Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
Tyckte min 3G blev mycket tröttare efter 4.0
Det ända som jag märkt skillnad på är att man kan göra mappar och lägga alla Spel i samma mapp, lite lättare att hålla ordning, annars inget större skillnad.Några cydia apps som inte funkar än bara =)
@mossarelli 69129 wrote:
Alla ni som får iBooks att fungera med jailbreakad iPhone kan skriva här i tråden om de kan.
Det är tydligen en bugg på jb’ade iPhones att inte kunna använda iBooks.
PwnageTools 4.1 finns nu ute och fixar till problemet med iBooks
Försöker slänga in den nya IPSW-filen jag gjort med PwnageTool 4.01/4.1 (??) för att få iBooks att funka. Men då får jag error 1600 i iTunes. Blev inte direkt klokare av en Googling.
Sen verkar inte multitaskingen fungera för mig, det går inte att dubbeltrycka på Home-knappen när man är inne i en applikation, inte ens en native. Men är man på hemskärmen så går det alldeles utmärkt men då är inga applikationer öppna.
Några tips? 🙂
@armis 69149 wrote:
Försöker slänga in den nya IPSW-filen jag gjort med PwnageTool 4.01/4.1 (??) för att få iBooks att funka. Men då får jag error 1600 i iTunes. Blev inte direkt klokare av en Googling.
Sen verkar inte multitaskingen fungera för mig, det går inte att dubbeltrycka på Home-knappen när man är inne i en applikation, inte ens en native. Men är man på hemskärmen så går det alldeles utmärkt men då är inga applikationer öppna.
Några tips? 🙂
Gjorde en återställning ja med med en ny custom ipsw o fick samma error, men då hade ja telefonen i DFU mode. Provade igen att bara ha den påslagen som vanligt o restora o då funka det fint =)
@mossarelli 69129 wrote:
Alla ni som får iBooks att fungera med jailbreakad iPhone kan skriva här i tråden om de kan.
Senaste redsn0w-releasen (0.9.5b5-4) löser det problemet. De som redan har jailbreakat kan som jag har förstått det köra nya redsn0w bara man kryssar ur Cydia.
@mossarelli 69129 wrote:
Jag har inte stött på några problem med iBooks. Jag snvänder med av den inofficiella Pwnagetool hacket för 4.0 som kom för 2 veckor sen.
@bjornsson 69142 wrote:
Tyckte min 3G blev mycket tröttare efter 4.0
Det ända som jag märkt skillnad på är att man kan göra mappar och lägga alla Spel i samma mapp, lite lättare att hålla ordning, annars inget större skillnad.Några cydia apps som inte funkar än bara =)
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om min blivit segare eller snabbare. Vissa grejer, som att växla från första sidan till Spotlight eller öppna Safari tar kanske 0,5-1 sekund mer medans springboarden och vissa spel flyter på mycket bättre.
Någon som har problem med navigon efter uppdateringen till 4.0? Jag kan inte ens se kartorna på min. Har testat att återställa och installera om allt men det är fortfarande samma.
@mossarelli 68239 wrote:
Så länge du rensar i multitaskingdockan på apps lite då och då så är inte iOS4 långsamt på en 3G.
Jag rekommenderar att använda backgrounder istället eftersom den är äkta multitasking jämfört med apples lösning som inga program på iTunes har implementerat.Det ni såg med Pandorra på WWDC finns inte till spotify.
Hur rensar man där ??
@jbl1 69104 wrote:
Sätt telefonen i DFU mode sen kolla under system egenskaper “apple mobile device usb driver” sen går du till details och scrolla ner till device instance path dra pilen längst till höger så står det i slutet iboot-xxx.x.x
gör allt detta med det står device instance id och inte path .. vet ej om det spelar ngn roll..
hur som helst där står det inget om ngn iboot..vad göra då?
nu har jag även testat på en MAC
med samma resultat .. nämnligen avsaknad av iboot version. det sista som står på den raden är IMEI nummret@dreamcode 69126 wrote:
jag har med bootloader 6.4 men jag kollade med på min mac när telefonen är i dfu mode och jag har iBoot-359.3
Dreamcode:: var och hur hittade du iBoot versionen..
jag har försökt men misslyckats på både MAC och WIN.
sätter iphonen i DFUmode och tittar i system egenskaper på PC resp. System Profiler.app på MAC .. men ingenstans hittar jag iBoot@bad_baboon 69218 wrote:
Dreamcode:: var och hur hittade du iBoot versionen..
jag har försökt men misslyckats på både MAC och WIN.
sätter iphonen i DFUmode och tittar i system egenskaper på PC resp. System Profiler.app på MAC .. men ingenstans hittar jag iBootMenar du att du inte ser iBoot på din 3GS ngnstans?
