Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › [Nyheter] ständiga iPhone 4 Unlock Lösning fungerar!
-
AuthorPosts
-
Som vi alla vet vid det här laget, det utnyttjar som iPhone Dev Team, inklusive MuscleNerd och Sheriff Hashim, trodde skulle arbeta för att låsa upp iPhone 4 på 2.10.04, 3.10.01 och 4.10.01 basebands visade tyvärr sig vara en no-show i slutet.
Men allt är inte förlorat eftersom Dev-Team sägs nu att arbeta hårt med en ny utnyttja (ursprungligen från Geohot tre år sedan) som eventuellt skulle kunna låsa upp iPhone 4 evigt.Följande FAQ (courtesy of Vincent) kommer att hjälpa till att svara de flesta frågor relaterade till detta nya, permanenta iPhone 4 låsa utnyttja.
Eftersom det finns en stor förvirring där ute, och eftersom jag upprepar mig hela tiden (vilket jag inte gillar), jag gjorde denna lilla skriva upp frågor som ständigt blir ombedda (min personliga FAQ). Notera att detta är en global förklaring. Försök inte att argumentera med mig om specifika detaljer.
1. Vad hände?! Jag trodde att låsa upp för basebands 02.10.01 & 03.10.01 skulle släppas inom de närmaste 2 veckorna?
Som ni vet Dev-Team (MuscleNerd) har arbetat på låsa upp för ett bra tag nu. De gjorde stora framsteg på låsa upp, men de upptäckte att de (av misstag) upplåst “ett bestämt SIM-kort” i stället för baseband själv. Vilket innebär att låsa upp skulle bara vara en låsa du kan använda med MuscleNerd T-Mobile SIM. Så, värdelös. Om låsa skulle låsa upp baseband i stället för “SIM”, det skulle vara nog ut inom 2 veckor (rimlig tidsram som de hade hoppats). Men saker och ting visade sig vara annorlunda. I grunden handlar dessa <2 veckor förutsägelser var brist på information.
2. Vad är detta NCK-nyckel sprickbildning? Hur fungerar det?
Den NCK-nyckel är nyckeln genereras av Apple om du vill officiellt låsa din iPhone, och med officiellt Jag menar, via din operatör. Denna “-NCK låsa upp” metod är känd under ett par år nu, faktiskt eftersom geohot började arbeta på att frigöra iPhone 2G. Han utvecklade ett program som kan “knäcka” detta 15 siffror lång nyckel och unik för varje enhet. Geohots NCKBF program skulle kunna göra runt 100.000 nycklar / sekund vilket skulle ge en hit i många år, eller slutfört en sökning i 317 år. För att komma till en punkt där detta faktiskt är genomförbart skulle vi behöva många storleksordningar av förbättring. Även om du använder en PS3 (skulle vi fortfarande vill använda detta?) Eller speciell maskinvara (inom 1.000 US $ rad) ni bara får en förbättring med 20-100 gånger .. som inte hjälper mycket.
Nu, lyckligtvis, med bedrifter som de har nu, kan de låsa inte ditt baseband, men de * kan * fånga mer information från baseband att påskynda denna krackning. Eftersom Norid och CHIPID (unika för varje enhet) är kända, du tydligen skulle bara måste kolla ytterligare 40 bitar (5 siffror). En 40 bitar nyckel är teoretiskt crackable på “hem hårdvara” inom en vecka (24 / 7). Nackdelen med detta tillvägagångssätt är att du måste hålla din dator påslagen och din iPhone måste anslutas. Och det är skälet till varför de aldrig provat det förut. Observera att denna metod är helt theorical och har inte provat på alla tills nu.
3. Vad händer nu? Ska jag sälja min låst iPhone 4?
Jag skulle vänta på mer information om detta “NCK-låsa upp”. Just nu är det ganska vaga vilken tidsram vi talar om. Om Dev-Team kan dra denna metod bort, skulle det vara mycket lovande för de väntar på en låsa upp. Om metoden visar sig vara inte genomförbart, skulle jag överväga att sälja din iPhone 4 och spara upp till en fabrik olåst iPhone 5.
4. Tror du att det finns alla kommer att bli en låsa upp?
Förstås. Men det är osannolikt att någon gång snart (med snart vara <1 månad).
5. Om NCK metoden inte fungerar, hur länge tror du det tar för Dev-Team för att låsa upp iPhone 4?
Ingen ETA alls. Kan vara ett par veckor, men det kan lätt bli ett par månader också.Håller med föregående skribent, vart finner du källan ifrån?
En sådan nyhet hade nog skrivits med en gång och publicerats på deras officiella blogg Dev-Team Blog, vilket jag inte kan notera.
Bästa hälsningar
fan vad dev team ljuger 🙂 men hoppas dem kommer släppa ett permanent unlock om dem inte ljuger
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.