Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nedgradera baseband
-
AuthorPosts
-
Kan jag nedgradera baseband om jag har ECID SHSH sparad hos Saurik ?
Isåfall hur göt man ?FW 3.1.2 MF 05.11.07 alltså det som inte går att nedgradera, JB Blackra1n
Du svarade på din egen fråga. Den dagen du råkar uppdatera till nästa baseband version kanske du i bästa fall kan nedgradera, mha Cydia/Saurik, tillbaka till den 05.11.07 version du har i dag
Nej jag svarade inte själv då den är uppgraderad av misstag från 04.26.08 därav frågan.
Nej man kan aldrig nedgradera BB.. Jez.. Sök!
Trodde så också, Har heller inget behov av upplåsning, var väl mest intresserad av vad som gick att göra med det som är sparat hos Saurik.
Det man kan göra är att nedgradera fw. Man kan inte göra det längre då Apple slutat att signera själva paketen. Att spara shsh där gör det bara lättare att nedgradera fw så att du kan jailbreaka. Dock är det inget problem idag då Geohots blackra1n funkar på 3.x.x
Man kan nedgradera baseband 05.11.07.. men då måste man ha bootloader 5.8! Mycket litet antal som har det men värt att kolla!
Man kollar upp vilken bootloader man har via Fuzzyband!
& kika in här:
Downgrade iPhone 3G Firmware 3.1 Baseband 05.11.07 to 04.26.08 | Redmond PieGL HF
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.