Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Navigon AG – Navigering för 699:-
-
AuthorPosts
-
Datatrafik brukar ändå funka för mig när jag inte har något skrivet så därför burkar jag alltid skriva något i apn fältet 😀 Som sagt oroa er inte folk 😉
Kul grej? Om det inte gör någon skillnad på att ha det Blankt eller “rumpanisse” så förstår jag varken nyttan eller nöjet. Eller har jag missat nått?
Det är ju hans iPhone. Han kan skriva vad han vill 😀
jojo, men jag menar. Ser man sitt “apn namn” någonstans då man har skrivit in något där?
Menar ni Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobildata > APN? För om jag inte har något inskrivet där så kan jag inte ens öppna safari utan att den klagar och det tar tvärstopp :/
eller har jag missat något?Prova den i airsafe,då är garanterat data av.
@zili 36060 wrote:
DEN DRAR INGEN DATATRAFIK!!!! SÅ OROA INTE ER! Jag skrev bara in en massa nonsens i apn och det funkade super. Så ta det lugnt folk 😀
Varför fungerar det inte om man har telefonen i flygplansläge isf?
Åter till tråden:
Finns srif inbyggt i iPhone? Alltså för satellitmottagningen.Sedan till själva Navigon. Riktigt dåligt program. Finns väldigt få inställningsmöjligheter samt sätt att navigera på. Sedan, som jag skrev, flyttas det inte på kartan om man har telefonen i flygläge när man använder programmet.
Hade TomTom i min SE P1i och det var en “riktig” GPS och betedde sig som TomTom brukar göra, alla funktioner fanns med.
Jämför med min egen TomTom Go 930T och polarens Navigon 8110
Jag ska ta bort mitt sim kort idag och testa 😉 Jag hör av mig för er som vill vara extra säkra 😀
Raporterar just nu från bilen (inte jag som kör). Funkade utan sim kortet i så ni som fortfarande är osäkra behöver inte oroa er som jag har sagt flera gånger!
Här är bevis för er som vill vara extra extra extra säkra 😉
Stänger inte flygplansläget av allt inkl. gps-signal ?
I min gamla WindowsMobile-telefon var det i alla fall så. Flygplansläget slog av precis all sändning OCH mottagning, dvs telefonen, wifi, gps och bluetooth.
Var in på NAVIGON AG och där stod det “…från marknadsledaren NAVTEQ och behöver ingen Internetanslutning för att fungera, något som leder till enorma fördelar i utlandet eftersom det inte tillkommer några extra kostnader…”
Om jag köper programmet direkt i iPhonen och laddar ner det, hur gör jag då föra att föra över det till min nästa iPhone? Och om man köper Nordic-versionen kan man då köpa till övriga Europa senare?
@thelawyer 36275 wrote:
Om jag köper programmet direkt i iPhonen och laddar ner det, hur gör jag då föra att föra över det till min nästa iPhone? Och om man köper Nordic-versionen kan man då köpa till övriga Europa senare?
Om du ska ha det i din nästa iphone så får du logga in med ditt itunes konto och ladda ner det gratis igen.
Jag har detta programmet och kan intyga att det är lätt värt pengarna.
Sjukt bra, POI är helt underbart 🙂Skaffa
// TwiZteD
@twizted 36293 wrote:
Jag har detta programmet och kan intyga att det är lätt värt pengarna.
Sjukt bra, POI är helt underbart 🙂Skaffa
// TwiZteD
Hur får ja det att:
Visa nuvarande hastighet
Varna fölr 50 70 90 110 km/h?På min TomTom så kompletterar det automatikskt om jag börjar skeriva in ort el. gatunamnn, kan man få detta att gölra det med?
Att den är lånmgsam att upptatera när man mör, kan man fixa detta på något vis?
@r_o_n 36297 wrote:
Hur får ja det att:
Visa nuvarande hastighet
Varna fölr 50 70 90 110 km/h?På min TomTom så kompletterar det automatikskt om jag börjar skeriva in ort el. gatunamnn, kan man få detta att gölra det med?
Att den är lånmgsam att upptatera när man mör, kan man fixa detta på något vis?
