigt eftersom MMS skickas därifrån i 3G lurarna.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@benhur 36247 wrote:

Däremot försökte jag “replaya” tillbaka till den som skickade men då startar meddelande proget upp, men det är nog inget konstigt eftersom MMS skickas därifrån i 3G lurarna.

Det är en nyhet i SwirlyMMS2. Att du kan svara med ett vanligt sms 🙂

KingHippo
    Member
    Post count: 44

Nu kan man få MMS i 3.0 även med 2G, installera ActivateMMS2G som finns i Cydia.
    http://mytriniphone.com/blog/2009/06/activatemms2g-brings-mms-to-iphone-2gs/

Med denna installerat så fungar det precis som för 3g-användarna.

Och Apple hävdade att det var omöjligt i 2G..

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.