Numrär batteriindikator kvar

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Numrär batteriindikator kvar

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

Hej.
    Microfonknappen på mina hörlurar börjar ge upp så jag tänkte ta mig till Telias lilla butik. Men om dom vill se på telefonen eller om det är telefonen det är fel på så tänkte jag ta bort min JB. Sagt och gjort uppdaterade jag helt enkelt i iTunes.

Problemet är bara att allt inte verkar raderas. Mest störigt är att den numrära batteriikonen är kvar. Då kan de i butiken se att jag haft JB och börja bråka om garantin. Måste jag JB’a den igen, installera BossPrefs och ta bort numrärt batteri och sen ta bort JB igen eller finns det ett enklare sätt?

Mvh Free

carpe
    Member
    Post count: 904

Tvekar dock på att du skulle behöva visa upp telen bara för att försöka få problemet löst med hörlurarna…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Låt mig gissa, du återställde sedan från en säkerhetskopia? JB sparar saker i den, bl.a. numeriskt batteri 😉

Pear
    Member
    Post count: 322

hade samma problem, å jag jailbreakade å avinstallerade numreriska batteriet.
    och som mekke säger, den sparar sånt i säkerhetskopian, så om du vill ha bort de utan jailbreaka får du helt enkelt återställa till ny iphone

Mekke
    Member

Om du måste lämna in iPhonen till Telia så återställ alltid till en ny iPhone. Det kan ligga kvar småsaker som man inte märker, men det kan Telia 😉

free
    Member

Tack.

Jag tänkte om det kanske skulle vara nåt meck med kontakten på telefonen så Telia vill titta på den med.

Om jag återställer till ny iPhone. kan jag sen, efter jag fått tillbaka telefonen återställa till backuppen igen?

Återställa till ny iPhone raderar alla kontakter och sånt också?

Mekke
    Member

@free 27976 wrote:

Tack.

Jag tänkte om det kanske skulle vara nåt meck med kontakten på telefonen så Telia vill titta på den med.

Om jag återställer till ny iPhone. kan jag sen, efter jag fått tillbaka telefonen återställa till backuppen igen?

Återställa till ny iPhone raderar alla kontakter och sånt också?

1. Ja 🙂

2. Ja 😉

Zike
    Member
    Post count: 571

innan du går till telia, rensa ur kontakten, den brukar fyllas med fick-ludd och damm, kolla om den funkar efter det

stab
    Member
    Post count: 17

@free 27959 wrote:

Hej.
    Microfonknappen på mina hörlurar börjar ge upp så jag tänkte ta mig till Telias lilla butik. Men om dom vill se på telefonen eller om det är telefonen det är fel på så tänkte jag ta bort min JB. Sagt och gjort uppdaterade jag helt enkelt i iTunes.

Problemet är bara att allt inte verkar raderas. Mest störigt är att den numrära batteriikonen är kvar. Då kan de i butiken se att jag haft JB och börja bråka om garantin. Måste jag JB’a den igen, installera BossPrefs och ta bort numrärt batteri och sen ta bort JB igen eller finns det ett enklare sätt?

Mvh Free

Jag jobbar i elektronikbutik själv och om du skulle komma till mej och reklamera skulle jag inte kunna kräva att du tar med dej telefonen.

Eftersom det är hörlurarna som är trasiga och det är dom du vill reklamera så ska det räcka att du tar med dom och eventuellt kvitto på hela paketet in till butiken.

Sägs nåt annat så är det (ursäkta språket) skitsnack

free
    Member

Mekke> Tack för svaren. Det låter bra.

Zike> Svårt att få in något att rensa med i det lilla hålet men det var något åt det hållet jag tänkt. Att de kanske ville kolla telefonen för att felet ju också skulle kunna sitta i kontakten på telefonen.

Stab> Ok, men vore ju surt om det sen visade sig att det inte var lurarna det var fel på.

Kan tillägga att jag var förbi Teliabutiken som så fort de hörde iPhone hänvisade till apple.com. På hemsidan och på telefon hänvisar apple DIREKT till operatörens butik. Tjenare! Telia har 6 månaders garanti på tillbehör medan Apple har 12. Ska nu tillbaka till butiken och bråka. Och kräva Apples garanti.

Mekke
    Member

@free 28354 wrote:

Zike> Svårt att få in något att rensa med i det lilla hålet men det var något åt det hållet jag tänkt. Att de kanske ville kolla telefonen för att felet ju också skulle kunna sitta i kontakten på telefonen.

Stämmer, men jag har hört att luft på burk hjälper i många fall 🙂 Har du inga andra lurar att prova med?

free
    Member

Mekke> Nu är det så att lurarna fungerar men inte micen och knappen därpå. Jag kan inte prata i headsetet eller byta låtar när jag lyssnar på musik.

Jag har heller ingen vän med iphone i närheten så att jag kunde testa mitt headset där.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Du är knappast den förste att drabbas av detta,knappen på micen är rätt kass.
    Reklamera lurarna direkt,gå sen och köp ett annat headset hos nån radiohandlare.Originallurarna är rent ut sagt skit,har bara mina som reserv.

free
    Member

steffe> nu gjorde jag inte så. =)

Istället för att som tidigare blåst och petat med en tändsticka sprang jag idag jobbet runt efter tandpetare. Det gjorde susen. fick ut en jäkla massa ludd och sen funkade allt som det skulle igen. Skönt.

Jag gillar headsetet. Kanske att ljudet kunde varit bättre. Helsk skulle jag vilja ha ett par större lurar som täcker örat men ändå ha samma lilla smidiga mic/knapp att syra allt med.

Tack för alla snabba svar.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Bra att det löste sig!Det ska visst finnas en adapter med mick som man kan koppla andra hörlurar till,har funderat lite på en sån.

kivve
    Member
    Post count: 70

via sbsettings eller? Hade samma problem efter jag uppdaterade till 2.2.1. jb igen, installera sbsettings och ta bort numrär batterivisning därifrån först typ.

Men verkar som det har löst sig ändå! 🙂
    Mekke: Med att återställa till ny iphone, menar du då att man blåser den helt via settings i iphonen? Jag har tänkt göra det nämligen då jag hade massa filer kvar på luren av saker jag inte längre hade installerat efter jag hade uppdaterat och jailbreak försvann. Som romsmappar etc etc.

jezqio
    Member
    Post count: 4

Jag fick samma “problem” efter att ha ohackat telefonen, var iofs ganska kul att den hängde kvar men skulle vara tråkigt om man fick garantiproblem.

Fixade det hela med en “Reset All Settings” Alla konton och så var kvar så det jobbigaste var väl att ändra tillbaka iconerna som jag ville ha dom 😉
    Gick på 3min istället för halva dan 😎

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.