Om du trycker där det står hur långt det är kvar till dion destination så ser du att den ändrar sig. Det brukar komma upp en rund skylt där det står max hastigheten men inte på alla vägar.
Om du börjar skriva in en ort t.ex så börjar den hitta städer som innehåller de bosktäver man skrivit.
Vad menar du långsam att uppdatera när man kör? Funkar ju perfekt 😀
Jag är inte helt nöjd med Navigon men jag antar att det är bland det bästa än så länge. Har haft olika TomTom sedan 2005 och är väl lite av en TomTom fan. Fast det är nog taskigt att jämföra Navigon till iPhone med en “riktig” GPS oavsett om det är TomTom eller inte.
@6295gl 36313 wrote:
Jag är inte helt nöjd med Navigon men jag antar att det är bland det bästa än så länge. Har haft olika TomTom sedan 2005 och är väl lite av en TomTom fan. Fast det är nog taskigt att jämföra Navigon till iPhone med en “riktig” GPS oavsett om det är TomTom eller inte.
TomTom i en SE P1i, som jag skrev är lika riktig som en TomTom Go. Skillnaden är torleken på skärmen, annars var den ganska riktig som GPS.
Det stämmer. Jag hade TomTom i min SE Experia. Enda skillnaden var väl att TomsToms mjukvaran till mobiltelefoner var version 7, I min nuvarande TomTom 720 är det version 8. (Minns inte om mobilversionen hade Map Share och möjlighet till kartkorrigeringar.)
@6295gl 36316 wrote:
Det stämmer. Jag hade TomTom i min SE Experia. Enda skillnaden var väl att TomsToms mjukvaran till mobiltelefoner var version 7, I min nuvarande TomTom 720 är det version 8. (Minns inte om mobilversionen hade Map Share och möjlighet till kartkorrigeringar.)
Det är i modellerna TomTom 730, 730T,930, 930T och någon till som har mapshare. TomToms mjukvara i mobiler har inte detta.
Angående Navigon. Med tanke på hur pass dyr Navigon till iPhone är och dom få funktioner den har tycker jag att xGPS som är gratis är ett alternativ.
Någon som har något svar på varför jag bara har vissa länder att välja på?
Albanien, luxemburg, bulgarien etc. Ca 15 st. Men inte Sverige?
Har Navigon Europe!
Tacksam för svar!
Det är i modellerna TomTom 730, 730T,930, 930T och någon till som har mapshare. TomToms mjukvara i mobiler har inte detta.
Jodå, det har den visst men man måste ha en telefon där det ingick från början eller så måste man köpa det online (kom för några veckor sedan). Ev fixade versioner för andra telefoner accepterar inte mapshare men på min gamla touchdiamond så funkar det utmärkt. Även TomTom One funker mapshare på om man uppgraderar programvaran till version 8 MEN det funkar inte om man inte har nyare kartor eller om man fått tag på kartorna på annat vis än att köpa dem online på tomtom.com.
@r_o_n 36157 wrote:
Varför fungerar det inte om man har telefonen i flygplansläge isf?
Åter till tråden:
Finns srif inbyggt i iPhone? Alltså för satellitmottagningen.Sedan till själva Navigon. Riktigt dåligt program. Finns väldigt få inställningsmöjligheter samt sätt att navigera på. Sedan, som jag skrev, flyttas det inte på kartan om man har telefonen i flygläge när man använder programmet.
Hade TomTom i min SE P1i och det var en “riktig” GPS och betedde sig som TomTom brukar göra, alla funktioner fanns med.
Jämför med min egen TomTom Go 930T och polarens Navigon 8110
Du verkar hävda dig om mycket som du inte ens vet vad du pratar om, brukar du sitta och gissa dig till saker och ting istället för att testa dom i verkligheten? 🙂 Det blir lätt att folk tror på dig och då förmedlas allt BS ut överallt helt i onödan.
Varför de inte funkar i flygplansläge är enkelt, det är flygplansläge! Man stänger ju av all sändning och mottagning! Den som gav dig idén om det borde vart smartare än så dock och meddelat dig om det eller använt logiken om varför flygplansläge finns 🙂
Inställningsmöjligheterna i navigon tycker jag är precis som det ska vara, varken för mycket eller för lite, det är precis lagom, mer behövs inte, går ju att leta snabbaste rutt, kortaste rutt, utan tullar med tullar och så vidare.
