Front page › Forums › Övriga ämnen › Någon som har köpt mobil här?
-
AuthorPosts
-
Sprang över denna sida av en ren slump nu ikväll och “chockades” över de billiga priset.
Känner Ni till sidan? De verkar vara seriösa.Om man nu köper där ifrån, och det blir väl tull/skatt på detta. Vad gör det då i priset?
var ?
Ska nog gå och lägga mig 🙂
3 st iPhone 3GS 32 GB för 8000 kr, bara det säger väl en del.
Och att dom använder Western Union Bank, som dom flesta svindlare gör.
Jag skulle absolut inte handla där.
Aldrig hört talas om det.
Sen att det enbart är WU som betalningsmedel gör precis som snook säger, ruskigt suspekt. WU är väldigt anonymt att hämta ut pengar med.Man ska inte vara dumsnål, det straffar sig i längden, som att tex bli av med alla pengar vid en förskottsbetalning.
Min gissning är att detta är en rip-off och scam som rider på Mobile Phones – Mobile Phone Deals – Cheap Mobile phones – Mobile Phone Shops som är ett UK baserat bolag med 450 butiker. Varför Dollar och varför Canada =)
Edit: det har sina nackdelar att börja svara för att sedan göra kaffe innan man submittar =)
Detta hittade jag iaf, vilket säger mig ännu mer att inte handla av dom.
* Priset är för bra för att vara sant
* Anonyma betalningar klingar aldrig att allt står rätt till
* Sidan har precis kommit upp/Domänen har precis registreratsm.m.
Domain Name: PHONES4U-STORE.COM
Registrar: ENOM, INC.
Whois Server: whois.enom.com
Name Server: DNS1.NAME-SERVICES.COM
Name Server: DNS2.NAME-SERVICES.COM
Name Server: DNS3.NAME-SERVICES.COM
Name Server: DNS4.NAME-SERVICES.COM
Name Server: DNS5.NAME-SERVICES.COM
Status: clientTransferProhibited
Updated Date: 05-nov-2009
Creation Date: 05-nov-2009
Expiration Date: 05-nov-2010“To protect genuine card holders we do not accept card payments, or COD, under any circumstances”
Troligt att en seriös sajt INTE tar kort. Inte bra.
Jag la en beställning på skoj och konfirmationsmailet samt betalningsinstruktionerna verkligen andas professionalism. Not =)
Ursprungligt meddelande
From: – Sun Nov 15 23:09:00 2009
X-Account-Key: account3
X-UIDL: 621
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
X-Mozilla-Keys:
Return-Path:
Received: from ueuo-freewebhostingarea-com.ueuo.com To: [email]xxxxxxxxx[/email]
Subject: Phones 4u – Order Accepted
FROM: order@phones4u-store.com
Message-Id:
Sender: Apache
Date: Sun, 15 Nov 2009 16:06:34 -0600
X-Antivirus: AVG for E-mail 9.0.707 [270.14.66/2504]
Content-Type: multipart/mixed; boundary=”=======AVGMAIL-3C732EF0=======”Dear Erik Hallstrom,
Thank you for using Phones 4u – your order has been revised and accepted!
Please read the information in this email carefully.
Payment Details:
The payment must be done through Western Union.
If you are not familiarized with the Western Union please visit: Money Transfer | Western Union
If you want to locate the nearest Western Union Office in your area please click Find a Location on the website.The payment of US$ 500 for 1 Apple iPhone 3GS 32GB must be made to:
First Name: Paul
Last Name: Mehta
Address: Swift House #1
City: Staffordshire
ZIP Code: ST5 9JJ
Country: United KingdomYou can pay with cash at any Western Union location or online at Western Union Money Transfer
How to complete the transaction?
1. Locate the nearest Western Union Office.
2. Make the payment with cash using the above details.
3. Email us the following details from the payment receipt:
– MTCN Number – 10 digits number from the payment receipt
– Sender Name and Address
– Receiver Name
– Amount
4. Fax us the payment receipt to the following fax number: +1 (786) 533-3989Payment must be made in the next 24 hours.
You must also confirm the payment at payments@phones4u-store.com so we can proceed with the delivery and give you the tracking number (Usually in 1 working day).
Best regards,
Phones 4u Sales Department
E-mail: order@phones4u-store.comNo virus found in this incoming message.
Checked by AVG – AVG Antivirus and Security Software – Real-time protection against viruses, spyware and malicious websites
Version: 9.0.707 / Virus Database: 270.14.66/2504 – Release Date: 11/15/09 08:50:00på deras hemsida står det att dom säljer Sony Ericsson X10 och den släpps först efter årskiftet ! så det är ingen hemsida man ska köpa ifrån 😛
Lol.. Finns det inte en Phones4u som är bra? Det som de har gjort är att använda ett mellanslag.. 😛 Phones 4u
här är den äkta sidan.. Mobile Phones – Mobile Phone Deals – Cheap Mobile phones – Mobile Phone Shops
@zike 47010 wrote:
här är den äkta sidan.. Mobile Phones – Mobile Phone Deals – Cheap Mobile phones – Mobile Phone Shops
Precis vilka jag menade!
@h3nr11k 47028 wrote:
Precis vilka jag menade!
Som jag postade om i början av tråden.
Hur som helst så fick jag idag en påminnelse från ngn som heter Rob om att min beställning är lagd och att jag ombads bekräfta min betalning. Jag mailade tillbaka och sa vad jag tyckte om deras 411 =)
Kan ge mig f-n på att de lyckas rippa ett 10-tal pers varje månad
@freebo 47030 wrote:
Som jag postade om i början av tråden.
Hur som helst så fick jag idag en påminnelse från ngn som heter Rob om att min beställning är lagd och att jag ombads bekräfta min betalning. Jag mailade tillbaka och sa vad jag tyckte om deras 411 =)
Kan ge mig f-n på att de lyckas rippa ett 10-tal pers varje månad
Precis de jag inte såg…. 😉
Haha.. Ja du.. Det är alltid så..
Tyvärr så sker de både på den sidan men jag tror till stor del på blocket. Man ser ganska ofta britter som är på resa som endast skickar osv…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.