Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Navigon AG – Navigering för 699:-
-
AuthorPosts
-
@minglarn 38481 wrote:
Fatiskt inte… Har nu för klickat och klickat ur telefonen ur den i ca 1 vecka utan att se en minsta repa på luren. Så jag kan nog med gott samvete säga att den är lungt, det blir inga repor av hållaren.
Köp på! =)
Tack, lägger beställningen direkt 🙂
EDIT: Fick den idag, jäkla snabba de är på Mailshop.se .. Men jag är faktiskt lite orolig att den ska repa.. Det stod att det skulle vara lite mjukare plast, för att förhindra repor. Men det är helt vanlig hårdplast :/
EDIT 2: Min lur blev repig (invisible shielden blev lite “sönderriven”) och det var svårt att få i iphonen. Detta berodde på att jag har IS på min telefon, det bör alltså funka utan IS. Bör också tillägga att Mailshop har den absolut bästa mailsupporten jag har varit med om! snabba och vettiga svar 🙂
Är det möjligt att installera programet på en iPhone 2G. Jag vet att den inte har någon GPS men det är mest kartorna som jag är ute efter.
Tacksam för svar!
@thian 38485 wrote:
Tack, lägger beställningen direkt 🙂
EDIT: Fick den idag, jäkla snabba de är på Mailshop.se .. Men jag är faktiskt lite orolig att den ska repa.. Det stod att det skulle vara lite mjukare plast, för att förhindra repor. Men det är helt vanlig hårdplast :/
EDIT 2: Min lur blev repig (invisible shielden blev lite “sönderriven”) och det var svårt att få i iphonen. Detta berodde på att jag har IS på min telefon, det bör alltså funka utan IS. Bör också tillägga att Mailshop har den absolut bästa mailsupporten jag har varit med om! snabba och vettiga svar 🙂
Humm… jag har ingen IS utan endast skärmskydd (tunn plasthinna för skärmen) och det fungerar finfint.
Jaja, du får väll köra utan IS … =)
Nu finns även Sygic Europe till iPhone.
Svenska i programmet och svenska röster. (har tydligen stöd för 22 länder i inställningarna).Sygic Mobile Maps Europe for the iPhone is back in the AppStore
Finns i AppStore för 749 kronor (Europa)
@minglarn 39127 wrote:
Humm… jag har ingen IS utan endast skärmskydd (tunn plasthinna för skärmen) och det fungerar finfint.
Jaja, du får väll köra utan IS … =)
Kör med en universalhållare från MediaMarkt nu. Funkar fint 🙂
Är det någon som testat köra ipoden samtidigt som Navigon ? ( och samtidigt ladda den i cigguttaget )Känns som att det borde bli otroligt varm ?
(Har inte tillgång till bilen nu, så jag kan inte testa själv 🙂 )@constantiuos 39107 wrote:
Är det möjligt att installera programet på en iPhone 2G. Jag vet att den inte har någon GPS men det är mest kartorna som jag är ute efter.
Tacksam för svar!
Kan ta och berätta att det verkar fungera helt utan problem på en 2G…
Har just installerat USA varianten av Navigon och den kommer definitivt att få ersätta min TomTom 910 nästa gång det bär av till USA. Klart snabbare och bättre kartor!
@jasifil 36677 wrote:
Ja, så har då priset höjts till 949 kr från och med idag. Det gör ju det hela lite mindre intressant tycker jag.
Är ny ägare till iPhone och hittar inte till 100 på App Store (väldigt mycket att välja på…). Bara så att jag hänger med. Pratar ni om appen som nu är på summer sale för 749kr, MobileNavigator Europe (NAVIGON AB)?
Är det någon som testat Marine: Scandinavia East för bara 95kr?
Edit: Jag förstår nu varför ni pratar om Europe version istället för Nordic… 😉
När du säger att den funkar till 2g hur menar du då? den har ju inte gps
@andreasson 39719 wrote:
När du säger att den funkar till 2g hur menar du då? den har ju inte gps
Tycker också det låter väldigt konstigt:P Fast som han skriver så är det mestadels kartorna han är ute efter så då kanske det fungerar 🙂
@constantiuos 39107 wrote:
Tacksam för svar!
Fanns det inte något hack för att använda en extern GPS typ via bluetooth?
vi tackar Installous för denna fina app! 😀
Nån som har testat?
