Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nergradera till 2.2.1?
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Går det att nergradera från 3.0 till 2.2.1? Vill testa 3.0 men skulle vilja kunna nergradera till 2.2.1 ifall det tar lång tid för ett jailbreak att komma till 3.0.Om du hade hängt med lite i svängarna så hade du vetat att jailbreak samt yellowsn0w (byter namn till ultrasn0w) kommer på fredag 😉
@jollejo 34385 wrote:
Om du hade hängt med lite i svängarna så hade du vetat att jailbreak samt yellowsn0w (byter namn till ultrasn0w) kommer på fredag 😉
Då råkar du inte veta om det är så att man inte får uppdatera iTunes? För det är väll sagt att nya iTunes har ett nytt protokoll för USB överföring som inte tillåter UDF mode (var det så det hette?!). Jag har för mig att Jailbreak måste ha UDF för att kunna köra jailbreak?
Vågar nämligen inte uppdatera iTunes till den senare ifall att den skulle förstöra för ett framtida jailbreak…
@minglarn 34405 wrote:
Då råkar du inte veta om det är så att man inte får uppdatera iTunes? För det är väll sagt att nya iTunes har ett nytt protokoll för USB överföring som inte tillåter UDF mode (var det så det hette?!). Jag har för mig att Jailbreak måste ha UDF för att kunna köra jailbreak?
Vågar nämligen inte uppdatera iTunes till den senare ifall att den skulle förstöra för ett framtida jailbreak…
Som jag har fattat är det inte bra uppdatera till iTunes 8.2 för då kan du inte sätta iPhone i DFU(:P) mode, och då funkar inte quickpwn, men du kan köra pwnagetool på mac, vad jag har hört iaf 🙂
Nya iTunes “pratar” lite annorlunda med iPhonen, så QuickPwn hittar den inte då det använder samma protokoll som iTunes. Men detta fixas i nästa QuickPwn 🙂
@mekke 34427 wrote:
Nya iTunes “pratar” lite annorlunda med iPhonen, så QuickPwn hittar den inte då det använder samma protokoll som iTunes. Men detta fixas i nästa QuickPwn 🙂
Jävla tur de 😛 Väntade inte på alla svar och uppgraderade efter första svaret.
Skönt att veta att det kommer gå iallafall.
Tack för alla svaren.@minglarn 34405 wrote:
klipp från Dev-Team’s blog “Meanwhile, we’re in the middle of testing our PwnageTool and QuickPwn tools, which will work with iTunes 8.2.
@minglarn 34405 wrote:
jag uppdaterade iallafall min ipod touch 2g idag med redsn0w och allt det där med iTunes funkar perfekt:P
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.