OFFICIELLT: iPad 2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPad OFFICIELLT: iPad 2

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Apple visade idag stolt upp nya iPad 2!
    Apple – iPad – All-new design. Video calls. HD video. And more.

Vad tycker ni? Hissa eller dissa?

Kamush
    Member
    Post count: 140

Fina grejor!!

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

Klar hiss!
    Sugen som bara den, men funderar på om man köper en ska köpa en med bara WiFi och surfa genom iPhone där jag har fri surf, kommer det sluka mycket ström att aktivera wifi hotspot på min JB iPhone och ha igång den hela dagarna.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@bjornsson 88984 wrote:

Klar hiss!
    Sugen som bara den, men funderar på om man köper en ska köpa en med bara WiFi och surfa genom iPhone där jag har fri surf, kommer det sluka mycket ström att aktivera wifi hotspot på min JB iPhone och ha igång den hela dagarna.

Tycker batteritiden med MyWi (dela internet med det) funkar helt okej faktiskt. Ser inga hinder med att köpa Wi-Fi modellen, men 3G är ju alltid 3G såklart!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Tänk också på att alla Wifi modeller saknar GPS. Så om du skall ha en iPad till navigon så måste du ha en 3G modell.

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

@h3nr11k 89044 wrote:

Tänk också på att alla Wifi modeller saknar GPS. Så om du skall ha en iPad till navigon så måste du ha en 3G modell.

aha, tack för den inputen.
    Då blir det ju helt klart en med 3G om man får för sig att skaffa en 🙂

Har försökt läsa på lite med det där extra kortet man kan skaffa för 40kr/mån hos Telia, hur funkar det med exakt?
    Kan jag ha det i t.ex. ipaden och surfa och fortfarande surfa/ringa/smsa med iphonen??

BrettFavre
    Member
    Post count: 51

@bjornsson 89045 wrote:

aha, tack för den inputen.
    Då blir det ju helt klart en med 3G om man får för sig att skaffa en 🙂

Har försökt läsa på lite med det där extra kortet man kan skaffa för 40kr/mån hos Telia, hur funkar det med exakt?
    Kan jag ha det i t.ex. ipaden och surfa och fortfarande surfa/ringa/smsa med iphonen??

Jag har så och det funkar fint. Telia har löst det på ett riktigt bra sätt, och det funkar så att du får ett extra sim kort som du stoppar i ipaden. Det sim kortet har ett eget nr så det blir inga problem att använda din mobil samtidigt.

Enda problemet jag hade var att kundtjänst på Telia kunde inte hjälpa mig, och min lokala Telia butik kunde inte heller lösa det. Var tvungen att ta en 40 min bil resa till Stockholms butik och dom fixade det. Men då var micro sim nytt, idag borde du inte ha samma problem.

alexxx
    Member
    Post count: 32

Har aldrig vart så köpsugen som jag är nu. Vågar man köpa en från blocket tror ni?

Kollade på Ebay USA där verkar det bara finnas ATT eller Verizone.
    Verizone verkar också billigare än ATT paddorna, nån som vet varför?

jamesthomsen
    Member
    Post count: 2

Hej alla. kan du vara säker på att detta ipad 2 skal passar modellen när det ännu inte har publicerats. Funderar på att köpa denna död länk. hoppas att några kan svara på det

Smygreklam funkar inte här. /Cophe

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@jamesthomsen 89493 wrote:

Hej alla. kan du vara säker på att detta ipad 2 skal passar modellen när det ännu inte har publicerats. Funderar på att köpa denna iPhone 4 skydd – iPad 2 Skal – iPad skal. hoppas att några kan svara på det

iPad 2 har släppts i USA så de bör ju kunna testa. Du får väl googla efter en recension (review) och se vad de säger. Rent spintant så känns det rimligt.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.