Japp, och den gör precis samma sak som en hållare för 100:- på Biltema.
fattar inte för mitt liv varför det blivit sånt ståhej runt just Navigons hållare – detta är inget annat än en designad bit plast. Inget nytänk
Nya uppdatering på gång för Navigon.
• Enhanced Pedestrian Mode: It features a new user interface and uses the digital
compass built into the iPhone 3GS. The map now automatically moves with the user
making it easy to recognize in which direction to walk.
• Google Local Search: Users can easily find their way to new places. Simply
entering “steak Chicago,” for example, provides a comprehensive list of steak
restaurants in the Windy City. By clicking on one of the search results, users are
guided to the destination.
• Navigate by Geographical Coordinates: Navigate using latitude and longitude, and email
those coordinates to others.Beroende på Apples godkännande process bör Navigon användare får gratis uppdatering snart.
@ynischa@hotmail.com 35272 wrote:
skulle ändå aldrig våga resa runt med gpsen på utomlands pga kostnaderna.
Den GPSn tar väl inga pengar? Den är väl helt och hållet baserad på satellitmottagningar?
@wanchai 48473 wrote:
Det verkar som det även finns en uppdatering för Traffic Live, för oss som skaffat det. Jag lyckas dock inte uppdatera detta. Någon annan som lyckats? Kostar den uppdateringen? Det står 189:- men jag har ju redan betalat en gång!?
Har du en gång köpt applikationen då ska uppdateringarna vara gratis. Men live traffic är en tilläggs tjänts som inte räknas som uppdatering.
Tycker personligen att alla dessa in-app purchases suger. Det är bara ett sätt suga ut mer pengar från nuvarande kunderna och dem börjar dyka upp i fler o fler apps.
Fungerar det lika bra om man har en jailbreakd Iphone. Jag är väldigt nu på det här och vet inte hur det är med uppdateringar och dyl.
Finns det även så man kan skifta till sjökortsläge?
@challe 48479 wrote:
Fungerar det lika bra om man har en jailbreakd Iphone. Jag är väldigt nu på det här och vet inte hur det är med uppdateringar och dyl.
Finns det även så man kan skifta till sjökortsläge?
Om du har tänkt att köpa programmet, så fungerar det likabra på en jailbreakad telefon som en tele där den inte är jailbreakad.
Traffic Live tjänsten kostar väl att använda?
Om man köper navigon på appstore, kan jag lägga in det på två olika iphones eller funkar det bara på en?
@challe 48523 wrote:
det var inte min tanke:cool:
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.@Mr.Axan 51156 wrote:
Om man köper navigon på appstore, kan jag lägga in det på två olika iphones eller funkar det bara på en?
Om du gör ett köp genom iTunes så är det låst till det konto du gör köpet genom.
Det är inge problem att lägga in det på två eller flera telefoner efter ett inköp, sålänge det görs från det iTunes-konto som du köpte det från 😉
@muffins 51157 wrote:
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.Om du gör ett köp genom iTunes så är det låst till det konto du gör köpet genom.
Det är inge problem att lägga in det på två eller flera telefoner efter ett inköp, sålänge det görs från det iTunes-konto som du köpte det från 😉
@muffins 51157 wrote:
§8 Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.Om du gör ett köp genom iTunes så är det låst till det konto du gör köpet genom.
“Det var inte min tanke” ser jag som om han inte tänkte jailbreaka telefonen.
Var du ordningsman i skolan med? 🙂
Är det någon som vet om det är en engångskostnad för traffic live eller är det i månaden?
Det är självklart en engångskostnad.
Sedan är fritt. Och den fungerar galant måste jag påstå.Jag lyckas inte förminska storleken på programet. Står inte .ip efter filen så jag kan inte ändra till .zip och att bara skriva .zip hjälper inte. Jag kan dock öppna ipa filen med winrar men när jag försöker ta bort en map fil så får jag bara access denied. Hur fixar man detta? Har windows 7.
@leomessi 52414 wrote:
Jag lyckas inte förminska storleken på programet. Står inte .ip efter filen så jag kan inte ändra till .zip och att bara skriva .zip hjälper inte. Jag kan dock öppna ipa filen med winrar men när jag försöker ta bort en map fil så får jag bara access denied. Hur fixar man detta? Har windows 7.
Öppna med administratör-rättigheter.