@dreamcode 69126 wrote:
jag har med bootloader 6.4 men jag kollade med på min mac när telefonen är i dfu mode och jag har iBoot-359.3
Så med andra ord kan jag jailbrake min 3gs? om jag nu har 359.3 som du som jag antar jag har eftersom det stod för mig att jag hade Bootloader 6.4?
@freebo 69220 wrote:
Menar du att du inte ser iBoot på din 3GS ngnstans?
Burrada
ingenstans att hitta.
Det står dock inte Device Instance Path utan det står Device Instance Id vet ej om det spelar ngn roll men hur som helst så finns det inte ngn Device Instance Path att hitta..
det finns allehanda info på stängen under Device Instance Id men inte ngn [iBoot] IMEI SRNM you name it.. men ingen iBoot..
inte heller finns ngn under resten av alternativen i dropdown listen..
jag har provat på en annan 3Gs som är sprillans ny.. samma där.. ingen iBootgrrr
Är det bara jag som använder kalender i min 3g och får problemet att när man startar kalendern så får man ett ögonblick se alla bokade möten och sedan försvinner dom i två sekunder för att sedan komma tillbaka.
Ganska irreterande…
Jag kan säga att jag syncar kalendern med ical på macen men har även möten syncade från exchange på jobbet.Nöten är knäckt.
min telefon gick in i recovery mode jämnt och ständigt.. var tvungen till slut att ta till en klocka med sekundvisare för att pricka in 10 sekunder..så för att klargöra..
USB kabel inne
stäng av luren
håll ner power+home i EXAKT 10 sekunder
släpp Power
när din dator upptäcker en iphone i DFU mode släpp home.resultat.. jag har en ojailbreakad faktory unlocked 3GS FW 3.1.2 BB 05.11.07 tillverkad v41 2009 men med iBoot 359.3 = JB iOS4 eller hur?!!
slaneby
June 23, 2010 at 15:58Post count: 0Tänkte bara berätta, internet radiobox kom precis ut med
uppdatering multitask, streamar fint nu väntar man bara på spotify då.@Mr.Axan 69197 wrote:
Någon som har problem med navigon efter uppdateringen till 4.0? Jag kan inte ens se kartorna på min. Har testat att återställa och installera om allt men det är fortfarande samma.
“Min” Navigon fungerar u.a.
Ingen som kan berätta hur man tömmer listen för multitask ??
står jag har bootloader 6.4
men i tabellen står det ju 359.3 eller 359.3.2
så vilken har jag ?Eftersom jag har halebop så har jag inte funktionen internetdelning, och på min apn server står det halebop.telia.se men hur ska jag göra för att få det att funka att ha internet till min dator?
Hej hej…….Nykomling här å tänkte se om någon annan har råkar ut för mitt problem…Har en 3gs som är uppdaterad sen igår med ios4. Har tomtom skandinavien på den som också är uppdaterad med version 1.4 (som kom igår). Skulle köra den idag men då envis den med att inte hitta gps signal vilket den gjort helt klanderfritt förut både utan och med tomtom bilhållare med extra gpsen……nån anna som råkat ut för detta??
@avoidthesky 69286 wrote:
Eftersom jag har halebop så har jag inte funktionen internetdelning, och på min apn server står det halebop.telia.se men hur ska jag göra för att få det att funka att ha internet till min dator?
MyWi i Cydia ger dig detta men bara om du jailbreakar. Halebop är inget att ha… Skitdåligt av dem & Telia att inte kunna fixa till detta
Hejsan någon som vet var det finns en bruksanvisning på det nya os 4 på svenska?
Vet inte om det är rätt tråd men…
Det gäller LockInfo… någon som vet om det funkar med iOS4? Den är ju guld värd + att jag hade den installerad innan jag uppdaterade…
Jag kan säga som så här efter 2 dygn med ios4.0 med iPhone 3G 16gb, jailbreakad och multitasking och backgrounder.
Jag har återställt den nya och kör som den kommer vid en vanlig återställning.
Pinsamt som fan och visa den för kunder först och främst, pga hur sjukt seg den blir.
Får flertalet apps att crasha om och om igen. Finns inte så många apps som stödjer multitasking än ändå.
Vet inte om någon av er har märkt detta än men program som inte stödjer multitasking än segar ner som fan av telen när de ligger “multitaskinglistan”.
Får helt enkelt vänta tills iPhone 4 kommer.
@avoidthesky 69286 wrote:
Eftersom jag har halebop så har jag inte funktionen internetdelning, och på min apn server står det halebop.telia.se men hur ska jag göra för att få det att funka att ha internet till min dator?
