Några frågor ang nya iPhone 3G som jag köpt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Några frågor ang nya iPhone 3G som jag köpt

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej
    har ett par frågor ang min nya lur som jag verkligen inte gillar 😛

1: Är det möjligt på något sätt o skriva ett sms via datorn o sedan skicka via telefonen? så att man slipper knappa på den lilla knappsatsen som dyker upp på skärmen

2: När man skriver en text, kan man inte få själva tangentbordet i landskaps läge? fungerar ju när man är inne i webbläsaren men inte när man ska skriva sms, eller har jag missat något?

3: Är det någon annan som har väldigt dålig 3G täckning? med min iphone så har jag MAX 2 pluggar här hemma (oftast 1) men sätter jag in sim kortet i en annan 3g telefon så har jag nästan alltid full täckning.

4: går det snabbare o ladda upp telefonen om man avnänder sig av eluttagen o ladda telefonen eller går det snabbare o använda sig av datorn USB port?

5: Går det o vidarebefodra sms????? hittar inte det valet 🙁

6: kan man stänga av funktionen i safari så att den inte skiftar till landskaps läge?

Tacksam för svar 🙂

060520
    Member
    Post count: 15

Svar på dina frågor..

1. Nej
    2. Nej
    3. Inte vad jag märkt av…
    4. lika snabbt då laddaren lämnar 5V ut och USB lika mycket.
    5. Nej det går inte, men det fixas säkert med ny mjukvara senare, pricis som mms?
    6. Nej

Zike
    Member
    Post count: 571

@phat^Trance 6131 wrote:

Hej
    har ett par frågor ang min nya lur som jag verkligen inte gillar 😛

1: Är det möjligt på något sätt o skriva ett sms via datorn o sedan skicka via telefonen? så att man slipper knappa på den lilla knappsatsen som dyker upp på skärmen

är du säker på att iPhone är telefonen för dig?

Svarten
    Member
    Post count: 106

Den dåliga 3G täckningen är inte telefonens fel det är Telias fel. När du kan låsa upp luren kan du testa med en av dom andra operatörernas SIM och se skillnaden.

Telia har sveriges bästa GSM täckning och sveriges sämsta 3G täckning, vilket gör att jag är förvånad att Apple gjorde avtalet med just Telia för iPhone 3G 🙂

iohan
    Member
    Post count: 167

Har också väldigt dålig 3G-täckning hemma. Tycker det är konstigt då jag bor i de centrala delarna av Göteborg. Hur som helst fungerar det att ringa utan problem så det är ju inte katastrof. Datatrafiken går ju över WiFi hemma.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det är många som har klagat på teckningen på iPhone. Inte bara folk i Sverige så det är nog telefonens fel.

Svarten
    Member
    Post count: 106

@iPhoneinfo.se 6228 wrote:

Det är många som har klagat på teckningen på iPhone. Inte bara folk i Sverige så det är nog telefonens fel.

Är möjligt kan inte testa med mitt Telenor SIM i iPhone:en ännu men har testat med min Telia SIM i en annan telefon och får betydligt sämre 3G täckning med Telia SIM än min Telenor SIM.

victor.gunnarsson
    Member
    Post count: 7

det går visst att skicka smsen vi datorn om du har outlook, telia har en tjänst som heter “sms&mms i datorn”

Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.