@freebo 52427 wrote:
Skum W7 installation du har 😛
Högerklicka på filen
Egenskaper
Fliken Kompatibilitet
Näst längst ned har du “Kör det här pgmet som en administratör”Ja det konstiga är att jag kan köra andra saker som admin typ utorrent mm. Då finns alternativet kör som administratör där när jag högerklickar. Men på ipa filen finns det inte där och det finns heller ingen flik som heter Kompatibilitet=/ Verkar inte fungera hur jag än gör.
Gick in i mappalternativ och bockade av att filändelserna döljs om filen är känd sen ändrade jag .ipa till.rar och .zip men jag får ändå upp access denied.
aha, jag trodde i min enfald att det var en exe du försökte dig på. Du har säkert slagit av visning av filändelse i W7, slå på dem igen så går det nog bättre
Det mindre vackra alternativet är ju att göra detta i din iPhone genom att browsa till /private/var/mobile/Applications/NAVIGON/Navigon.App och radera de länder/.map filer du inte anser dig behöva =)
@freebo 52434 wrote:
aha, jag trodde i min enfald att det var en exe du försökte dig på. Du har säkert slagit av visning av filändelse i W7, slå på dem igen så går det nog bättre
Det mindre vackra alternativet är ju att göra detta i din iPhone genom att browsa till /private/var/mobile/Applications/NAVIGON/Navigon.App och radera de länder/.map filer du inte anser dig behöva =)
Jaha hehe nej det är en ipa. Jo jag har gjort det, slagit igång visning av filändelse så jag lyckas byta till rar men det går ända inte att radera någon map över huvud taget. Testade att zippa upp allt, tog bort de maps jag inte ville ha och zippade ihop det till en ny rar fil och ändrade filäldelse till ipn men då fick jag inte in den i itunes.
Testade att lägga till mapp i itunes istället och la till mappen med den uppackade ipn filens innehåll utan de kartor jag inte ville ha. Då verkar det fungera. Får igång programmet iallafall. Dock får jag upp “gps signal saknas, navigering börjar när gps signalen är tillräckligt stark”. Kan detta vara för att jag sitter i lägenheten på 4e våning eller borde den ha signal ändå?
Navigon 1.5 är på väg!
YouTube – MobileNavigator iPhone Exclusive Preview of Version 1.5.0 at Macworld 2010
Stör mig som fasen på den orangebruna ba..korven man skall navigera efter i Navigon. Tycker den är onödigt bred.
Här är ett exempel
Det skall vara en rondell där till vänster men man ser det knappt på kartan. Visas ju snyggt i körvisningsbilden nere till vänster men ändå. Det blir kluddigt och inte så snyggt i mina ögon sett iaf.
Jag har en fråga angående Navigon då jag tänkt köpa den till iPhone.
Har sett flera negativa kommentarer om den så hur är det egentligen med strömförbrukningen vid drift? stämmer det att en billaddare inte hinner ladda den?
Såg att man får betala EXTRA utöver appkostnaden för panorama view, vad exakt menas med det? Jag har inte tänkt köra Navigon med stående iPhone utan självklart liggandes, får man betala extra för det? 😮
Dom har extrapris nu på Europa versionen, 659:- eller något, är det värt det?
@euforin 70751 wrote:
Jag har en fråga angående Navigon då jag tänkt köpa den till iPhone.
Har sett flera negativa kommentarer om den så hur är det egentligen med strömförbrukningen vid drift? stämmer det att en billaddare inte hinner ladda den?
Såg att man får betala EXTRA utöver appkostnaden för panorama view, vad exakt menas med det? Jag har inte tänkt köra Navigon med stående iPhone utan självklart liggandes, får man betala extra för det? 😮
Dom har extrapris nu på Europa versionen, 659:- eller något, är det värt det?
Skulle jag köpa något gpsprogram till min iPhone så är det Navigon som gäller. Till denna TomToms car kit. Detta för att få en precisare navigering samt att den även har extra högtalare.
Den jag testade funkade perfekt liggande utan någon “Panorama wiev”. Däremot kanske det är ett tillägg som man inte behöver, kanske. 🙂
ÄR det något att ha, förresten? Tycker inte det ser så bra ut så det är värt en extra kostnad…
Ok 🙂 Men dom som skriver att den drar mer ström än va den hinner ladda,… hur mycket sanning ligger i det?
Jag köpte Panorama view, märkte ingen skillnad alls. Är det så att det kanske inte finns stöd för det ännu i sverige?
Jag gick tillbaks till vanlig 3d view i mina inställningar.
Niklas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.