Kan kolla upp det åt dig imorgon 🙂
alltså nu har jag frågat hundra gånger och jag vet att nån kan svaret , grejen är att min fråga glöms bort då folk skriver nya frågor och min fråga flyttas bakåt där ingen tittar.
Det står jag har iboot 6.4 , men i tabellen som finns står det 359.3 eller 359.3.2
så vilken har jag ??damn apple, dom har gjort en 3G användare trött ! fan va seg luren är fyfan, dom kör en bra strategi att pensionera 3G luren och få alla som äger den att köpa en nyare, får nog ta och gå bak till 3.1.3 den va ju mycket smoother på 3gn.
Tycker synd om 3Gs användarna nästa år då samma saga kommer att spelas om igen . ..Efter att jag uppdaterat till ios4 så kan jag inte längre skicka mms.
Kameran bredvid textfältet i textmeddelande appen är borta.
Så här ser mms inställningarna ut, ser ni som är bäst om något är fel?[IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Felet är trolige på raden för MMSC, det skall vara en webbadress där.
@medzz 69350 wrote:
damn apple, dom har gjort en 3G användare trött ! fan va seg luren är fyfan, dom kör en bra strategi att pensionera 3G luren och få alla som äger den att köpa en nyare, får nog ta och gå bak till 3.1.3 den va ju mycket smoother på 3gn.
Tycker synd om 3Gs användarna nästa år då samma saga kommer att spelas om igen . ..Håller med. Jag upplever att min 3G blivit betydligt segare i allt den gör. I princip alla appar och funktioner laggar. Såg dessutom att alla mina bilder blivit extremt hårt komprimerade vilket gör att de inte kan visas snyggt längre. Vad fan har hänt?
@medzz 69350 wrote:
damn apple, dom har gjort en 3G användare trött ! fan va seg luren är fyfan, dom kör en bra strategi att pensionera 3G luren och få alla som äger den att köpa en nyare, får nog ta och gå bak till 3.1.3 den va ju mycket smoother på 3gn.
Tycker synd om 3Gs användarna nästa år då samma saga kommer att spelas om igen . ..Inte helt otroligt att det är Apples strategi, jag har sedan jag installerade iOS4 inte gjort annat än funderat på hur jag skulle kunna ha råd med en iPhone 4. Kameran tar fem sekunder att starta, kalendern fyra och iPoden åtta (8!). Helt sjukt segt. Det enda som flyter på lika bra/bättre än på 3.1.2 är vissa spel. Ska tilläggas att jag har jailbreak men ingen multitask.
hej hej
jag fick eror1604 när skulle jag restore min iphone med custom-restore 2,1_4.0….jag kan inte jb min iphone ,hjälpaaaaa mig
tack@jca 69360 wrote:
Efter att jag uppdaterat till ios4 så kan jag inte längre skicka mms.
Kameran bredvid textfältet i textmeddelande appen är borta.
Så här ser mms inställningarna ut, ser ni som är bäst om något är fel?[IMG]
Uploaded with ImageShack.us
Antar du återställde med säkerhetskopian, det verkar som de flesta som gör det får problem med att MMS försvinner. Vet inte om det finns nån enkel fix, annars får du återställa som ny iPhone.
Hur gör jag för att låsa skärmen så att den inte roterar när man t ex ligger ner.
Jag har en iPhone 3G.Dubbelklicka så du visar “multitaskbaren”, scrolla till vänster. Klicka på ikonen med en rund pil. Den låser dock bara i stående…
Det funkar alltså bara om du jailbreakat och har multitasking aktiverat.
@matteh80 69424 wrote:
Dubbelklicka så du visar “multitaskbaren”, scrolla till vänster. Klicka på ikonen med en rund pil. Den låser dock bara i stående…
Det funkar alltså bara om du jailbreakat och har multitasking aktiverat.
Verkar inte som om jag har multitasking aktiverat.
Hur eller rättare sagt var aktiverar jag detta ?Eller menar du att jag måste ha BÅDE jailbreakat och multitasking ??
Du måste jailbreaka för att kunna aktivera multitasking…
Nåt nytt om 3gs och ny iboot? Kommer det komma nån jailbreak eller kan man backa tillbaks till 3.1.3 och iså fall nån som vet en bra guide ? Saknar min JB ju 😛
Varför är firmwarefilen större? Jag undrar det med.
Ta en titt i springboardmappen
root/System/Library/CoreServices/SpringBoard.appDet ligger Dockfiler från iPad, både portrait och landscape. Samt gamla iPhonedockan ligger kvar.
Det känns som om Apple tog GM-versionen och släppte den igen och så struntade dem i att tömma den på iPad-filer och liknande.
Eller så kan du installera 4.0 på iPad? Vem vet.någon som har hittat en bruksanvisning för det nya os på iphone ?
mvh
Thomas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.