Sen när man slår in adress så klår den min vanliga tomtom gps, mycket mer behändigt att slå in då det kommer upp en fin lista på orter eller vägar så fort man slår in något. Smidigt är det i alla fall.
Du kanske inte fick pilla så mycket på polarens navigon dock?
Är det någon som kan testa, eller som vet ifall det är någon mening att skaffa sig det här programmet för enbart att gå och cykla. Visar den gång/cykelvägar?
Tacksam för svar.
CyberVisar den gång/cykelvägar?
Inte har jag sett några i alla fall. Är en ren bilnavigator om du inte tycker om att cykla på vägen.
@mandinga 36331 wrote:
Hade jag haft kvitto på det så hade jag ringt på en gång!
Men nu har jag “slarvat” bort mitt kvitto :rolleyes:
Min tjej har samma problem, men nu när jag såg hur mkt plats appen tar så tror jag att det kan vara problemet i hennes fall. Ska testa ta bort lite mp3er från hennes iPhone när jag kommer hem å sen installera om det. Om du inte har 1.2gig (lr hur mkt tog allt?) så tror jag den hoppar vissa kartor för att få plats.
Som sagt, bara vad jag tror men värt att testa.@tiax 36439 wrote:
Min tjej har samma problem, men nu när jag såg hur mkt plats appen tar så tror jag att det kan vara problemet i hennes fall. Ska testa ta bort lite mp3er från hennes iPhone när jag kommer hem å sen installera om det. Om du inte har 1.2gig (lr hur mkt tog allt?) så tror jag den hoppar vissa kartor för att få plats.
Som sagt, bara vad jag tror men värt att testa.Eller, byt namn på en kopia på filen till .zip i slutet zippa upp den och släng lite kartor på onödiga(?) länder, zippa den igen och döp den till .ipa
Läste (i den här tråden?) att någon gjort så och fått ner den till 220MB.Är det någon som vet vad kartuppdateringar kostar? Det är ju en viktig faktor innan man köper ett navigeringsprogram. Kan inte se något om detta på appstore eller på Navigons hemsida, mycket konstigt.
@gauntman 36436 wrote:
Inte har jag sett några i alla fall. Är en ren bilnavigator om du inte tycker om att cykla på vägen.
Nej det är jag inte intresserad av. 😛 Men tack i alla fall.
Skulle det vara så att du kollade igen någon gång och ser att det skulle fungera så skriv gärna en rad till.
Mvh
AndersBestämt mig för att vänta på TomTom och se hur deras lösning fungerar och vad det kostar. Deras hållare är ju den smartaste jag sett hittils, borde ju funka bra ovsett vilket fodral man har till sin iPhone.
Det går att ställa in för Bil, MC, lastbil, cykel, fotgängare.
Det enda som påverkas t ex fotgängare är att den inte tar motorväg, inte bryr sig om enkelriktat och för övrigt alltid tar kortaste vägen eftersom hastighetsbegränsning inte påverkar, för cykilst, lastbil & MC är det liknande saker men det finns fortfarande bara bilvägar att “köra” på.
@jompao 36442 wrote:
Är det någon som vet vad kartuppdateringar kostar? Det är ju en viktig faktor innan man köper ett navigeringsprogram. Kan inte se något om detta på appstore eller på Navigons hemsida, mycket konstigt.
Spelar det verkligen så stor roll med tanke på att nya kartor kommer ut med typ 3 års intervall. Kostar Navignon 699:- och är i klass med TomTom är det väl inte mycket att fundera på … snorbilligt ju!
testat den nu i 2 dagar…verkar som jag är helt hjärndöd men när jag ställer in tex till jobbet så väljer programmet världens omväg… och även ifall jag svänger så forsätter den med den ursprungliga vägen……den väljer bla 2 svänger in i ett industriområde istället för att köra rakt fram….har den europeiska versionen…fick den av svärfar inför semestern…..så man vill inte verka otacksam..får väl försöka lära mig den =)
Försöka lära dig att köra fel väg in på ett industriområde? 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.