Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Namn för nya ikoner
-
AuthorPosts
-
Tja, har nu börjat snickra på ett tema. När jag sedan ska lägga över ikonerna till telefonen undrar jag över namnet jag ska döpa de till. Om jag har gjort en ikon för installer ska den alltså heta ”Installer.png” men sedan när jag ska lägga in väder ikonen ska den då heta ”Väder.png” eller ”Weather.png”? Så: engelska eller svenska?
Är absolut inget bra på detta men har börjat tröttna på alla program som det inte finns ikoner för så hoppas det funkar:)den ska heta “icon.png” och läggas in i applicationsvädermappen.app(vad den nu heter)
den ska heta “icon.png” och läggas in i applicationsvädermappen.app(vad den nu heter)
@Äppelphone 23961 wrote:
den ska heta “icon.png” och läggas in i applicationsvädermappen.app(vad den nu heter)
Skjut dig. Han kanske vill göra ett tema för andra människor än sig själv.
Engelska är det språk som föredras till ikonnamn.
För att göra det lätt så kan du bläddra in på mobilen med diskaid och kolla i applicationsmappen. Där ser du alla namn på engelska och kan lätt göra ikonnamnen. Tänk på att vissa ikoner fungerar inte när du bytar till vissa applikationer. Sök på google om de problemen.
@Äppelphone 23961 wrote:
För att göra det lätt så kan du bläddra in på mobilen med diskaid och kolla i applicationsmappen. Där ser du alla namn på engelska och kan lätt göra ikonnamnen. Tänk på att vissa ikoner fungerar inte när du bytar till vissa applikationer. Sök på google om de problemen.
Ok, tack så mycket! 🙂 Gick in i SBsettings och kollade vilka program jag hade installerade och där hette Telefon, phone 🙂 Ska sitta och pilla lite idag 😛
Ok, tack så mycket! 🙂 Gick in i SBsettings och kollade vilka program jag hade installerade och där hette Telefon, phone 🙂 Ska sitta och pilla lite idag 😛
Sorry för dubbelpost 🙁 Men nu har jag lyckats lägga in en ikon (doodles) och den har ändrats, men i diskaid ser jag långt ifrån alla program, närmare betämt ser jag ingen från appstore/installous… var ligger dessa? Har hört att appsen heter egentligen typ346327473285.dsf344 elr något sånt, har fått tips om rename från cydia men hittar den inte.. vilken source? 🙂
När jag även håller på undrar jag hur man får runda kanter med hjälp av paint.net 🙂Sorry för dubbelpost 🙁 Men nu har jag lyckats lägga in en ikon (doodles) och den har ändrats, men i diskaid ser jag långt ifrån alla program, närmare betämt ser jag ingen från appstore/installous… var ligger dessa? Har hört att appsen heter egentligen typ346327473285.dsf344 elr något sånt, har fått tips om rename från cydia men hittar den inte.. vilken source? 🙂
När jag även håller på undrar jag hur man får runda kanter med hjälp av paint.net 🙂@kungen 23985 wrote:
Sorry för dubbelpost 🙁 Men nu har jag lyckats lägga in en ikon (doodles) och den har ändrats, men i diskaid ser jag långt ifrån alla program, närmare betämt ser jag ingen från appstore/installous… var ligger dessa? Har hört att appsen heter egentligen typ346327473285.dsf344 elr något sånt, har fått tips om rename från cydia men hittar den inte.. vilken source? 🙂
När jag även håller på undrar jag hur man får runda kanter med hjälp av paint.net 🙂under root mappen gå in på user. Där ligger alla apps! 🙂
Modda ikoner är ju enklast med Photoshop!:)
@kungen 23985 wrote:
När jag även håller på undrar jag hur man får runda kanter med hjälp av paint.net 🙂under root mappen gå in på user. Där ligger alla apps! 🙂
Modda ikoner är ju enklast med Photoshop!:)
@hampfred 23993 wrote:
men har du hittat alla applikationer?
hehe, aa jo en hel del faktiskt.. skulle kunna länka, men då sprider man
§8 Piratkopiering
Är det här du menar? [ATTACH]259[/ATTACH]
Laddade ner en photoshop nu, men får den bara i .rar och när jag klickar på den så kommer det upp ”ladda ner” fönstret igen?? Är som sagt inte jätte haj på detta:P@hampfred 23993 wrote:
men har du hittat alla applikationer?
hehe, aa jo en hel del faktiskt.. skulle kunna länka, men då sprider man
§8 Piratkopiering
Är det här du menar? [ATTACH]259[/ATTACH]
Laddade ner en photoshop nu, men får den bara i .rar och när jag klickar på den så kommer det upp ”ladda ner” fönstret igen?? Är som sagt inte jätte haj på detta:PÄr det ett tema till winterboard du gör så skall alla ikoner döpas till till sina engelska namn.
Är det ett tema till winterboard du gör så skall alla ikoner döpas till till sina engelska namn.
@fjompa666 23995 wrote:
Är det ett tema till winterboard du gör så skall alla ikoner döpas till till sina engelska namn.
Har döpt alla till engelska namn, gått in i diskaid letat upp theme mappen som heter Easy, har sedan lagt till både icon mappen och själva temat. Går in i winterboard, bockar för ”Easy” och ”icons”. Docken hänger med, statusbaren hänger med men inte wallpapern och ikonerna… :confused:
Edit: Fixade det 😀 ok, wallpapern hängde inte med men ikonerna gjorde iaf 😛
Vet inte vad jag gjorde, satt bara och la in temat på nytt flera gånger i diskaid, sen funkade de:D@fjompa666 23995 wrote:
Har döpt alla till engelska namn, gått in i diskaid letat upp theme mappen som heter Easy, har sedan lagt till både icon mappen och själva temat. Går in i winterboard, bockar för ”Easy” och ”icons”. Docken hänger med, statusbaren hänger med men inte wallpapern och ikonerna… :confused:
Edit: Fixade det 😀 ok, wallpapern hängde inte med men ikonerna gjorde iaf 😛
Vet inte vad jag gjorde, satt bara och la in temat på nytt flera gånger i diskaid, sen funkade de:Dicons-mappen ska ligga i temat, och wallpapern ska heta WallPaper.jpg 🙂
icons-mappen ska ligga i temat, och wallpapern ska heta WallPaper.jpg 🙂
Aha ok, min wallpaper hette Wallpaper.png alltså skulle p:et var stort och vara jpg 🙂
Aha ok, min wallpaper hette Wallpaper.png alltså skulle p:et var stort och vara jpg 🙂
@mossarelli 23967 wrote:
värst va du va aggresiv 😛
@mossarelli 23967 wrote:
värst va du va aggresiv 😛
tjena, någon som vet vart “bilder” och “kamera” ligger som applikationer i diskaid? byter nämligen ut alla filer manuellt, och hittar inte dessa :S
någon? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.