När fixas Blackra1n för nya iPhone 3gs?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak När fixas Blackra1n för nya iPhone 3gs?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 53

Jag har ju en såkallad “tethered jailbreak” på min Iphone 3gs 3.1.2.
    Är det någon som vet om det har kommit någon ny version på jailbreak som löser detta problemet?
    Det är ju ganska störande att man inte kan starta om telefonen utan att jailbreaka om varje gång.

Jag hittade ingen uppdaterat tråd om detta.

Mvh livecore

Freebo
    Member
    Post count: 4365

enl. mig är det bara geohot som klarar detta och han skiter nog i det just nu. Enligt honom själv är alla för otacksamma Twitter / George Hotz: wait, why do people think …

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Låter som du HAR hittat trådar om detta. Ganska onödigt att starta ett nytt tråd då, ställ dina frågor i de existerande trådarna så får du svar.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Chronic dev håller på med en som ska släppas nu till nyår. Dock är de en halv version. Vet inte vad de menas men sök på chronic dev och greenp0sion

muffins
    Member
    Post count: 1906

@h3nr11k 48629 wrote:

Chronic dev håller på med en som ska släppas nu till nyår. Dock är de en halv version. Vet inte vad de menas men sök på chronic dev och greenp0sion

Det är som det är med tethered jailbreak just nu.

GP kommer fungera på följande vis:
    Du får en semi-tethered jailbreak.
    Det betyder att om du jailbreakat en lur med nya bootromen och startar om telefonen så kommer telefonen starta i “normal läge” alltså utan jailbreak.

Vill man få tillbaka jailbreak så måste man boota med deras programvara vid uppstart.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@muffins 48630 wrote:

Det är som det är med tethered jailbreak just nu.

GP kommer fungera på följande vis:
    Du får en semi-tethered jailbreak.
    Det betyder att om du jailbreakat en lur med nya bootromen och startar om telefonen så kommer telefonen starta i “normal läge” alltså utan jailbreak.

Vill man få tillbaka jailbreak så måste man boota med deras programvara vid uppstart.

Tack! Jag har inte riktigt koll på alla detaljer.. Dock är de jävligt sega TBH..

Serbian
    Member
    Post count: 28

@freebo 48548 wrote:

enl. mig är det bara geohot som klarar detta och han skiter nog i det just nu. Enligt honom själv är alla för otacksamma Twitter / George Hotz: wait, why do people think …

Är han arg på nån?
    vad är det för tävling han vill vinna?
    om han vinner så fixar han untethered?!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@serbian 49225 wrote:

Är han arg på nån?
    vad är det för tävling han vill vinna?
    om han vinner så fixar han untethered?!

Han är arg för att alla bara gnäller på hans arbete, han fixar både JB och unlock, och alla låter som 4-åringar som gnäller efter mer lördagsgodis när påsen är tom. Jag är benägen att hålla med honom

tävlingen är över, han förlorade. Help GeoHot Find 10 Red Balloons and He’ll Make an Untethered JB

Serbian
    Member

@freebo 49227 wrote:

Han är arg för att alla bara gnäller på hans arbete, han fixar både JB och unlock, och alla låter som 4-åringar som gnäller efter mer lördagsgodis när påsen är tom. Jag är benägen att hålla med honom

tävlingen är över, han förlorade. Help GeoHot Find 10 Red Balloons and He’ll Make an Untethered JB

Då blir det ingen ny version???

abergswe
    Member
    Post count: 29

vem vet.

Serbian
    Member

@abergswe 49525 wrote:

vem vet.

Jag hoppas sååååå mycket att han fixar en ny version

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

Om inte annat så kommer det säkert någon annan som kan fixa det.
    Ja saknar jail nu…

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.