Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nedgradera från 4.3.1 -> 4.2.1
-
AuthorPosts
-
Tja!
Någon som vet hur jag nedgraderar min ip4 på 4.3.1 till 4.2.1? (Jag har SHSH- filer sparade för 4.1 och 4.2.1)
mvh
Ja. Redigera din HOSTS fil. Lägg till
127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.comLängst ner i filen. Öppna som admin och spara den.
Ladda ner din 4.2.1 ipsw fil, sätt din telefon i dfu, öppna itunes, shift-återställ, leta upp filen. Den kommer återställa, men till sist kommer där komma 1015,1013 eller 1011 error. Skit i den, sätt din telefon i dfu-mode igen, jailbreaka med greenpois0n, vipps, så är det igång.
@cophe 90090 wrote:
Ja. Redigera din HOSTS fil. Lägg till
127.0.0.1 localhost
74.208.10.249 gs.apple.comLängst ner i filen. Öppna som admin och spara den.
Ladda ner din 4.2.1 ipsw fil, sätt din telefon i dfu, öppna itunes, shift-återställ, leta upp filen. Den kommer återställa, men till sist kommer där komma 1015,1013 eller 1011 error. Skit i den, sätt din telefon i dfu-mode igen, jailbreaka med greenpois0n, vipps, så är det igång.
Tackar! Då var denna dagen räddad! har dock inte provat det än, men det ska bli:)
mvh
@firstzealot 90486 wrote:
Fungerade detta? 🙂
så länge du har shsh sparat för det firmware du tänkt nedgradera till och gör som cophe säger, så kommer det fungera fint fint.
kom bara ihåg att enbart för att du nedgraderar ditt firmware till något lägre
betyder inte att ditt baseband blir nedgraderat. så en “unlock” fall det
är något du vill ha kommer ändå inte kunna göras.Precis. Det är just därför 10xx error-meddelandet kommer, för att basebandet inte kan nedgraderas.
finns det något sätt att nergradera sitt baseband så man kan köra en unlock ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.